ترند طراحی سایت

طراحی سایت ترند سال 2021

ترند طراحی سایت

وقتی وارد یک سایت می شویم، اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب می کند، طراحی سایت است. نوع ساختار یک وب سایت، رنگ استفاده شده در آن، نوع چینش کلمات، فونت استفاده شده و … . همگی روی نظر ما نسبت به آن سایت تاثیر بسزایی دارد. مطمئنا وقتی کاربری وارد سایت می شود و تجربه کاربری خوبی داشته باشد، بارها به وبسایت سر میزند. به همین دلیل طراحی سایت و ساختار سایتی که داریم اهمیت زیادی برای جذب مخاطب به همراه دارد. روند طراحی سایت اغلب تحت تاثیر تغییرات فرهنگی یا اتفاقاتی است که در سراسر جهان رخ می دهد.

امروزه ما تغییرات چشمگیری را در حوزه طراحی دیجیتال تجربه کرده ایم. پس از اینکه ویروس کرونا در کل جهان شیوع پیدا کرد و مردم در قرنطینه قرار گرفتند، باعث شد که بیش از پیش در دنیای دیجیتال فرو برویم و شیوه زندگی ما تغییر پیدا کند.قرنطینه شدن و ماندن در خانه، طراحان را به چالش کشیده است تا تجربیات زندگی واقعی خود را بازآفرینی کنند و به صورت دیجیتال در دسترس قرار دهند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم به 9 مورد از ترند طراحی سایت سال2021 نگاهی بیاندازیم و بررسی کنیم:

ترند طراحی سایت

ترند طراحی سایت

1.حالت تاریک، برای تجربه کاربری پیشرفته

قرار دادن عناصری مانند متن روشن، آیکون ها و رابط ها در یک پس زمینه مشکی شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد. اما این یک طراحی بسیار قدرتمند است. حالت تاریک یا دارک علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد بعید به نظر می رسد که روند ترند شدنش در سال 2020 تا سال 2021 به پایان برسد. بلکه هنوز هم جزو ترند سال 2021 است. زیرا این حالت مزایای زیادی برای کاربر دارد، از کاهش استرس گرفته تا کمتر اذیت شدن چشم و صرفه جویی در مصرف باطری جزو مزایای قابل تقدیر آن است. وب سایت های اپلیکیشن های معروفی چون یوتیوب، اینستاگرام، واتسپ، فیسبوک در آخرین نسخه یکی پس از دیگری حالت دارک را برای خود در نظر گرفته اند.

ترند طراحی سایت

ترند طراحی سایت

2.طراحی ساده با خطوط بی انتها

مینیمالیسم یک روند کلاسیک در طراحی سایت است که هرگز از مد نمی افتد. اگرچه شکل و نوع ویژگی های آن طی سالها تغییر کرده است، اما عناصر اساسی این سبک زیبا همچنان در آثار اصلی وب حفظ شده است. این طراحی با ظرافت و سادگی خود محبوبیت خود را دارد و تا اکنون جزو ترند امسال است. تقریبا گرافیک مینیمالیستی، تغییر رنگ های محدود، حداقل محتوا و حداقل کلیک در سایت سریعترین راه دستیابی به این طراحی است.

ترند طراحی سایت

ترند طراحی سایت

3.صفحات سیاه و سفید در طراحی سایت

تعداد وب سایت های مدرن که مینیمالیسم را با ساده ترین شکل خود، مرتبط می دانند روزبه روز در حال گسترش است. شاید در نگاه اول ، یک تم سیاه و سفید ساده به نظر برسد، اما ظاهر ساده و حرفه ای که دارد مطمئنا خیلی زود می تواند توجه و علاقه کاربران را به خود جلب کند. این تم سیاه و سفید برای همه وب سایت ها، چه وب سایت های شخصی یا چه وب سایت های تجاری مطمئنا می تواند بهترین باشد و مخاطبان وب سایت شما را به وجد بیاورد.

  1. ترند طراحی سایت

4.رنگهای چشم نواز و جزئیات بیشتر

در سال 2021 استفاده از تکنیک های طراحی ایزومتریک و رنگ های روشن در طراحی سایت خیلی برجسته تر شده است. طرح های رنگی نئون روشن مانند آبی، بنفس، صورتی صفحات را چشم نوازتر از هر زمان دیگری می کند و وب سایت ها را مدرن و آینده نگرانه نشان می دهد.

5.جلوه ها و اینیمشن های تایپوگرافی

شرکت نوار های پروتئینی لوپی دارای عناصر تایپوگرافی متحرک است.  از یک جمله یا مجموعه کلمات برای اهداف تزئینی استفاده میکند. این روند طراحی سایت خلاقانه با تکنیک های مربوط که ما عادت به دیدن آنها داریم متفاوت است و مانند ایجاد یک قلم جادویی و هوشمند است. یک رشته متحرک از کلمات که بر خلاف قالب استاندارد سایت به صورت افقی در حرکت باشند نه تنها به عنوان تزئین استفاده میشود، بلکه طراحان از این روش برای انتقال یک هدف تجاری یا بازاریابی، ایجاد یک شور و نشاط در جلوه بصری استفاده می کنند.

ترند طراحی سایت

6.استفاده از ایموجی در طراحی سایت

یکی از مزایای دنیای دیجیتال امروزه این است که مهم نیست کسی پنج هزار مایل دور باشد یا حتی پنج متر با ما فاصله داشته باشد. مردم به طور مداوم با استفاده از سوشال مدیا و امکاناتی که امروزه برای ما بوجود آمده استفاده میکنند و با هم در تعامل هستند. استفاده از ایموجی نیز باعث جذابیت صحبت هایمان می شود زیرا می توانیم با استفاده از آنها احساساتمان را انتقال دهیم.

محبوبیت روز افزون ایموجی ها به جعبه ابزار طراحی وب نیز راه پیدا کرده است. سازندگان وب برای برخی از محتوای وبسایت خود به دنیای بامزه و دوست داشتنی شکلک ها متوسل شده اند و با استفاده از حرکات مصور به مردم اجازه می دهند تا بهتر احساسات خود را نشان دهند.

7.عکس های خلاقانه و غیرمعمول از محصول

برای کسانی که با خرید آنلاین راحت نیستند، این طراحی سایت می تواند بهترین گزینه باشد. بزرگترین چالش در خرید انلاین محصولات ، این است که در واقعیت نمی دانیم که این لباسی که خریداری می کنیم اصلا به تنمان چگونه می نشیند؟ یا این کفشی که خریداری می کنیم با آن می توانیم راحت راه برویم یا نه؟

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی شروع به استفاده از شبیه سازی های سه بعدی کرده اند. این روش می تواند یک راه حل بصری برای این مسئله مهم ارائه کنند.

ترند طراحی وب

8.هنر کلاژ در طراحی سایت

مفهوم کلاژ در صنعت هنر به سال 1914باز میگردد. در درجه اول در کشور فرانسه در دوره ای که کوبیسم یک جنبش هنری اوایل قرن بیست بود محبوب شد. خلاقیت های هنری کلاژ اخیرا از طریق شبکه های اجتماعی بیشتر ترند شده است. این محبوبیت به طراحی سایت نیز راه پیدا کرده است.

کلاژ یک وب سایت تمام عرض با یک برش دقیق از تصویر(معمولا یک عکس)  را تجسم میکند.این تصاویر با برخی گرافیک های رنگی و برخی الگو ها ترکیب می شود و یک طراحی جذابی را شکل می دهد. اگر به تصویر نگاه کنید کاملا متوجه خواهید شد.

ترند طراحی سایت

ترند طراحی وب

9.سورئالیسم  یکپارچه

بسیاری از طراحان سایت روند هنر کلاژ را حتی بیشتر جلو برده اند. این طراحان وبسایت های خود را به سبک سوررئالیستی طراحی کرده اند. مهم ترین شاخصه این تکنیک این است که چگونه عناصر را بر پس زمینه های غیرمعمول قرار دهند. سوررئالیسم در طراحی وب شامل رنگ ها و بافتهای پرزرق و برق است .این نوع طراحی ذهن هنری و انتزاعی خالق را ارائه میدهد. مانند تصویر بالا که برند گوچی هر کیف دستی را در پس زمینه ای منحصر به فرد و مبتنی بر تصویر قرار میدهد.

منوی گالری شناور

10. منوی گالری شناور

شاید تا به الان با منوی گالری شناور روبه رو شده اید. این طراحی سایت هنوز هم جزو ترند های طراحی سایت 2021 به شمار می رود. در این طراحی جذاب یک منوی جداگانه وجود دارد که تا حدودی معلق یا شناور است .این منو تصاویر زیادی در خود دارد و شما می توانید با دست زدن به آن تصاویر را عوض کنید. معمولا این طراحی برای سایت هایی که در زمینه فروش محصولات فعالیت دارند بسیار مناسب است و اینگونه می تواند به کاربران و مشتریان خود اجازه دهد که تصاویر را نگاه کند.

مقالات مرتبط:

طراحی سایت با وردپرس

بررسی تفاوت بین طراحی سایت و توسعه سایت

نظرات کاربران