تولید محتوای ورزشی

تولید محتوای ورزشی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

ورزش از حالت تفریح گونه خود خارج شده است و به ارزشی ملی و یک مکان عالی برای کسب درآمد تبدیل شده است. کسب و کارهای زیادی در زمینه ورزشی مشغول به فعالیت هستند و تمام این کسب  و کارها برای رشد به تولید محتوای ورزشی احتیاج دارند.

تولید محتوای ورزشی را می توانید در بسترها و اشکال مختلفی منتشر کنید.  این محتوا چه به صورت یک متن کوتاه  باشد و چه یک داستان طولانی تر باشد و چه یک اینفوگرافیک ، یک پادکست یا یک کلیپ ویدیویی باشد باید محتوایی عالی و با کیفیت داشته باشد. وقتی محتوا با کیفیت باشد، جذب و رشد مشتری و کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، تولید محتوای ورزشی با کیفیت می تواند سایت کسب  وکار را در موتورهای جستجو مانند گوگل بالا بیاورد.

تولید محتوای ورزشی برای کسب و کارهای ورزشی ضروری است

چه مالک یک تیم ورزشی باشید، چه باشگاه بدنسازی داشته باشید و چه یک سایت فروش وسایل ورزشی، به هر حال به تولید محتوای ورزشی احتیاج دارید تا از گود خارج نشوید.

تولید محتوای ورزشی باید در زمان مناسب به مخاطبان برسد

همه ما این جمله معروف را یا شنیده ایم یا خودمان گفته ایم که ” از شنبه شروع به ورزش می کنم”. همین جمله اهمیت مدیریت زمان را برای تولید محتوای ورزشی نشان می دهد. شما باید زمانی برای مخاطب تولید محتوای ورزشی اقدام کنید که ذهنش آمادگی پذیرش را داشته باشد. جمعه ظهر همه در حال استراحتند و کسی مایل به مطالعه محتوای ورزشی نیست.

علاوه بر این، اگر در مورد یک تیم خاص تولید محتوا می کنید، حتما در زمان انجام بازی ها به گوش باشید و تولید محتوای مناسبی داشته باشید. در زمان بازی های المپیک، یا بازی های جام جهانی می توانید تولید محتوای خوبی داشته باشید. دقیقا وقتی که روحیه مخاطب آماده است و با اشتیاق پای مطالب شما می نشیند.

محتوای ورزشی مخصوصا به دلیل مخاطب گسترده ای که دارد رقابت بالایی را شامل می شود، مخصوصا اگر در زمینه پرطرفداری مثل فوتبال یا والیبال باشد. باید حواستان باشد و با اسلحه ای پر از محتوا به روز منتظر باشید و اولین صدای گلوله از سمت شما باشد.

 

تولید محتوای ورزشی

موفقیت کسب و کار هدف اصلی تولید محتوای ورزشی است

اصل ماهیت تولید محتوای ورزشی ، افزایش ارتباط با مشتریان بالقوه و یا توسعه یک کسب و کار جدید است. در نهایت برای تمام تولید محتوای ورزشی خود استراتژی داشته باشید و محتوایی را تولید  کنید که کاملا مرتبط با کسب و کار شما باشد و فروش شما را بالا ببرد. اگر وسایل کوهنوردی می فروشید، اخبار مرتبط با مسابقات شنا به دردتان نمی خورد و مخاطب اگر به واسطه این محتوا به شما دست پیدا کند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. سعی کنید روی بازار هدف متمرکز شوید و در نهایت یک اقدام به عمل خوب داشته باشید و به محصولات و خدمات خود لینک دهید

 

عنوان های جذابی ایجاد کنید

با وجود تمام استراتژی ها، باید حواستان به عنوان مطلب باشد. اگر محتوای با کیفیتی داشته باشید و سئوی سایت خوبی هم داشته باشید، تا زمانی که مخاطب روی عنوان شما کلیک نکند، زحمات شما بی فایده می ماند. هویت بصری کسب و کار خود را با طراحی یک لوگوی حرفه ای بسازید. خلاقیت داشته باشید و برای محتوای خود یک عنوان جالب خلق کنید. برای مثال خیلی از افرادی که در زمینه فوتبال می نویسند، از کلمات و جملات آقای خیابانی استفاده می کنند و کمی طنز به عنوان اضافه می کنند. علاوه بر عنوان باید حواستان به خود مطلب باشد و محتوای خود را برای سئو بهینه کنید.

تولید محتوای ورزشی

 

حرفه ای بنویسید

برای نوشتن یک تولید محتوای خوب سعی کنید جانب دارانه برخورد نکنید، اگر تیم شما شکست خورده یا ورزشکار مورد علاقه شما امتیازهای مورد نظر را کسب نکرده است، جانب داری بیهوده نداشته باشید. مانند سایر حیطه های تولید محتوا، مخاطب اصل قضیه است. ببینید مخاطبتان چه دغدغه و سوالاتی دارد و دقیقا به همین سوالات جواب دهید. سعی کنید گره از مشکل مخاطبتان باز کنید تا مخاطب به عنوان یک حرفه ای روی شما حساب باز کند و به یک مشتری وفادار تبدیل شود.

 

چه کسانی می توانند تولید محتوای ورزشی داشته باشند:

برای ورود به این حرفه ، مشخصات واضحی در مورد صلاحیت ها وجود دارد. کسانی که آموزش مقدماتی روزنامه نگاری دیده اند یا به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی مشول به فعایلت بوده اند. . فارغ التحصیلان بازاریابی یا فناوری اطلاعات همچنین می توانند برای این کار مناسب باشند. یکی از مهم ترین افرادی که می توانند در این زمینه شروع به تولید محتوا کنند آزانس های دیجیتال مارکتینگی است که خدمات تولید محتوا دارند.

 

اگر برای کسب و کار خود نیاز به تولید محتوای ورزشی دارید با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران