جستجوی معنایی

جستجوی معنایی چیست و به چه دردی می خورد

متخصصان جستجوگر تلاش زیادی می کنند تا گوگل را هم راستا با نیازهای انسان تطبیق دهند و در این راستا بحث جستجوی معنایی پیش می آید.

الگوریتم های گوگل می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند، اما اینکه این الگوریتم ها با سطح مکالمه انسان هماهنگ باشد، یک چالش بزرگ برای اکثر موتورهای جست و جو است. مهندسان شرکتهای بزرگی تلاش می کنند تا دانش کامپیوتر را به حوزه هوش مصنوعی منتقل کنند. موفقیت این دانشمندان در دنیای هوش مصنوعی بسیار چشمگیر بوده است.

از زمان آغاز کار گوگل، این موتور جستجو سعی کرده است نتایج جستجو را به حوزه مکالمه طبیعی سوق می دهد و مولفه عظیمی از استراتژی خود را به سمت جستجوی معنایی پیش برده است.

جستجوی معنایی

جستجوی معنایی چیست؟

کلمه “معنایی” به معنی یا ماهیت چیزی اشاره دارد. برای جستجو ، “معناشناسی” اساساً مربوط به مطالعه کلمات و منطق آنها است. دلیل جستجوی معنایی بهتر شدن نتایج است و این بهتر شدن را با درک بهتر سوال مخاطب دنبال می کند. این جست و جوی معنایی از طریق تطبیق مفهوم ، مترادف و الگوریتم های زبان طبیعی است. با جستجوی معنایی نتایج بهتر و بیشتری از طریق تبدیل داده ها در دسترس قرار می گیرد. جستجوی معنایی درک پیشرفته ای از قصد جستجوگر، توانایی استخراج پاسخ و ارائه نتایج شخصی تر را به همراه دارد. نمودار دانش گوگل الگوی مهارت در جستجوی معنایی است.

 

چرا موتورها جستجوی معنایی را دنبال می کنند؟

از دید موتورهای جست و جو اگر نگاه کنیم، فهمیدن دلیل میل و رغبتشان به جست و جوی معنایی خیلی سخت نیست. جست و جوی معنایی باعث  داده های بیشتر، اسپم کمتر، درک عمیق تر از قصد کاربر و جستجوی زبان طبیعی تری است. به طوری که کاربر همان طور که سوال را در ذهنش دارد، می تواند به جواب درست برسد. درک همه این داده ها این امکان را دارد که کاربرانشان بهترین تجربه جستجو را داشته باشند.

با دو برابر شدن داده های جهان هر دو سال، در اختیار داشتن داده در عرصه آنلاین عادی شده است. همه این داده ها نگرانی اساسی را ایجاد می کنند: “جست و جوی معنایی برای من چه معنایی دارد؟” روند سازماندهی، ساختار و ارتباط معنایی داده ها برای موتورهای جستجو نقش آرزویی است.

یکی از راه هایی که جستجوی معنایی به گوگل کمک می کند، شناسایی و رد صلاحیت محتوای با کیفیت پایین است. به عبارتی بعضی از سایت ها هستند که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنند و با جست و جوی معنایی گوگل می فهمد که این موارد به درد مخاطب نمی خورد و در عوض صفحاتی مرتبط جایگزین می کند.

با استفاده از معناشناسی و جستجوی مبتنی بر نهاد، موتورها می توانند درک بهتری از خواسته های کاربران بدست آورند.

گوگل و سایر موتورها در شناخت نهادهای مختلف و تدوین پاسخ سوالات بسیار ماهر شده اند. و از طریق این اتصال داده ها، جستجو قویتر می شود.

 

جستجوی معنایی در راستای مفاهیم سئو

برای کسانی که سئو سایت انجام می دهند، درک جستجوی معنایی مزایای عمده ای دارد. موتورهای جستجو به جلو حرکت می کنند و ما به عنوان کارشناسان جستجوگرها باید اطمینان حاصل کنیم که در رتبه بالا خود باقی بمانیم.

روش تلفیق سیگنال های جستجوی معنایی، پیامدهای زیادی در مورد نحوه برخورد ما با استراتژی های سئو دارد. اگر ما می توانستیم همه عناوین و کلمات کلیدی مرتبط با یک نهاد خاص را بدانیم ، می توانیم محتوای کاملی ایجاد کنیم و برای مشتریان خود رتبه بندی بهینه داشته باشیم. چند استراتژی امتحان شده و واقعی وجود دارد که می تواند استراتژی جستجوی معنایی شما را افزایش دهد.

 

استراتژی های جستجوی معنایی سئو

  1. ایجاد ارزش داشته باشید.

مشخص کنید که می خواهید با چه چیزی شناخته شوید. به سوالات زیر پاسخ دهید ، سپس بر اساس یافته های خود یک استراتژی جستجوی ارگانیک حرفه ای ایجاد کنید.

انواع کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید کدامند؟

چه کسی در آن فضا حضور دارد؟

آنها چه کاری انجام می دهند که آنها را متخصص می کند؟

چگونه می توانید 10 برابر بهتر باشید؟

چه کسی با محتوای شما ارتباط برقرار می کند؟

تعامل کاربران با محتوای شما چگونه است؟

آیا این محتوا کاربران را از مخاطب به مشتری تبدیل می کند؟

چگونه می توانید تجربه کاربران خود را با محتوای خود ، از جمله سفر مشتری آنها در سراسر سایت ، بهبود ببخشید؟

چگونه می توانید در جستجوی ارگانیک، بهتر به هدف خود برسید؟

 

  1. محتوای هدفمندی را توسعه دهید که به سوالات مشتری شما پاسخ دهد.

ایده ایجاد محتوای مربوط به موجودیت خط تولید شما است، که به کاربران دقیقا محتوایی را می دهد که مرتبط با راه حل کسب و کار شما برای سوال آنهاست.

 

  1. جملات را به طور واضح و مبتنی بر پاسخ ساختار دهید.

نوشتن در قالب سئو نوشتن به زبان طبیعی و عادی مخاطب است. در مطالب باید از زبان طبیعی استفاده شود. منظور از این طبیعی بودن یعنی این که محتوا باید منطقی باشد. هنگام تولید محتوا سعی کنید بیشتر از جملات به جای تک کلمه استفاده کنید. جملات ساده ، موضوعی متمرکز ، اطلاعات بیشتری را در اختیار موتور قرار می دهند. این موضوع درک مطلب را برای کاربران آسان تر می کند و همچنین موتورهای جستجو می توانند اطلاعات را تجزیه کنند.

 

4. داده های خود را برای کمک به ربات ها در تجزیه و تحلیل محتوای ساختار دهید.

نشانه گذاری داده شده ساختاری ، اطلاعاتی را که در حال حاضر در صفحات وب وجود دارد ، حاشیه دار می کند تا وضوح و افزایش اطمینان موتورهای جستجو را بیشتر کند.

 

  1. استفاده از لینک و  پیوند داخلی.

پیوند داخلی از مدت ها پیش روشی برای نشان دادن موضوعی بودن محتوای شماست و هچنین تجربه کاربر بهتری رقم می زند.

 

 

نظرات کاربران