جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری

جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

پیدا کردن کلمات مناسب و قرار دادن آن ها در کنار هم برای جذب مخاطب کار دشواری است. به خصوص اگر به دلیل کمبود وقت تحت فشار باشید. این مورد در رابطه با فروش نیز صدق می کند. یافتن کلمات مناسب برای شعار تبلیغاتی نیز ممکن است برای برخی از صاحبان کسب و کار، سخت به نظر برسد. برای طراحی جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری باید وقت نسبتا زیادی را اختصاص دهید و به نکات زیادی توجه کنید. در ادامه این مطلب درمورد نکاتی که در این زمینه باید به آن ها توجه داشته باشید، توضیح خواهیم داد.

جمله تبلیغاتی چیست؟

جمله تبلیغاتی که گاهی اوقات ممکن است به شعار برند نیز تبدیل شود، جمله ای است که به آسانی در ذهن افراد می ماند و شرکت ها از آن برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. یک جمله تبلیغاتی موثر، کوتاه و جذاب است و با کمپین تبلیغاتی ای که می خواهید اجرایش کنید، همخوانی دارد.

نکات مهم در طراحی جمله تبلیغاتی

جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری

توجه به این نکات کوتاه، اما مهم در طراحی جمله تبلیغاتی به شما کمک خواهد کرد:

  • زیبا و ساده باشد.

مشتریان معمولا از پیچیدگی متنفر اند و سادگی را می پسندند. در واقع آن ها سادگی را نوعی خدمت ایده آل و مضاعف به حساب می آورند. اگر می خواهید که در ذهن ها باقی بمانید، در طراحی جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری جدید، زیبایی و در عین حال سادگی را رعایت کنید. این جمله ها باید به گونه ای باشند که به راحتی فراموش نشوند.

  • الهام گرفته از موضوعی باشد.

الهام گرفتن از موضوعی محبوب و جذاب برای طراحی جمله مفهوم به روز بودن را به برند شما می بخشد. چنین جمله ای این ذهنیت را در مشتری ایجاد می کند که شما آینده نگر هستید. البته توجه داشته باشید که فرم جمله مهم تر از عملکرد آن است. جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری نباید کپی برداری باشند.

  • بهبود کیفیت زندگی را القا کند.

اگر محصولی می فروشید یا خدماتی ارائه می دهید که مشتری به طور روزمره از آن ها استفاده می کند، به کار بردن جملاتی درمورد بهبود کیفیت زندگی می تواند بسیار موثر عمل کند. در جمله تبلیغاتی خود از عبارت هایی استفاده کنید که مخاطب دریابد با خرید خدمات یا محصولات شما می تواند کیفیت زندگی خود را بهتر کند.

  • جملات مناسب محصولات آرایشی

اگر لوازم آرایشی و بهداشتی می فروشید باید در طراحی جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری به نحوی عمل کنید که او تصور کند با خرید محصولات شما سلامتی و زیبایی خود را افزایش می دهد. استفاده از چنین جملاتی در صنعت مد کلیدی است و بسیاری از برند های مطرح دنیا در این حوزه از این نوع جملات استفاده می کنند.

  • هرگز تا این اندازه خوب نبوده است!

سعی کنید جمله ای طراحی کنید که به نحوی نشان دهد محصول یا خدماتی که می فروشید، به هیچ وجه نمی تواند تا این اندازه با کیفیت باشد و مشابه آن در بازار یافت نمی شود. البته این به معنای اغراق درمورد محصولاتتان نیست؛ بلکه جمله باید تفاوت های شما را با رقبایتان نشان دهد تا مخاطبان متوجه شوند با انتخاب برند دیگر چه چیزی را از دست می دهند.

انتخاب خوب
  • در عین سادگی، کیفیت را نشان دهد.

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، طراحی جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری باید ساده باشد تا در ذهن باقی بماند. اما در عین سادگی باید و سطح بالای کیفیت خدمات یا محصولات شما را نیز در ذهن مشتری تداعی کند.

  • مورد توجه قرار گیرد.

جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری باید به نحوی باشند که به راحتی توجهات را به خود جلب کنند. این کار را می توانید با شیوه های مختلفی انجام دهید. برای مثال بیشتر جملاتی که در آن ها از مشتری تعریف و تمجید شده است، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

  • نشان دهد که خرید محصولات شما، انتخابی ایده آل است.

جمله باید به نحوی باشد که مشتری در خرید محصول یا خدمات شکی به دل راه ندهد. مشتری باید مطمئن باشد که در صورت خرید محصول یا خدمات شما انتخاب ایده آل و بدون نقصی داشته است.

  • خلاقانه باشد.

قطعا جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری زمانی عملکرد موفقی خواهند داشت که خلاقانه طراحی شده باشند. شعاری خلاقانه محسوب می شود که نکته خاصی را درمورد محصول برجسته کند یا عناصری را که معمولا مشتریان در حین خرید فراموششان می کنند، یادآوری کند. جمله خلاقانه، سرگرم کننده و جذاب است و ویژگی های اصلی محصول یا خدمات را نشان می دهد.

  • متمایز باشد.

اگر می خواهید در ذهن مشتری باقی بمانید، جمله ای که طراحی می کنید باید منحصر به فرد باشد. این جمله باید پیام متمایز را به مخاطبین منتقل کند تا با رقبای خود تفاوت داشته باشید. برای طراحی این جملات می توانید به یکی از USP (نقاط فروش منحصر به فرد) های خود توجه کنید و از آن ها الهام بگیرید.

مزایای استفاده از جمله تبلیغاتی

مزایای استفاده از جمله تبلیغاتی

Naming and taglines abstract concept vector illustration. Naming and branding service, tagline creation, product slogan writing, copywriting, agency website, menu bar element abstract metaphor.

  • افزایش آگاهی از برند

استفاده از یک جمله تبلیغاتی ثابت که به شعار برند تبدیل شود، به افزایش آگاهی از برند کمک زیادی می کند و آن را در ذهن ها ماندگار می کند.

  • تعامل بیشتر با مشتری

جملاتی که خوب و جذاب طراحی شده باشند، می توانند راهی موثر برای ارتباط با مشتریان تلقی شوند. یک جمله تبلیغاتی خوب می تواند نگرشی مثبت از برند، محصولات و خدمات شما در ذهن مشتری ایجاد کند و باعث آشنایی بیشتر با برند و وفاداری به آن می شود.

  • ثبات

تبلیغات و کمپین های بازاریابی از عناصر مختلفی تشکیل شده اند؛ اما زمانی که موفق به طراحی یک جمله تبلیغاتی جذاب می شوید، دیگر نیازی به تغییر آن ندارید و می توانید در بیشتر تبلیغات خود از آن استفاده کنید.

جمع بندی

در یک تبلیغ عناصر بسیار زیادی هست که باعث می شود مشتری به برند شما جذب شود. یکی از عناصر مهم تبلیغات، جمله تبلیغاتی است. یک جمله تبلیغاتی خوب می تواند دید مخاطب را نسبت به برند تغییر دهد و وفاداری مشتری را بیشتر کند. به دلیل اهمیت بالای آن در این مقاله سعی کردیم نکاتی را که در طراحی جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری باید به آن ها توجه کنید، نام ببریم و درمورد هر یک توضیح دهیم.

 

نظرات کاربران