سئو تکنیکال چیست

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست

بد نیست در ابتدا و قبل از پاسخ دادن به سوال سئو تکنیکال چیست به تعریف سئو و بیان اهمیت آن در پیشرفت یک سایت بپردازیم. در واقع سئو مجموعه ترفندهایی است که به بهینه سازی سایت شما برای شناسایی و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند. اجرای تکنیک های سئو باعث می شود سایت شما راحت تر توسط ربات های جستجوگر موتورهای جستجو شناسایی شود و با سرعت بیشتری نمایه سازی شده و در اختیار کاربران قرار گیرد.

مراحل مهم سئو تکنیکال

موتورهای جستجو بر اساس ویژگی های فنی خاصی سایت ها را رتبه بندی می کنند. به طور مثال طراحی ریسپانسیو سایت و یا سرعت بارگیری بالای آن از این دست ویژگی های محسوب می شود و هر چه سرعت تر بارگیری سایت شما بیشتر باشد رتبه ی شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

در واقع اگر بخواهیم یک پاسخ صریح و کوتاه به سوال سئو تکنیکال چیست بدهیم باید گفت سئو تکنیکال مجموعه کارهایی است که با انجام آنها می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما بر اساس الگوریتم های مورد نظر موتورهای جستجو فعالیت می کند.

در ادامه لیستی از مراحل مهمی که می توانید برای اطمینان از بهینه بودن سئو تکنیکال سایت خود انجام دهید را مشاهده خواهید کرد. با پیروی از این دستورالعمل ها می توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظارات الگوریتم های موتورهای جستجو را برآورده می کند و به این ترتیب موفق خواهید شد که رتبه ی سایت خود را در آنها ارتقا دهید.

1. از SSL استفاده کنید

افزونه Secure Sockets Layerیا به اختصار SSL یک فناوری امنیتی است که یک لینک رمزگذاری شده بین سرور وب سایت و مرورگر ایجاد می کند. با استفاده از SSL می توانید سایتی را به راحتی مشاهده کنید، در واقع آدرس سایت ها به همین دلیل به جای «http: //» با «https: //» شروع می شود زیرا در سال 2014 گوگل اعلام کرد که سایت های امن با آدرس HTTPS در نتایج جستجو بر وب سایت های غیر ایمن اولویت دارند. این کار با نصب یک گواهینامه SSL در وب سایت شما انجام می شود و با این ویژگی موتورهای جستجو و کاربران جستجوگر سایت شما را به عنوان یک سایت امن و قابل اطمینان شناسایی می کنند.

2. طراحی ریسپانسیو سایت

یکی از نکات مهمی که باید در سئو تکنیکال رعایت کنید قابل مشاهده بودن سایت در مرورگرهای مختلف رایانه و تلفن همراه است که اصطلاحا به آن طراحی ریسپانسیو می گویند. طراحی سایت «پاسخگو» به طور خودکار تنظیم می شود تا بتوان سایت را به راحتی در هر دستگاهی مورد استفاده قرار داد و در سال های اخیر یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بوده است.

3. سرعت سایت خود را بالا ببرید

سرعت بارگیری صفحات سایت به عنوان یک سیگنال مهم رتبه بندی در نظر گرفته می شود. موتورهای جستجو سایت هایی را که سریع بارگیری می شوند را برای ارائه به کاربران خود ترجیح می دهند در نتیجه این نکته یکی از مهمترین مواردی است که باید در سئو تکنیکال به آن توجه کنید.

4. محتوای جدید و دست اول منتشر کنید

در بررسی نکات مربوط به پااسخ به سوال سئو تکنیکال چیست باید گفت تولید محتوای جدید و دست اول یکی از مهمترین نکانی است که باید در سئو به آن توجه کنید. ارائه ی یک محتوای تکراری و کپی شده بزرگترین خطایی است که می توانید در مواجهه با موتورهای جستجو انجام دهید. این کار باعث می شود توسط موتورهای جستجو به عنوان یک سایت مفید و کاربردی شناسایی نشوید در نتیجه شما را به کاربران جدید معرفی نخواهد کرد.

5. نقشه سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید

ثبت نقشه سایت در موتورهای جستجو به آنها کمک می کند حین جستجو شما را راحت تر شناسایی کرده و به کاربران ارائه کنند. علاوه بر این ثبت نقشه سایت در موتورهای جستجو اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه سایت از جمله آخرین تغییرات، بروزرسانی ها و اولویت های مورد توجه کاربران به آنها می دهد.

6. AMP سایت را فعال کنید

AMP سرویسی است که توسط گوگل ارائه می شود و هدف آن سرعت بخشیدن به ارسال محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد معروف به AMP HTML است.

نسخه های AMP صفحات سایت شما به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند. گوگل این کار را با کم کردن محتوا و کدهای اضافه و خالی انجام می دهد متن، تصاویر و فیلم ها را دست نخورده باقی می گذارد اما اسکریپت ها و فرم های غیر ضروری را غیرفعال می کند. از آنجا که سرعت بارگیری سایت شما افزایش پیدا می کند به احتمال زیاد بیشتر توسط کاربران خوانده و به اشتراک گذاشته می شوید و این امر باعث افزایش زمان سکونت کاربران در سایت و افزایش تعداد پیوندهای داخلی و خارجی می شود که در نهایت موجب افزایش ترافیک و ارتقا رتبه ی سایت خواهد شد.

7. داده های منتشر شده را نشانه گذاری کنید

نشانه گذاری ساختاری داده ها کدی است که به سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای موجود در سایت را بهتر شناسایی و به کاربران ارائه کنید. این داده ها می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا سایت شما را به طور موثری نمایه سازی کرده و نتایج مرتبط تری به مخاطبان خود ارائه دهند.

8. سایت خود را در Google Search Console و Bing Webmaster Tools ثبت کنید.

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگانی هستند که توسط گوگل و Microsoft ارائه شده اند و به شما این امکان را می دهند که سایت خود را برای نمایه سازی در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید. هنگامی که سایت خود را راه اندازی کردید بهتر است نقشه سایت را به Google Search Console و Webmaster Tools ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را جستجو کنند و شروع به نمایش نتایج حاصل از آن در نتایج جستجو کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این سرویس ها این است که می توانید عملکرد کلی سایت خود را در موتورهای جستجو مشاهده و پیگیری کنید و اصلاحات لازم را در خصوص بهبود سئو فنی سایت خود رصد کنید.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم پاندا چیست؟

آیا کسب و کار من نیاز به سایت دارد؟

سئو سایت چیست؟

نظرات کاربران