شبکه سازی

9 دلیل ضرورت شبکه سازی برای کسب و کار شما

«تنهایی فقط مال خداست!» حتما این جمله کاملا درست را شنیده اید! این جمله را نه فقط برای زندگی شخصی، بلکه برای کسب و کار خود سرلوحه قرار دهید. خیلی از ما برای دستیابی به موفقیت حرفه ای نیاز به تلاش جمعی داریم. بسیاری از افرادی که در کار حرفه ای خود موفق بوده اند، دلیل موفقیتشان مهارت ارتباطی و شبکه سازی قوی و محکمی است که با گذشت زمان ایجاد کرده اند. شبکه سازی نه تنها تبادل اطلاعات را در پی دارد، بلکه به عنوان راهی برای ایجاد روابط طولانی مدت و منافع متقابل نیز عمل می کند. در این مطلب از بیزون شرح می دهیم که چرا شبکه سازی باید در هسته اصلی کسب و کار شما قرار گیرد.

این موضوع اهمیت دارد که با چه کسانی ارتباط برقرار کنید. باید گفت با افرادی که ارتباط با آن ها، اهمیت و نفع بیشتری برای کسب و کار دارد، ارتباط برقرار کنید و لازم نیست با همه در ارتباط باشید. ابتدا بررسی کنید که چگونه می توانید در موفقیت آن ها نقش داشته باشید، علاوه بر اینکه چگونه از دانش آن ها بهره مند می شوید.

دلایل اهمیت شبکه سازی

شبکه سازی
  • شبکه سازی ، راهی برای تبادل نظر

شما هرگز نمی توانید بدون گوش دادن به حرف دیگران، میزان دانش خود را بسنجید. موفقیت در کار حرفه ای عمدتا به مجموعه اطلاعات یا ایده هایی مربوط می شود که در گذشته به دست آورده اید. وقتی شبکه سازی می کنید، کسب و کارتان را برای حفظ روابط طولانی مدت و اعتماد متقابل پرورش می دهید. وقتی ایده ای از کسی دریافت می کنید، علاوه بر اینکه یک ارتباط موثر برقرار می کنید، می توانید از آن در کسب و کار و زندگی هم کمک بگیرید.

  • دیده شدن و تبلیغات با شبکه سازی

افرادی که به دنبال تبلیغ کسب و کار و ایجاد شهرت هستند بیشتر از شبکه سازی استفاده می کنند. افراد به سرعت، نگاهشان به سمت کسی جذب می شود که دارای قابلیت های قوی تری برای ارتباط است. هنگامی که شما هم از نظر تخصص و هم از نظر خدمات، متمایز باشید، زمینه همکاری را ایجاد می کنید و به نوبه خود باعث ایجاد کسب و کار می شوید. بسیاری از متخصصان یاد گرفته اند که چگونه قدرت شبکه سازی خود را پرورش دهند و در مسیر شغلی خود برای همکاران و مشتریان مختلف نیز مفید باشند.

  • راه ایجاد فرصت های جدید تر

وقتی در مرکز توجه افراد قرار می گیرید، این موضوع راه را برای فرصت های جدید تر باز می کند. افراد کارآفرین و حرفه ای که با گذشت زمان شبکه سازی کرده اند، به دلیل ایجاد فرصت های جدید تری که از طریق شبکه سازی برای آن ها به وجود آمده است، با کمترین تلاش توانسته اند کسب و کار را گسترش بدهند و یک کسب و کار بزرگ ایجاد کنند. فرصت هایی مانند ملاقات با مشتری های مناسب یا حتی ملاقات با افرادی که از مسیر شغلی شما فرا تر رفته اند، می تواند سنگ بنای پیشرفت شما باشد.

راه ایجاد فرصت های جدید تر
  • ارزیابی مجدد صلاحیت خود با شبکه سازی

شبکه سازی مسئله مهمی است؛ اما استفاده از آن مهم تر است. ممکن است فکر کنید سطح فعلی شما در کسب و کارتان تمام توان شما است؛ اما آیا تا به حال نگاهی عمیق به سطوح مختلف شغل انتخابی خود و چگونگی رسیدن افراد دیگر به موقعیت های مشابه داشته اید؟ بیایید صادق باشیم. خیلی از افراد به دلیل همین شبکه ها و کانال های ارتباطی راه پیشرفت را طی کرده اند.

  • راه نشان دادن خلاقیت

هر کسی که با او ارتباط دارید به واسطه پیشینه و تجربه ای که سپری کرده است و ارتباط هایی که دارد، یک مسیر خلاق را به شما ارائه می دهد که می تواند چاره گشای کسب و کارتان باشد. حتی یک تعامل ساده با یک نفر می تواند یک کار تحقیقاتی یک ساله را دگرگون کند و منجر به دستیابی به موفقیت شود. افراد موفقی که توانسته اند ایده های خود را به اشتراک بگذارند، در طول مسیر با ایده های خلاقانه بیشتری برخورد کرده اند.

  • پشتیبانی از طریق افراد بانفوذ، دستاورد شبکه سازی

همه افراد از مسیر موانع رشد کسب و کارشان عبور کرده اند و کسب و کارشان را نجات داده اند. راه نجات می تواند تعدیل نیرو یا حتی گرفتن کمک مالی باشد. با این حال، در یک شبکه سازی خوب با افراد با نفوذ از همان مسیر شغلی می توانید به عنوان پشتیبانی در هر زمانی که احتیاج دارید استفاده کنید. این افراد با نفوذ می توانند با مشاوره دادن یا ارجاع دادن شما به اسپانسر مالی مناسب، به شما در مدیریت چالش ها کمک کنند.

پشتیبانی از طریق افراد بانفوذ، دستاورد شبکه سازی
  • رشد شرایط فعلی

توسعه وضعیت کسب و کار شما بسته به نوع تمرکز شما در مسیر شبکه سازی، یک فرآیند طولانی مدت است. کارآفرین موفق عموما کسب و کارش را مدیون همین شبکه سازی است.

  • شبکه سازی و رشد اعتماد به نفس

شبکه سازی ابزار اصلی رشد در یک کسب و کار حرفه ای است. وقتی توانایی شبکه سازی را داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. اعتماد به نفسی که با گذشت زمان ایجاد شده است می تواند شما را در موقعیت مثبتی قرار دهد تا در مواجهه با مشکلات از مخمصه رها شوید.

  • شبکه سازی و روابط طولانی مدت

شبکه سازی یک رابطه متقابل است و با داشتن یک ارتباط مناسب می تواند به پیشرفت حرفه شما کمک کند. گرچه ممکن است شبکه سازی یک رویکرد آسان و سریع برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت نباشد، اما تبدیل آن به یک روند دو طرفه می تواند دریچه ای برای یک رابطه محکم تر ایجاد کند.

نتیجه گیری

شبکه سازی و گسترش ارتباطات یکی از مهم ترین عناصری است که کسب و کار های موفق در نظر داشته اند. با شبکه سازی می توانید سرعت رشد کسب و کارتان را افزایش دهید و از حمایت هایی برخوردار شوید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چند دلیل اصلی اهمیت شبکه سازی را برای شما توضیح دهیم. امیدواریم که با در پیش گرفتن این مسیر، به موفقیت بیشتری دست یابید.

نظرات کاربران