صفحه درباره ما

راهنمای نوشتن صفحه درباره ما

داشتن یک صفحه درباره ما خوب و دقیق به شرکت شما کمک می کند تا در اولین برداشت یک تصویر خوب به مخاطب ارائه دهید و این برای ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتری بسیار مهم است. در یک صفحه درباره ما باید اطلاعات اساسی در مورد فروشگاه و موسسان آن به مخاطب ارائه دهید، هدف شرکت و تفاوت آن را با رقابت توضیح دهید و مخاطب را به برقراری ارتباط و تعامل تشویق کنید. در ادامه  این مطلب ما قصد داریم با بیان نکاتی به شما در نوشتن یک صفحه درباره ما کامل و اثرگذار کمک کنیم.

وقتی صحبت از شخصی سازی فروشگاه آنلاین می شود هیچ چیزی موثرتر از یک صفحه درباره ما کامل نیست. این صفحه خلاصه ای سریع از تاریخچه و هدف شرکت شما است و باید در آن یک نمای کلی از داستان برند و چگونگی شکل گیری کسب و کار خود ارائه دهد. یک صفحه عالی درباره ما می تواند به بیان داستان شما کمک کند، با مشتری ارتباط عاطفی و نزدیک برقرار کرده و فروشگاه شما را به نمادی از یک برند محبوب تبدیل کند. از همه مهمتر اطلاعات این صفحه به مشتریان شما دلیلی برای خرید خواهد داد.

نمونه صفحه درباره ما

قبل از پرداختن به نکات مهم برای نوشتن صفحه درباره ما بد نیست در نوشته زیر با قالب کلی اطلاعات موجود در این صفحه آشنا شوید. متن زیر در واقع یک پیش نویس نمونه از صفحه درباره ما است که می توانید از آن به عنوان الگو استفاده کنید.

[نام فروشگاه] منبع شماره یک شما برای تهیه [محصول، به عنوان مثال: کفش ، کیف] خوش آمدید. ما با تمرکز بر [سه ویژگی ، یعنی: قابلیت اطمینان ، خدمات به مشتری و منحصر بفرد بودن] بهترین [محصول] را ارائه می دهیم.

[نام فروشگاه] که در [سال] توسط [نام بنیانگذار] تأسیس شد در آغاز کار خود از یک [محل شروع، یعنی: دفتر، نام شهر] فاصله زیادی داشته است. هنگامی که [بنیانگذار فروشگاه] برای اولین بار کار خود را شروع کرد اشتیاق وی به [اشتیاق بنیانگذاریعنی: کمک به والدین در جهت سازگاری با محیط زیست، تأمین بهترین تجهیزات برای همه] او را به [اقدام ، یعنی: تحقیق شدید، کار روزانه خود را رها کرد] و به او انگیزه داد که کار سخت و رویای خود را به یک فروشگاه آنلاین پر رونق تبدیل کند. اکنون ما به مشتریان در سراسر [مکان، به عنوان مثال: شهر، جهان ، کشور] خدمت می کنیم و از اینکه عضوی از [صفت یعنی: دوستدار محیط زیست، کسب و کار خلاقانه] جنبش [صنعت نوع] هستیم، مفتخریم. ما امیدواریم همانطور که ما از ارائه ی محصولات و خدمات به شما لذت می بریم، از استفاده ی آنها لذت ببرید. اگر سوال یا نظری دارید لطفا با ما تماس بگیرید.

نکاتی برای ایجاد صفحه درباره ما

درست است که نمی توانید به طور مستقیم از طریق صفحه درباره ما محصولات خود را بفروشید اما اطلاعات موجود در این صفحه می تواند باعث شود مشتری به دیدن آنچه که شما ارائه می دهید ترغیب شود. رعایت نکات زیر و بیان موضوعات کلیدی می تواند یک عامل مهم در جذب مخاطب و ترغیب او به خرید باشد.

  • هویت و روند شکل گیری برند خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید
  • از اهداف خود حرف بزنید
  • به عنوان اول شخص یا سوم شخص به بیان موفقیت های خود بپردازید
  • تصاویر خاطره انگیز ارائه کنید
  • احساسات مخاطب را برانگیزید
  • توضیحات خود را مختصر و کوتاه بیان کنید

چرا صفحه درباره ما اهمیت دارد؟

اگرچه تجارت الکترونیکی دارای مزایای باورنکردنی مانند راحتی، کارآیی و سهولت دسترسی است اما در دو زمینه نقاط ضعف برجسته ای دارد، ارتباط با مخاطب و جلب اعتماد. خوشبختانه فروشگاه های آنلاین با بیان داستان های خود می توانند ارتباط نزدیک تری با مخاطب برقرار کنند و اعتماد آنها را جلب کنند.

صفحه درباره ما یک قسمت از زندگی نامه کاری شما است. علاوه بر این یک قسمت آموزشی نیز محسوب می شود و می توانید با استفاده از آن اطلاعات شخصی، کاری و سازمانی خود را با طراحی دقیق این صفحه به کاربران خود بدهید.

این صفحه پیش زمینه شرکت شما را به نمایش می گذارد و مشتری را به خرید از شما هدایت می کند. به علاوه باعث ایجاد اعتماد و وفاداری به برند شما می شود و همچنین شما را از رقبا متمایز می کند. با توجه به میزان اهمیت صفحه درباره ما، احتمالا آخرین صفحه ای است که می خواهید خالی بگذارید.

چگونه صفحه درباره ما را بارگذاری کنیم

اگر از نرم افزار تجارت الکترونیک Volusion استفاده می کنید ویرایش صفحه درباره ما شما بسیار آسان است و تنها کاری که باید انجام دهید افزودن اطلاعات فروشگاه در آن است. برای پر کردن صفحه درباره ما در فروشگاه Volusion  اولین قدم این است که به قسمت مدیریت فروشگاه خود بروید. از آنجا تب Design را پیدا کرده و بر روی Site Content کلیک کنید. سپس در صفحه Update Content: Article بخش اطلاعات شرکت را پیدا کرده و متن یا HTML مورد نظر خود را وارد کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید. سپس مجدداً به صفحه درباره ما مراجعه کنید تا محتوای سفارشی، آموزنده و قالب بندی شده خود را در آنجا مشاهده کنید.

نظرات کاربران