طراحی سایت چیست

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت مفهومی پیچیده است که بسیاری از افرادی که با اینترنت و دنیای وب سر و کار دارند، مشتاقند که بدانند طراحی سایت چیست. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که طراحی سایت چیست، باید بگوییم که طراحی سایت فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و ترتیب محتوا به صورت آنلاین است که منجر به ایجاد یک وب سایت در دنیای اینترنت می شود. بدیهی است که در طراحی یک وب سایت تنها به بررسی جنبه زیبایی شناسی و جذابیت های بصری وب سایت نباید دقت کنیم، بلکه توجه به عملکرد های یک وب سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی یک وب سایت ابعاد بیشتری دارد و تنها ساخت یک وب سایت و طراحی گرافیکی آن نیست. زمانی که می خواهید یک وب سایت را طراحی کنید، باید برنامه های وب، اپلیکیشن های موبایل و رابط کاربری آن وب سایت را نیز طراحی کنید.

ممکن است که پیش خود فکر کنید که اهمیت طراحی سایت چیست. اگر وب سایتی که طراحی می کنید، از نظر ظاهری و جذابیت های بصری ضعیف باشد، بدیهی است که به مرور زمان تعداد کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند کمتر خواهد شد و صفحه شما محبوبیت خود را از دست خواهد داد. در نتیجه، رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا همان SERP، لطمه بزرگی خواهد دید. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که به خوبی متوجه شوید که طراحی سایت چیست.

بهترین ابزار طراحی سایت چیست؟

بهترین ابزار طراحی سایت چیست؟

می توان گفت که دو راه اصلی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان یک وب سایت را طراحی کرد. شما برای طراحی وب سایت می توانید از یک برنامه دسکتاپ استفاده کنید یا با استفاده از یک سازنده وب سایت، وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. ابزاری که قصد دارید با استفاده از آن وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید، متناسب با تیم طراحی وب سایت شما، بودجه ای که برای طراحی وب سایت مورد نظرتان در اختیارتان قرار گرفته است و نوع وب سایتی که قصد دارید به طراحی آن بپردازید و الزامات فنی آن، برای هر پروژه ای متفاوت است. در نتیجه، در کنار این مسئله که باید متوجه شوید ابزار طراحی سایت چیست، بهتر است با عواملی که در تعیین ابزار مناسب برای طراحی وب سایت موثر است، نیز آشنا شوید. برای آن که بهتر متوجه شوید که ابزار طراحی سایت چیست، در زیر قصد داریم شما را بیشتر با ابزار طراحی وب سایت آشنا کنیم.

  • استفاده از برنامه های دسکتاپ

استفاده از برنامه های دسکتاپ

طراحان وب سایت که می خواهند با استفاده از برنامه های دسکتاپ، وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنند، ابتدا باید طرح مورد نظر خود را ایجاد کنند و آن را برای یک توسعه دهنده ارسال نمایند تا بتوانند طرح مورد نظر خود برای ایجاد وب سایت را به کد تبدیل کنند. یکی از سوالاتی که برای طراحان وب سایت که می خواهند از برنامه های دسکتاپ برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنند، به وجود می آید این است که بهترین برنامه های دسکتاپ برای طراحی سایت چیست. برنامه های دسکتاپ زیادی وجود دارند که طراحان وب سایت می توانند از آن ها استفاده کنند. اگر بخواهیم از بین انبوه برنامه های دسکتاپ، بعضی از این برنامه ها را به شما معرفی کنیم، می توانیم از برنامه های Photoshop و Sketch نام ببریم.

به طور معمول، این استاندارد برای وب سایت های بزرگ و پیچیده است، زیرا طراح این امکان را پیدا می کند که تنها به ظاهر وب سایت و احساسی که نسبت به آن دارد توجه کند و مابقی چالش های فنی به تیم توسعه انتقال یابد. یکی از ضعف های این فرآیند این است که این فرآیند می تواند گران و زمان بر باشد، زیرا به منابع متعدد، مجموعه مهارت ها و اعضای تیم نیاز است. برای آن که از دخالت یک توسعه دهنده دوری کنید، می توانید برای طراحی وب سایت مورد نظر خود از سازنده های وب سایت استفاده کنید.

  • استفاده از سازنده های وب سایت

استفاده از سازنده های وب سایت

امروزه سازنده های زیادی وجود دارند که بخش گسترده ای از امکانات و خدمات مربوط به طراحی سایت را ارائه می دهند. از بین سازندگان معروف وب سایت ها می توان به Webflow،  Squarespace، Wix و PageCloud اشاره کرد. این سازندگان وب سایت ها از نظر قابلیت های طراحی، گزینه های قالب، قیمت و تجربه کلی ویرایش نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت می باشند. قبل از آن که یک پلتفرم را برای سایت مورد نظر خود تعیین کنید، ابتدا بهتر است به طور کامل تحقیقات مورد نظر خود را انجام دهید، موارد مختلف را بررسی کنید تا با ضرر مواجه نشوید.

سازندگان وب سایت ها، وب سایت های تطبیقی یا واکنش گرا ایجاد می کنند که تجربه های متفاوتی از ساخت را ارائه می دهند. برای آن که بهترین شکل با این مفاهیم آشنا شوید، در ادامه سعی می کنیم تا این مسائل را بیشتر به شما توضیح دهیم تا به بهترین نحو تعیین کنید که کدام پلتفرم برای طراحی وب سایت شما مناسب تر است. اگر با کد نویسی و روش آن آشنا نیستید، بسیار ضروری است که با دنیای طراحی وب سایت و محدودیت ها و مسائل مختلف با آن آشنا شوید. به طور مثال، با وجود این که وردپرس پر استفاده ترین و محبوبیت ترین پلتفرم بین پلتفرم های وب سایت هاست، اما به دلیل گزینه های سفارشی سازی محدود آن در بین طراحان بصری محبوب نیست.

عناصر طراحی سایت چیست؟

هنگام طراحی یک وب سایت، بسیار مهم است که به ظاهر و عملکرد وب سایت توجه کنید. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی وب سایت را به حداکثر می رساند و وب سایت شما را به وب سایتی با کیفیت و محبوب تبدیل خواهد کرد. قابلیت استفاده وب سایت شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن خوب نوشته شده و طرح رنگ است. عملکرد وب سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبان شما اشاره دارد.

نظرات کاربران