عنوان سئو در وردپرس

عنوان سئو در وردپرس

عنوان سئو در وردپرس و نوشتن عناوین مناسب صفحات برای افرادی که در حوزه سئو فعالیت می کنند مهارت مهمی است. زیرا برچسب عنوان اولین چیزی است که کاربر در نتایج جستجو مشاهده می کند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه استفاده می کند.

این موارد اهمیت عنوان سئو در وردپرس را برای متخصصان سئو ضروری می کند و ما قصد داریم در ادامه این مطلب به نکات مهمی که باید در عنوان سئو در وردپرس رعایت کنید بپردازیم.

سئو در عنوان صفحه چیست؟

بیایید اهمیت عنوان سئو در وردپرس را با بررسی اصول اساسی شروع کنیم. اگر به منبع یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه کلیک راست کنید ، سپس گزینه View Page Source را انتخاب کنید) یک عنوان در قسمت head پیدا می کنید. که احتمالا به این شکل به نظر می رسد:

<title> – Example.com </title>

عنوان سئو در وردپرس

این برچسب عنوان HTML است که آن را عنوان صفحه یا عنوان سئو نیز می نامیم. وقتی در موتور جستجو به دنبال چیزی می گردید لیستی از نتایج به دست می آید که به شکل قطعه قطعه نشان داده می شوند.

عنوان سئو بخشی از عنوان همراه با حداقل یک URL و یک توضیحات متا است. البته برخی از نتایج کامل همچنان رتبه بندی و سایر اطلاعات اضافی را نشان می دهند.

بنابراین اولین چیزی که مردم حتی قبل از ورود افراد به سایت شما می بینند عنوان سئو در وردپرس است. برای اینکه دقیق تر بگوییم نباید عنوان سئو را با عنوان اصلی صفحه اشتباه بگیرید. عنوان اصلی چیزی است که کاربران بعد از کلیک روی عنوان سئو و ورود به صفحه خود مشاهده می کنند. در مرورگرهای تب دار معمولا عنوان سئو را نیز در هر برگه صفحه مشاهده می کنید.

هدف عنوان سئو در وردپرس چیست؟

عنوان سئو در وردپرس

هدف از تعیین عنوان سئو در وردپرس این است که افراد روی آن کلیک کنند، به وب سایت شما بیایند و پست شما را بخوانند یا محصول شما را بخرند. اگر عنوان سئو شما به اندازه کافی خوب نباشد مخاطب آن را نادیده می گیرد و به سراغ نتایج دیگر می رود. بنابراین در عنوان سئو در وردپرس باید دو هدف زیر را در نظر داشته باشید:

این عنوان باید به شما کمک کند برای یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو رتبه بندی شوید.

این عنوان باید باعث شود کاربر بخواهد روی صفحه شما کلیک کند.

گوگل هنگام تعیین میزان مرتبط بودن شما با یک کلمه کلیدی خاص از CTR (نرخ کلیک) استفاده می کند. حتی اگر در ابتدا رتبه خوبی داشته باشید اما هیچ کس روی نتیجه شما کلیک نکند ممکن است رتبه بندی شما به مرور زمان خراب شود. البته عکس این اتفاق هم ممکن است رخ بدهد، یعنی ممکن است در ابتدا شما در نتایج جستجو در موقعیت پایین تری قرار داشته باشید اما اگر عنوان شما باعث شود افراد روی آن کلیک کنند گوگل متوجه این پیشرفت خواهد شد.

در نتیجه با گذشت زمان ممکن است رتبه بندی شما بهتر شود. بنابراین در طولانی مدت عنوان صفحه تأثیر مستقیمی در رتبه بندی شما دارد.

اکنون که از اهمیت عنوان سئو در وردپرس برای جستجوگرها مطلع شدید باید بدانید در تجزیه و تحلیل سئو این دو جنبه مهم عنوان سئو را نیز باید مورد بررسی قرار دهید:

  • عرض عنوان شما
  • و اینکه آیا از کلمه کلیدی خود در عنوان استفاده کرده اید یا خیر

نحوه نوشتن عنوان سئو بهینه سازی شده در وردپرس

نحوه نوشتن عنوان سئو

عنوان شما باید کاملا عرض مناسبی داشته باشد در غیر این صورت ممکن است قسمت هایی از آن در نتایج جستجو حذف شود. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید ممکن است نحوه به دست آوردن نتیجه متفاوت باشد.

شما می توانید در نتایج جستجو در پیش نمایش گوگل را از طریق Yoast SEO بررسی کنید تا ببینید که عنوان سئو شما چگونه است. در واقع پیش نمایش گوگل در Yoast SEO به شما امکان می دهد بین نتایج تلفن همراه و دسک تاپ خود تعامل برقرار کنید.

عرض در مقابل طول

آیا توجه کرده اید که ما در مورد عرض صحبت می کنیم تا طول؟ چرا؟ زیرا گوگل به جای استفاده از تعداد کاراکترها عرض ثابت 600px برای عناوین در نظر دارد. در واقع محدودیت تعیین شده ای در تعداد نویسه هایی که می توانید استفاده کنید وجود ندارد اما برای آنچه در نتایج جستجو قابل مشاهده است محدودیتی وجود دارد. اگر عنوان شما از 600px گسترده تر باشد گوگل آن را از نظر بصری قطع می کند.

نحوه استفاده از عبارت کلیدی در عنوان سئو در وردپرس

عنوان سئو

بعضی اوقات وقتی قصد دارید صفحه خود را برای یک کلمه کلیدی خاص و رقابتی بالا بهینه کنید باید بدانید همه در ابتدای عنوان صفحه  خود این کلمه کلیدی را دارند. در این صورت می توانید با قرار دادن یک یا دو کلمه در مقابل کلمه کلیدی اصلی کمی آن را برجسته کنید و در صفحه نتایج خود را کمی ارتقا رتبه دهید.

در مواقع دیگر مانند زمانی که یک عبارت کلیدی بسیار طولانی دارید افزودن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان چندان منطقی نیست. اگر آغاز عنوان سئو در وردپرس در ابتدای کار با عبارت کلیدی عجیب به نظر می رسد سعی کنید تا جایی که می توانید بیشتر در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود جستجو کنید و نمونه های بیشتری ببینید.

آیا باید برند خود را به عنوان سئو در وردپرس اضافه کنید؟

عنوان صفحه شما باید به روشی قابل شناسایی نام تجاری شما را در خود داشته باشد. در واقع اگر افراد موضوعی را جستجو کنند و برند شما را چندین بار ببینند، حتی اگر برای بار اول روی آن کلیک نکنند ممکن است وقتی دوباره در صفحه بعدی برند شما را بینند روی آن کلیک کنند.

اگر نام سایت خود را در برچسب عنوان خود وارد نکنید خطر حذف یا تغییر گوگل به صورت خودکار برای شما نیز وجود دارد.

در پایان باید گفت نکته اصلی این مطلب تشویق شما برای سرمایه گذاری بیشتر در نوشتن عناوین خوب در وردپرس است و بد نیست بدانید واقعا ارزشش را دارد.

بازگشت و بهینه سازی برخی از عناوین صفحه خود پس از انتشار نیز ممکن است برای شما مفید باشد. این امر به ویژه اگر قبلا رتبه بندی خوبی داشته اید اما تعداد زیادی کلیک دریافت نمی کنید نیز مفید خواهد بود.

نظرات کاربران