لوگو حرفه ای

چطور برای کسب و کارمان یک لوگوی حرفه ای داشته باشیم

برای شروع کسب و کار جدید اول به یک اسم مناسب فکر می کنیم و بعد برای داشتن یک لوگو حرفه ای اقدام می کنیم. با وجود طرح های متنوعی که از اینترنت می توانید ببینید، داشتن یک ایده کلی برای لوگو کار سختی نیست. می توانید برای داشتن یک لوگوی خوب از یک طراح گرافیک کمک بگیرید، یا اگر خودتان دستی بر طراحی دارید، خودتان اقدام کنید. اگر یک لوگو حرفه ای و کاملا متناسب با کسب و کارتان می خواهید، مسیر راحتی برای طراحی لوگو نخواهید داشت. مهم ترین موضوع این است که از اهمیت یک لوگو حرفه ای برای کسب و کار باخبر باشید و از این موضوع سرسری عبور نکنید.

در نهایت چه تصمیم بگیرید که یک طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید یا اینکه طراحی لوگو را خودتان انجام دهید، به هر حال احتیاج دارید یک سری نکته در مورد چگونگی طراحی یک لوگو حرفه ای بدانید. در این مطلب از بیزون چند نکته در مورد طراحی لوگو آورده شده است:

لوگو حرفه ای

نکاتی برای طراحی حرفه ای لوگو

  1. هویت برند خود را مشخص کنید

یک لوگوی حرفه ای باید با شخصیت برند شما ارتباط برقرار کند و برای انجام این کار ابتدا باید بفهمید شخصیت اصلی برند شما چیست. باید ایده روشنی داشته باشید از آنچه که شما را منحصر به فرد می کند و نام کسب و کارتان را بر سر زبانها می آورد. با مشخص کردن این هویت و شاخصه اصلی برندتان، طراحی حرفه ای تری برای لوگو خواهید داشت.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از خود بپرسید تا به مفهوم هویت کسب و کار خود برسید:

  • چرا این کار را شروع کردیم؟
  • اعتقادات و ارزشهایی که برای ما بعنوان یک کسب و کار مهم است، چیست؟
  • چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهیم؟
  • چه چیزی ما را خاص می کند؟
  • اگر ما بتوانیم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنیم ، آنها کدامند؟
  • سه کلمه ای که می خواهیم مشتریان ما برای توصیف ما استفاده کنند چیست؟

  1. لوگوی رقیبان خود را بررسی کنید

بهترین مکان برای ایده گرفتن، دقیقا رقیب های شما هستند. ببینید چطور لوگو طراحی می کنند و چه مواردی را رعایت می کنند. با دیدن و بررسی لوگو حریف می توانید عمده نیاز مشتری ها را بفهمید و ببینید با چه ترفندی سعی در برندسازی دارند. حالا بعد از این بررسی می توانید برای متفاوت شدن اقدام کنید و با داشتن اصول اولیه رقبا، پایتان را یک پله بالاتر بگذارید. به این فکر کنید که چه چیزی آنها را از شما متفاوت کرده و چگونه می توانید بر این تفاوت ها در طراحی لوگو خود تأکید کنید.

حتماً خود را به وضوح از رقابت جدا کنید. اگر تمام کسب و کارهای حوزه شما در حال تک رنگ شدن هستند ، شاید شما باید رنگی را برای برجسته کردن انتخاب کنید. اگر بقیه کاملا قدیمی و یک دست لوگو طراحی می کنند، شاید یک لوگو جالب و مدرن توجه ها را به خود جلب کند.

لوگو حرفه ای

  1. برای طراحی لوگو حرفه ای به رنگ توجه کنید

رنگ ها می توانند یک دنیا معانی مختلف داشته باشند. روانشناسی پشت رنگ پیچیده است ، اما به طور خلاصه ، رنگها دارای عواطف و عقاید خاصی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تئوری رنگ، این سرنخ ها می تواند به کمکتان بیاید:

قرمز: قرمز به معنای هیجان ، شور و عصبانیت است. اگر اسم کسب و کارتان شما قوی، جوان پسند و برجسته باشد، انتخاب رنگ قرمز انتخاب خوبی است.

نارنجی: نارنجی بسیار کمتر از قرمز استفاده می شود اما به همان اندازه پرانرژی است. نارنجی رنگی زنده ، نشاط آور و بازیگوش است.

زرد: اگر می خواهید ظاهری در دسترس و دوستانه داشته باشید ، رنگ زرد انتخاب درستی است. رنگ زرد رنگ شادی ، مقرون به صرفه بودن و جوانی است.

سبز: طیف سبز بسیار متنوع است و می تواند برای هر برندی واقعاً کارساز باشد. مخصوصاً برای هر کسب و کاری که می خواهد با طبیعت ارتباط برقرار کند بسیار مناسب است.

آبی: رنگ آبی یک انتخاب کاملا کلاسیک و رایج است. آرامش آور و خنک است و نمادی از قابل اطمینان بودن و بلوغ است.

بنفش: بنفش می تواند نشانگر لوکس بودن خدمات شما باشد. بنفش بسته به سایه می تواند مرموز، ترکیبی یا زنانه باشد.

صورتی: اگر رنگی دخترانه می خواهید ، هیچ چیزی بهتر از صورتی نیست. اما فقط همین صورتی نیست! صورتی با سایه هایی مانند گل رز پاستلی ، صورتی ملایم یا سرخابی نئونی، می تواند به لوگوی شما ظاهری منسجم و جالب بدهد و در عین حال هنوز جوان و زنانه بمانید.

قهوه ای: قهوه ای ممکن است در ابتدا انتخاب رنگ عجیب و غریبی به نظر برسد ، اما برای لوگو های قدیمی و مقاوم کاملاً مناسب است. این رنگ می تواند ظاهری باتجربه، منحصر به فرد و قدیمی به برند شما ببخشد.

مشکی: اگر به دنبال ظاهری براق ، مدرن و لوکس هستید ، رنگ مشکی انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر می خواهید لوگو حرفه ای خود را ساده نگه دارید ، یک لوگو سیاه و سفید مینیمالیستی راهی است که باید انتخاب کنید.

سفید: شما می خواهید لوگوی شما تمیز ، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد؟ از رنگ سفید زیادی در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی در ترکیب با تمام رنگ های دیگر به درد می خورد و به کسب و کارتان احساس تمیزی ، جوانی و اقتصادی  بودن می دهد.

خاکستری: اگر می خواهید لوگوی کسب و کارتان ظاهری بالغ ، کلاسیک و جدی به خودش بگیرد، خاکستری رنگ نهایی است. سایه های تیره مرموزتر به نظر می رسند، در حالی که سایه های روشن تر در دسترس هستند.

لوگو حرفه ای

  1. خلاق باشید

وقت طراحی، مراقب الگوها یا طرح هایی باشید که آشنا به نظر می رسند یا توسط شرکت های دیگر استفاده شده اند. برای خودتان صاف از شکل سیب یا سبد خرید و علامت تعجب استفاده نکنید. اگر از یک طراح گرافیک برای طراحی لوگو حرفه ای کمک می گیرید، لوگوهای دلخواهتان را نشانش دهید تا دستش بیاید چه سلیقه ای دارید.

  1. آینده نگر باشید

اگر برنامه کاری شما قابلیت پیشرفت و وسعت دادن به دامنه کاری را دارد، باید آینده نگری را در طراحی لوگو خود لحاظ کنید. لوگوی شما باید از فاصله مناسبی قابل تشخیص باشد. اگر قصد دارید در نمایشگاه و کنفرانسی شرکت کنید و اگر قصد استفاده از لباس فرم کارکنان را دارید ، باید لوگو شما چیزی باشد که به راحتی بتوان دوخت یا روی پارچه چاپ شود.

  1. یک لوگو حرفه ای باید ساده باشد

اگر قرار است رسانه های اجتماعی بخشی از ترکیب بازاریابی شما باشد ، به این فکر کنید که چه نوع لوگوی در برنامه های شبکه های اجتماعی بهترین عملکرد را خواهد داشت. جزئیات بیش از حد رنگی در شبکه های اجتماعی قابل تشخیص نیست.

نظرات کاربران