لینک سازی چند مرحله ای چیست؟

لینک سازی چند مرحله ای چیست؟

بک لینک ها و پیوندهایی که در یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند، به هیچ وجه یکسان نیستند. برخی از بک لینک ها و پیوندهای خروجی که در یک وب سایت مشاهده می کنیم از قدرت بالایی برخوردارند و برخی دیگر نسبتا ضعیف می باشند. به طرز عجیبی، یک استراتژی سئو حتی برای چنین مسئله ای نیز وجود دارد که می گوید لازم نیست این تفاوت بین بک لینک ها و پیوندهای خروجی وجود داشته باشد. در این مقاله به این استراتژی که لینک سازی چند مرحله ای نامیده می شود، می پردازیم. همچنین این موضوع را بررسی می کنیم که آیا باید از Tiered link building برای دستکاری قدرت بک لینک ها و پیوندهای خروجی خود استفاده کنیم یا خیر. لطفا ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

لینک سازی چند مرحله ای یا لایه ای، در واقع به معنای ایجاد بک لینک برای بک لینک های شما است. هدف اصلی لینک سازی لایه ای این است که تعداد لینک هایی که از نمایه بک لینک شما به وب سایت اصلی شما، وصل می شوند و ارتباط می یابند، بیشتر شود تا اعتبار وب سایت شما نزد موتورهای جستجو مثل موتور جستجو گوگل، افزایش یابد. طبیعتا می دانید که نتیجه این افزایش اعتبار، بالا رفتن رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل و افزایش ترافیک و بازدید وب سایت است.

اگر به طور کامل متوجه نشده باشید که لینک سازی چند مرحله ای چگونه کار می کند. ما در این قسمت سعی می کنیم که با زبان ساده به شما روش کار لینک سازی لایه ای را توضیح دهیم. فرض کنید که شما در وب سایت خود، یک بک لینک دارید که به وب سایت اصلی شما اشاره می کند. بهتر است که این بک لینک را که به وب سایت اصلی شما پیوند می دهد را بک لینک ردیف ۱ نامگذاری کنیم. سپس چند بک لینک در ردیف پایین تر، یعنی ردیف ۲، دارید که به بک لینک ردیف ۱ اشاره می کنند. همچنین چند بک لینک ردیف ۳ به هر بک لینک ردیف ۲ اشاره می کنند. این ترتیب لایه ای می تواند تا چندین لایه دیگر نیز ادامه پیدا کند. به این استراتژی که برای تقسیم قدرت بین بک لینک ها در یک وب سایت استفاده می شود، لینک سازی چند مرحله ای یا Tiered link building می گویند.

مزیت های لینک سازی چند مرحله ای چیست؟

مزیت های لینک سازی چند مرحله ای چیست؟

در ابتدا، کسانی که در دنیای وب و سئو فعالیت می کردند، ایده Tiered link building یا لینک سازی چند مرحله ای را ایده ای احمقانه می دانستند. دلیل آن ها هم برای احمقانه بودن ایده لینک سازی چند مرحله ای این بود که چرا همه بک لینک های شما مستقیما به وب سایت شما اشاره نمی کنند؟ چون به نظرشان وقتی تمامی بک لینک ها به وب سایت اصلی اشاره کنند، اعتبار وب سایت اصلی نزد موتورهای جستجو مثل موتور جستجو گوگل بالاتر می رود و احتمال این که وب سایت اصلی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP رتبه بالایی کسب کند، افزایش می یابد.

حال در این قسمت می خواهیم دلیل استفاده از لینک سازی لایه ای یا Tiered link building را بررسی کنیم و مشخص کنیم که چرا مسائل را با بک لینک های سطح دوم و سوم پیچیده می کنیم.

  • استفاده از بک لینک ارزان

برای آن که اعتبار وب سایتتان نزد موتورهای جستجو مثل موتور جستجو گوگل افزایش یابد، باید از بک لینک های معتبر و قوی استفاده کنید اما مشکل این جا است که بک لینک های با کیفیت و قوی، گران و زمان بر هستند. فرض کنید که می خواهید یک پست مهمان در یک وبلاگ صنعتی معتبر ایجاد کنید. هزینه ایجاد چنین پستی بسیار بالا است همچنین علاوه بر هزینه بالای آن، زمان زیادی را هم برای نوشتن و ویرایش پست نیاز دارید. در نتیجه محدودیتی برای تعداد بک لینک های با کیفیتی که می توانید تهیه کنید، وجود دارد.

یکی از مزیت های لینک سازی چند مرحله ای یا Tiered link building این است که راه حلی برای این مشکل به شما نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از استراتژی لینک سازی لایه ای، بک لینک هایی ارزان که کیفیت پایینی دارند را ایجاد کنید تا به بک لینک های اصلی شما اشاره کنند. بک لینک هایی که کیفیتشان پایین است، علاوه بر این که بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند، زمان کمی هم برای نوشتن و ایجاد آن ها مورد نیاز است. در نتیجه شما می توانید بدون نیاز به خریدن و هزینه صرف کردن برای بک لینک های با کیفیت و معتبر، یک بک لینک معمولی را با پیوند دادن بک لینک های ارزان زیادی به آن، به بک لینکی با کیفیت و معتبر تبدیل کنید.

  • مدیریت ریسک

با استفاده از روش لینک سازی چند مرحله ای یا Tiered link building، شما می توانید به راحتی بین وب سایت اصلی خود و بک لینک های با کیفیت پایین تر، فاصله قرار دهید. به طور مثال، متوجه شده اید که دسته خاصی از بک لینک های سطح دوم یا سوم به وب سایت شما آسیب وارد می کنند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک ردیف به سمت بالا بروید و بک لینکی که برای وب سایت شما مشکل ایجاد کرده است را حذف کنید. شما می توانید با روش لینک سازی لایه ای، با یک برش ساده، ده ها یا حتی صدها بک لینک مضر را از وب سایت خود حذف کنید.

  • فضای بیشتر برای خطا

بدیهی است که تاثیر بک لینک هایی که در ردیف های دوم و سوم قرار گرفته اند با تاثیر بک لینک های اصلی و اولیه شما، یکسان نیست. بک لینک های سطح دوم و سوم، مستقیما به وب سایت شما اشاره نمی کنند. در نتیجه اگر بک لینک های ردیف دوم و سوم شما، یکی از دستورالعمل های گوگل را نقض کنند، وب سایت شما از آن ضربه نخواهد دید.

در نتیجه اگر استراتژی خاصی در ذهن خود دارید که باید با بک لینک ها و پیوندها، استراتژی خود را آزمایش کنید، می توانید هنگام آزمایش با بک لینک های سطح های دوم و سوم خود، بسیار جسور تر و شجاعانه تر رفتار کنید.

 

نظرات کاربران