توضیحات متا چیست

متا چیست و اهمیت توضیحات متا برای سئو

توضیحات متا (که بعضاً ویژگی یا هشتگ توضیحات متا هم گفته می شود) عنصری دارای HTML است که محتوای صفحه شما را به سود کاربران و موتورهای جستجو توصیف و خلاصه می کند. در حالی که داده های متا برای رتبه بندی سئو سایت به اندازه گذشته مهم نیستند ، ولی توضیحات متا هنوز هم نقش بسزایی در سئوی صفحه دارد. در واقع اگر بخواهیم بدانیم متا چیست باید نیم نگاهی به جست و جوهای خودمان در گوگل داشته باشیم که چطور خلاصه ای از موضوع به ما ارائه می دهد.

 

در این مطلب از بیزون می آموزید:

  • منظور از توضیحات متا چیست و همچنین نحوه مشاهده توضیحات متای سایت شما و تأثیر آن بر بازدید کنندگان چطور است.
  • چرا توضیحات متا برای شما و برای رتبه بندی سئو شما مهم است.
  • چگونه ارزش جستجوی واقعی را از توضیحات متا استخراج کنیم.

توضیحات متا چیست

توصیف متا چیست

توضیحات متا یک ویژگی در برچسب های متای شما است که به توصیف صفحه شما کمک می کند. این قطعه متن ممکن است در نتایج موتور جستجو تحت عنوان کسب و کار نشان داده شود ، اگرچه گاهی اوقات ، موتورهای جستجو به جای متا ، یک قطعه متن را از نسخه اصلی صفحه نمایش می دهند.

با کلیک راست روی صفحه و انتخاب “مشاهده منبع” یا “مشاهده منبع صفحه” می توانید توضیحات متا را در هر صفحه وب پیدا کنید:

وقتی کد صفحه را مشاهده کردید ، احتمالاً یک برچسب توضیحات متا مشاهده خواهید کرد که احتمالاً ظاهری شبیه به این دارد:

 

<meta name = “description” content = “توضیحات متا می تواند تأثیر شگفت آور زیادی در کمپین بازاریابی جستجوی شما داشته باشد ؛ دریابید که چگونه …” />

<meta name = “keywords” content = “meta description، google meta description، meta name description” />

<meta name = “robots” content = “index، follow” />

 

این اطلاعات چند هدف دارد ، یکی از آنها خدمت به عنوان یک تکه از متن در SERP  یا متورهای جست و جو ، وقتی جستجوگرها برای سرچ موضوعی صفحه شما را در این مورد رتبه بندی می کنند. توضیحات متا باید به کاربران موتورهای جستجو توضیح مختصری از چیزی که در صورت کلیک بر روی سایت شما پیدا می کنند، بدهد. یک پیش نمایش از صفحه ای که قرار است با آن مواجه شوند.

 

بنابراین جستجوی “درمان سردرد” در Google ممکن است یک لیست متا مانند موارد زیر را ببینید: توضیحات زیر هر لینک همان توضیحات متایی است که مد نظر ماست.

متا چیست

طول توضیحات متا چقدر باید باشد؟

Google اخیراً طول استاندارد را برای توضیحات متا گسترش داده است. پیش از این، توصیف متا توصیه می شد که 160 حرف یا کمتر باشد. از سال 2017 ، Google حداکثر 275 نویسه در نتایج جست و جو نشان می دهد. بنابراین ، باید برچسب های توضیحات متای خود را به حداکثر 275 کاراکتر تنظیم کنید.

 

اهمیت توضیحات متا چیست

اینکه بگوییم اهمیت توضیحات متا چیست مثل توضیح دادن اهمیت تبلیغ یک سایت است. برچسب های توضیحات متا می توانند تأثیر قابل توجهی در تلاش شما برای بهینه سازی موتور جستجو داشته باشند. توضیحات متا دارای یک مقدار اصلی است:

توضیحات متای شما مانند “متن تبلیغات ارگانیک” عمل می کند.

معنی این امر این است که وقتی تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود ، Google و سایر موتورها اغلب توضیحات متا را به عنوان خلاصه ای از صفحه نشان می دهند.

این موضوع باعث می شود توضیحات متا به اندازه متن آگهی مهم باشد.

یک توصیف متا جذاب این قدرت را دارد که میزان کلیک نتایج جستجوی ارگانیک شما را افزایش دهد. این موضوع به این معناست که تعداد بیشتری از افرادی که صفحه شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند در واقع بر روی سایت شما کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند. این ورود مخاطب به معنای ترافیک بیشتر برای شما است ، حتی اگر رتبه شما ثابت بماند!

متا چیست

راهکاری نوشتن موثر توضیحات متا چیست

بهترین روش ها برای ایجاد توضیحات متای خوب مانند موارد نوشتن متن تبلیغاتی عالی است:

در توضیحات متای خود از کلمات کلیدی تحقیق شده و هدفمند استفاده کنید.

حواستان باشد که توضیحات متا بیش از حد به محتوای هر صفحه مربوط هستند. به هیچ عنوان از توصیف متای یکسان در کل سایت خود استفاده نکنید.

مزایا و دلیل اهمیت متن را عنوان کنید.

کاربران را مجبور کنید که برای درک جذابیت متن شما روی صفحه کلیک کنند.

حواستان به غلط های املایی و تایپی باشد.

نظرات کاربران