محتوای کپی شده

چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم

چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم

یکی از مهمترین مشکلاتی که در بازاریابی تولید محتوا برای بازاریابان مطرح است مسئله ی استفاده از محتوای کپی شده است. در دنیای امروز که تولید محتوا یک روش فوق العاده برای جذب مخاطب شناخته شده است افرادی زیادی فکر می کنند می توان با ارائه ی محتوای کپی شده بیشتر و بهتر اقدام به جذب مخاطب کرد در حالی که این تصور غلط است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری به معنای اطلاعات مشابهی است که در بیش از یک صفحه وب سایت وجود داشته باشد. شما می توانید با اطمینان از منحصر به فرد و اصل بودن اطلاعات سایت خود از مشکلات احتمالی کپی کردن محتوا جلوگیری کنید. اگر قصد دارید از مطلبی استفاده کنید که منبع آن جای دیگری است باید زمان لازم را برای بازنویسی و تولید مجدد آن اختصاص دهید تا یک محتوای جدید و دست اول داشته باشید.

گوگل اعتبار را دوست دارد. دوست دارد سایت های با کیفیت و اطلاعات با کیفیت را به افرادی که در مورد نیازهای خود جستجو می کنند ارائه دهد. باید گفت همین دقت و ریزبینی عامل محبوبیت گوگل نزد کاربران است.

باید در نظر داشته باشید سایت های معتبر محتوای اصلی خود را خودشان تولید می کنند. ممکن است استفاده از کارها و نوشته های دیگران یک راه آسان برای ارائه ی محتوا به نظر برسد اما متأسفانه ممکن است گوگل محتوای شما را کپی شده و نامعتبر تلقی کند و سایت شما را به عنوان یک منبع موثق به کاربران پیشنهاد نکند.  در واقع در پاسخ به اینکه چرا نباید از این نوع استفاده کنیم، باید گفت یکی از مهمترین دلایلی که ما را از استفاده ی محتوای کپی شده منع می کند الگوریتم گوگل است. ارائه ی محتوای دست اول و معتبر برای گوگل اهمیت بسیاری دارد در نتیجه اگر شما در سایت خود از محتوای کپی شده استفاده کنید گوگل مجبور است شما را نادیده بگیرد و سایتی که به عنوان منبع اصلی محتوا شناسایی کرده است را به مخاطب پیشنهاد می کند. گوگل نمی خواهد افرادی را که به دنبال اطلاعات با کیفیت هستند به سمت سایت هایی که ارزش کمتری دارند راهنمایی کند در نتیجه محتوای کپی شده را شناسایی می کند و در رتبه بندی خود سایت های اینچنینی را تنزل رتبه می دهد.

چرا گوگل از محتوای کپی شده متنفر است؟

محتوای کپی شده

یکی از دلایلی که باید در پاسخ به سوال چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم به آن بپردازیم سردرگمی موتورهای جستجو در مواجهه با محتوای کپی شده است. زمانی که سایت های مختلف اقدام به کپی مطالب از منابع مختلف می کنند موتورهای جستجو دچار سردرگمی می شوند که کدام صفحه از اولویت و اعتبار بیشتری برخوردار است و تا مدت ها کپی های مختلف را در نمایه خود ثبت می کند. این مشکل در نهایت موجب کاهش کیفیت و اعتبار نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

برای برطرف کردن این مشکل گوگل یک راه حل ارائه داد و آن هم مجازات سایت هایی که اقدام به انتشار محتوای کپی شده می کنند، بود. در نتیجه اگر از محتوای کپی شده استفاده می کنید و سوال چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم، برای شما مطرح نیست باید بدانید یک بمب ساعتی به سایت خود متصل کرده اید زیرا در یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل تصویب شده است که اگر سایتی اقدام به انتشار محتوای کپی شده نماید گوگل با تنزل رتبه و کاهش بازدید او را به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهد کرد.

چطور می توان بدون مجازات گوگل یک محتوای کپی شده را منتشر کرد؟

هنگام انتشار یک محتوا اگر هدف شما دیده شدن در گوگل و سئو است باید به خاطر داشته باشید گوگل اعتبار مالکیت را فقط به یک نسخه از مقاله یا مجموعه مطالب اعطا می کند. اگر این نسخه متعلق به شما نیست  شما وقت خود را هدر می دهید زیرا گوگل هیچ اعتباری بابت انتشار محتوای کپی شده برای شما در نظر نخواهد گرفت.

اما اگر فکر می کنید این محتوا برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید است و این مطلب با مطالب شما مرتبط است روشی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هم مشتریان و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید. شما می توانید با استفاده از روش زیر به سایتی که صاحب محتوا است ارجاع دهید. باید از برچسبی به نام Rel = “canonical” در محتوای خود استفاده کنید. این کد را در همان صفحه وب محتوایی که کپی شده قرار دهید تا موتورهای جستجو را به مکان مقاله اصلی راهنمایی کند و به این شکل می توانید از مجازات یا درج امتیاز منفی برای سایت خود جلوگیری کنید.

<link href = “http://www.other-website.com.au/original-version-of-page/” rel = “canonical” />

مواردی که به عنوان محتوای کپی شده توسط گوگل دسته بندی می شوند

در ادامه ی پاسخ به سوال چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم بد نیست با مواردی که ممکن است باعث شود گوگل فکر کند محتوا شما کپی شده است آشنا شوید و آن ها را در تولید محتوا و انتشار رعایت کنید.

  • انتشار محتوای بسیار کوتاه با اطلاعات معتبر و جدید بسیار کم
  • انتشار محتوای طولانی که به دو یا چند صفحه از سایت شما نیاز دارد
  • صفحات مربوط به محصول یا خدمات با توضیحات بسیار مشابه و اطلاعات مرتبط
  • مرتب سازی، فیلتر کردن و دسته بندی مقالات یا محصولات به صورت غیر اصولی
  • استفاده از URL های یکسان برای مطالب مختلف
  • هر یک از صفحات وب که با و بدون WWW قابل دسترسی هستند

 

نظرات کاربران