مشکلات بازاریابی

مشکلات بازاریابی و نحوه رویارویی با آن‌ها

وقتی کسب و کار شما به گسترش و رشد خود ادامه می دهد، باید بازاریابی خودتان را هم افزایش دهید. و متأسفانه، مشکلات بازاریابی متعددی وجود دارد که ممکن است تیم شما را از انجام عملکردش بازدارد. شناختن این مشکلات بازاریابی و حل آنها قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، بسیار مهم است. در این مطلب چهار مورد از رایج ترین مشکلات بازاریابی را معرفی کردیم و نحوه رویایی با آنها را توضیح دادیم.

اشتباه بازاریابی

انواع مشکلات بازاریابی

  1. بدون استراتژی واضح

50٪ کسب و کارهایی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند هیچ برنامه و استراتژی درستی ندارند. این یعنی که نیمی از شرکت هایی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند به معنای واقعی کلمه هیچ برنامه منسجمی برای دستیابی به اهداف خود ندارند. بیشتر کسب و کارها دور خودشان می چرخند و امیدوارند که در میان یک برنامه پراکنده و نامشخص، به نتیجه برسند. این موضوع یکی از اساسی‌ترین مشکلات بازاریابی است.

راه حل این مشکل:

اهداف بازاریابی مشخص و متمرکز را انتخاب کنید ، سپس یک استراتژی منسجم و روشن ایجاد کنید که حول این اهداف متمرکز باشد. هنگامی که یک استراتژی ایجاد کردید، آن را بنویسید و با بخشهای بازاریابی و فروش خود به اشتراک بگذارید.

داشتن استراتژی مشخص به سایر اعضای تیم هم کمک می‌کند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند که مسئولیت های آنها در برنامه کلی نقش دارد ، که در نهایت باعث افزایش پاسخگویی و همچنین روابط بین فروش و بازاریابی می شود.

 

  1. کمبود وقت و نیروی انسانی

عموما وقتی وارد حیطه بازاریابی می‌شوید می‌بینید که چقدر زمان به سرعت می گذرد و فرصت نمی کنید به همه کارها برسید. این کمبود وقت و نیرو از جمله مشلات بازاریابی است. وقتی وقت نداشته باشید، می تواند تأثیر منفی بر بازاریابی کلی شما بگذارد.

راه حل این مشکل:

تصحیح این مورد آسان نیست ، اما در واقع به چند نکته اساسی برمی گردد:

  • با کارآیی بیشتر اولویت بندی کنید

استفاده از سیستم مدیریت پروژه و ابزارهای دیگری مثل این به شما امکان می دهد که زمان و انرژی اختصاص داده شده برای فعالیت های مختلف را کاهش دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که با روشی کارآمدتر همراه باشید و فعالیت ها را در اولویت قرار دهید.

  • ایجاد فرآیندهای بهتر

یک فرآیند روشن و کارآمد اجازه می دهد تا فعالیت های بازاریابی در زمان رکورد انجام شود، یا حتی برای تکمیل به یکی دیگر از اعضای تیم واگذار شود. اگر یک فعالیت خاص باعث اتلاف وقت بیش از حد می شود ، زمان آن رسیده است که درباره آن فعالیت تجدید نظر کنید. چه چیزی باعث کارآیی بیشتر آن می شود؟ آیا واقعاً این بهترین روش برای صرف وقت و انرژی شماست؟ پاسخ به این سوالات می تواند هر فعالیت را برای حداکثر کارایی ساده کند و از مشکلات بازاریابی جلوگیری کند.

  • روی استراتژی خود تمرکز کنید

اگر یک استراتژی موثر طراحی کرده باشید ، اولویت بندی فعالیت های شما بسیار ساده تر خواهد بود. شما دقیقاً خواهید دانست که چه چیزهایی بیشترین تأثیر را در اهداف کسب و کار شما خواهد داشت ، این موضوع بدان معناست که می توانید فعالیتهایی را که صرفاً تأثیری در اهداف اولویت دار ندارند قطع کنید.

مشکلات بازاریابی

  1. عدم هماهنگی با شخصیت های خریدار

تعیین مشخصات خریدار و پیاده سازی دانش در استراتژی بازاریابی بسیار دشوار است. برای تهیه استراتژی تلفیقی از تفکر تحلیلی، تحقیقات عمیق، خلاقیت و روانشناسی لازم است که با روشی مرتبط و قدرتمند با شخصیت های خریدار شما صحبت کند.

راه حل این مشکل:

حل این مشکل بازاریابی به داشتن یک استراتژی روشن برمی گردد. هر یک از اجزای برنامه بازاریابی خود را با دقت در نظر بگیرید و از خود بپرسید: آیا واقعاً خریدار من به این موضوع علاقه مند است؟ آیا آنها واقعاً این ایمیل را باز می کنند؟ یا به این موضوع اهمیت می دهید؟ باید مشتری را مشخص کنید وجوری باشد که دقیقاً با شخصیت خریدار شما مطابقت داشته باشد و هر زمان که روی یکی از مولفه های بازاریابی خود کار می کنید، درباره سفر مشتری فکر کنید.

  1. ناتوانایی سازگاری با روندهای جدید

گرفتار شدن در یک برنامه عادی آسان است ، و نمی توانید سازگار شوید و با تمام تغییرات مطابقت داشته باشید. اما این در دنیای بازاریابی دیجیتال کاملاً غیرقابل قبول است زیرا با چنان سرعتی پیش می رود که فقط در طی چند ماه یا چند هفته کاملاً پشت سر خواهید گذاشت.

راه حل این مشکل:

اول از همه، قبول کنید که دیجیتال مارکتینگ یعنی تغییر مداوم. در ایمیل و شبکه اجتماعی بزرگان کسب و کارتان یا سایر وب سایت های مهم در حوزه دیجیتال عضو شوید و از اخبار جدید یا روندهای اخیر مراقبت کنید.باید برای روندهای جدید عطش داشته باشید، چرا که شما باید آماده کاوش و تجزیه و تحلیل ایده ها و روش های جدید باشید. سپس ادغام مهمترین روندها را در بازاریابی خود شروع کنید.

 مشکلات بازاریابی

نتیجه

فکر کردن و پرداختن به این مشکلات بازاریابی می تواند تأثیر مثبتی در کسب و کار شما داشته باشد. با تمرکز بر استراتژی و نتایج، تیم شما کارآمدتر و موثرتر خواهد شد. برای مشاوره بازاریابی می‌توانید با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران