موفقیت کاری

چطور به موفقیت کاری دست پیدا کنیم

 نحوه دستیابی به موفقیت کاری ساده است. در حقیقت، هیچ راز عجیب و غریبی ندارد و فقط باید هدف مشخصی را تعیین و دنبال کرد. چالش اصلی، چگونگی دستیابی به این اهداف است و همین نقطه است که تفاوت زیادی در مقصد ایجاد می کند.

در واقع مسیر همان “راز” موجود در دستیابی به موفقیت کاری است.

اول از همه باید لغت “موفقیت” را تعریف کنیم. طبق فرهنگ لغت 4 تعریف برای موفقیت وجود دارد:

  • تحقق یک هدف
  • دستیابی به محبوبیت یا سود
  • شخص یا چیزی که به اهداف مطلوب برسد یا به سعادت برسد
  • نتیجه یک تعهد ، مشخص شده به عنوان دستیابی یا عدم دستیابی به اهداف آن است

همچنین تعاریف دیگری از موفقیت کاری هم وجود دارد:

  • واقعیت کسب ثروت ، احترام یا شهرت
  • نتیجه صحیح یا مطلوب یک تلاش
  • کسی یا چیزی که موفق است: شخص یا چیزی که موفق می شود
  • نتیجه مطلوب یا دلخواه ؛ همچنین: دستیابی به ثروت ، محبوبیت یا شهرت

 

اگر هر دو مجموعه تعریف را تجزیه و تحلیل کنیم، می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد:

  1. تحقق هدف
  2. ثروت

من معتقدم ثروت همیشه به عنوان مهمترین موفقیت دیده می شود. همچنین به عنوان موفقیت شناخته می شود، چرا که منجر به آزادی و استقلال می شود.

موفقیت کاری ما مستقیماً به احساس آزادی و دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین می کنیم بستگی دارد.

از سه عامل زیر می توان برای رسیدن به موفقیت استفاده کرد:

سه عاملی که بر موفقیت تأثیر می گذارند تجسم ، باور و عمل هستند.

موفقیت کاری

مراحل رسیدن به موفقیت کاری

  1.  تجسم

تجسم یعنی چگونه می توان به موفقیت دست یافت

این مرحله مهم برای موفقیت است. به محض اینکه بتوانید خود را موفق ببینید، موفق خواهید شد. تصور اینکه شما قادر به انجام خواسته های خود هستید و آزادی و سبک زندگی مورد نظر خود را دارید، اولین قدم است.

این تجسم شما را به سمت تعیین اهداف و تحقق آنها سوق می دهد. این بخشی از زندگی شما خواهد شد. تجسم موفقیت کاری و رسیدن به آن هدف نهایی است.

 

این قسمت بخشی از مقاله ای با عنوان راز کارآفرینان موفق است:

‘بیست سال پیش ، جف هریس به سختی در راه رسیدن به ثروت بود. او فارغ التحصیلی بود که برای تأمین هزینه های زندگی همسرش و سه بچه تلاش می کرد و به عنوان فروشنده فروشگاه مواد غذایی و در یک حیاط که در آن او ضایعات می فروختند، کار می کرد. “در بعضی مواقع چنان شکست خورده و بی پول بودیم که لباس خود را در وان شستیم ، چرا که توانایی مالی دادن لباسها به لباسشویی را نداشتیم.” حالا او 49 ساله مشاور سرمایه گذاری و میلیونر در یورک ، کارولینای جنوبی است.

یک دلیل بزرگ وجود داشت که جف به سمت موفقیت کاری رفت: او همیشه می دانست که ثروتمند خواهد شد.

تمایل به ثروتمند شدن اولین قدم مهم است. او می گوید ، “بزرگترین مانع ثروت ترس است. مردم از بزرگ فکر کردن می ترسند ، اما اگر کوچک فکر کنید ، فقط به چیزهای کوچک دست خواهید یافت. ”

 

همه چیز برای جف از زمانی آغاز شد که وی در یک مهمانی کریسمس با یک کارگزار سهام آشنا شد. او می گوید: “بلافاصله بعد از صحبت در خودم اشتیاقی دیدم. من شروع به خواندن کتاب در مورد سرمایه گذاری در طول تعطیلات خود در فروشگاه مواد غذایی کردم ، و 25 دلار در ماه در یک صندوق سرمایه گذاری گذاشتم.” در مرحله بعد او در کالج محلی در کلاس سرمایه گذاری تدریس کرد. دانش آموزان او اولین مشتری او شدند ، که منجر به عمل سرمایه گذاری او شد. جف می گوید: “تلاش زیادی کردم، اما چیزی که باعث شد این کار را بکنم این بود که با تمام وجود باور داشته باشم که موفق خواهم شد.”

این داستان ما را به سمت عامل بعدی سوق می دهد … داشتن باور

موفقیت کاری

  1. موفقیت کاری را باور کنید

چگونه می توان به موفقیت کاری دست یافت

باور همان چیزی است که چشم انداز را به واقعیت تبدیل می کند و اعتماد به نفسی درون خودش دارد که تلنگر می زند می توانیم آن را عملی کنیم. من مطمئن هستم که شما داستان هایی در مورد افراد موفق شنیده اید و اولین چیزی که با

خود می گویید “من هم می توانستم چنین کاری کنم”.

وقتی کسی به چیزی دست پیدا کرد خیلی سخت به نظر نمی رسد. اما فاصله اساسی اینجاست که فرد موفق به این باور قلبی رسیده است.

در علم پزشکی یک نوع درمان تلقینی داریم.

نحوه کار درمان تلفیقی این است که آنها شما را با همراه چند پزشک به اتاق عمل می برند و انگار قرار است عمل جراحی داشته باشید اما در واقعی عملی در کار نیست. به نظر می رسد جای زخم و بخیه دارید اما جراحی واقعی نداشته اید.

گروه ارتوپدی و تروماشناسی از دانشگاه هلسینکی آزمایشی بر روی جراحی های تلقینی با آزمایش جراحی زانو با دو موضوع انجام داد که یکی از آنها یک عمل جراحی تلقینی را انجام داد و دیگری جراحی واقعی داشت. نتایج قابل توجه بود و افراد تحت آزمایشی که تحت عمل جراحی تلقینی قرار گرفتند، به همان نسبت افرادی که عمل نکردند حالشان بهتر شد.

همه اینها بر اساس روانشناسی اعتقاد است. آنهایی که معتقد بودند که جراحی کرده اند و به سادگی بهبود یافته اند.

شما هم باید اعتقاد قلبی داشته باشید که به موفقیت کاری دست پیدا خواهید کرد.

 

  1. عمل

مرجله چگونگی رسیدن به موفقیت کاری است.

این عامل برای رسیدن به موفقیت کاری تعیین کننده است چرا که تعیین می کند که آیا به اهداف خود می رسید. شاید مرحله اعتقاد و باور را داشته باشید ولی تا وقتی به عمل نرسید، هیچ فایده ای ندارد.

اقدام به عمل مرحله سختی نیست، تجسم و رویای اهداف خود را بنویسید و مراحلی را که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید پیدا کنید. نباید از این مرحله بترسید و ته دلتان خالی شود و به این فکر کنید که نمی توانید. فقط یک مسیر عملی در پیش بگیرید و به سمت موفقیت کاری قدم بردارید. از شکست نترسید و تمام مراحل را به عنوان تجربه در نظر بگیرید.

این سه عامل را همیشه تحت کنترل داشته باشید و بدون شک مراحل موفقیت کاری را پشت سر خواهید گذاشت.

نظرات کاربران