هویت برند چیست

هویت برند چیست ؟

اگر صاحب یک کسب و کار باشید، می دانید که نمی توانید منکر تأثیر یک برند خوب، بر فروش و دیده شدن در بین رقیبان باشید. برای اینکه بتوانید در صحنه تولید و فروش محصولات و خدمات خود باقی بمانید و پیشرفت کنید، نیاز دارید که یک برند برای کسب و کار خود تعریف کنید. در حقیقت این هویت برند است که برای آینده کسب و کار شما تصمیم می گیرد. در این مقاله بررسی می کنیم که هویت برند چیست و چه عواملی برداشتن یک هویت برند خوب تأثیر می گذارند.

تعریف هویت برند

هویت برند عناصر قابل مشاهده یک نام تجاری، مانند رنگ، طرح و لوگو است که آن برند را در ذهن مصرف کنندگان مشخص و متمایز می کند. هویت برند با تصویر برند متمایز است. مورد اول مربوط به هدف پشت نام تجاری و شیوه ای است که یک شرکت کار هایش را سامان می دهد اما در نهایت همه برای ایجاد تصویری خاص در ذهن مصرف کنندگان هستند. برای دانستن این که هویت برند چیست باید بدانیم، صاحب یک کسب و کار برای داشتن هویت برند مناسب کار های زیر را انجام می دهد:

  1. نام برند خود را انتخاب می کند.
  2. لوگو خود را طراحی می کند.
  3. از رنگ ها، اشکال و سایر عناصر بصری در محصولات و تبلیغات خود استفاده می کند.
  4. تبلیغات خلاقانه انجام می دهد.
  5. کارکنان را برای تعامل با مشتریان آموزش می دهد.

در حقیقت تصویر برند نتیجه واقعی این تلاش های موفقیت آمیز یا ناموفق است.

تعریف هویت برند

سابقه هویت برند

سابقه حضور نماد های ملی، مذهبی، صنفی و… که ممکن است آن ها را مشابه برند های تجاری مدرن بدانیم، به هزاره های قبل برمی گردد. شیوه مدرن برند سازی مربوط به انقلاب صنعتی و بعد از آن است. با این حال، هنگامی که کارخانه ها شروع به تولید کالا های خانگی کردند، تولیدکنندگان به راهی برای متمایز کردن خود از رقبا نیاز داشتند. شرکت فرآوری مواد غذایی Tate & Lyle یکی از شرکت هایی است که ادعا می کند، دارای قدیمی ترین مارک تجاری است.

عوامل مهم در درک هویت برند چیست؟

یکی از عوامل مهم در هویت برند ایجاد یک تصویر مثبت از نام تجاری است که می تواند فروش ثابتی را به همراه داشته باشد و عرضه محصولات را موفق تر کند. یک نام تجاری موفق می تواند یکی از ارزشمند ترین دارایی های شرکت باشد. برای مثال اپل به طور مداوم در نظرسنجی ها از مؤثر ترین و محبوب ترین برند ها در جهان شناخته می شود؛ زیرا این تصور که محصولات آن نوآورانه، برتر و در عین حال بسیار مفید هستند را با موفقیت ایجاد کرده است. هویت نام تجاری و تصویر نام تجاری شرکت اپل بسیار نزدیک به یکدیگر است. در ادامه با هم بررسی می کنیم که مهترین عناصر برای داشتن هویت برند چیست.

عناصر مهم برای داشتن هویت برند چیست؟

لوگو: طراحی لوگوی شما سنگ بنای هویت برند شما است. یک لوگوی مناسب، موارد زیر را در خود دارد:

  • به وضوح بیان می کند که شما کی هستید و به عنوان یک نام تجاری برای چه چیزی ارزش قائل هستید.
  • از نظر بصری جذاب است؛ ساده، تمیز و بدون پیچیدگی و نماد های عجیب است.
  • بدون تاریخ مصرف است؛ لوگوی شما نباید به گونه ای طراحی شود که بعد از 6 ماه از مد افتاده باشد.
  • با استاندارد های صنعت شما بازی می کند.
  • تأثیری ماندگار بر مخاطبان شما می گذارد.

سایت اینترنتی: وب سایت شما یکی از نماینده ترین جنبه های هویت برند شما است. به خصوص اگر شما یک کسب و کار آنلاین یا یک محصول دیجیتالی دارید، مشتریان شما قبل از تصمیم گیری برای تجارت با شما قطعاً وب سایت شما را بررسی می کنند. وب سایت شما جایی است که هویت نام تجاری شما باید با قدرت کامل در آن معرفی شود.

بسته بندی محصول: اگر محصول شما یک محصول فیزیکی است، بسته بندی مناسب محصول برای جذب مشتریان یک نکته کلیدی است. به خصوص در کسب و کار های آنلاین چون مشتری به طور مستقیم با فروشنده روبه رو نمی شود تا زمان رسیدن محصول و دیدن کیفیت آن و نوع بسته بندی، هیچ دید خاصی نسبت به برند شما ندارد؛ اما بسته بندی مناسب محصول می تواند رضایت مشتری را جلب کرده و او را برای خرید های بعدی ترغیب کند.

کارت بازرگانی-کارت ویزیت: اگر در حال توسعه کسب و کار خود هستید؛ داشتن یک کارت ویزیت می تواند به بیشتر دیده شدن شما کمک کند. با یک کارت خوب طراحی شده این شانس را دارید که یک دید مثبت از خود را در نظر مشتریان یا مشتریان بالقوه تقویت کنید.

وقتی صحبت از طراحی کارت ویزیت می شود لازم نیست که حتماً طراحی عجیبی داشته باشد، لوگوی شرکت شما در یک طرف کارت و مشخصات برند کلیدی شما در طرف دیگر کافی است.

طراحی ایمیل: ایمیل یک راه عالی برای جذب مشتریان و ایجاد مشاغل است؛ بنابراین اگر می خواهید کسب و کار خود را از طریق بازاریابی ایمیلی توسعه دهید، به استراتژی طراحی مناسب نیاز دارید تا خود را از دیگران متمایز کرده و به مشتریان بگویید که چه خدمات و محصولاتی دارید.

در مورد هدف ایمیل فکر کنید. آیا سعی می کنید ارتباط شخصی برقرار کنید؟ آیا از این راه می توانید بگویید که هویت برند چیست؟ سپس خواسته خود را کوتاه، شیرین و ساده بیان کنید. آیا سعی در آموزش دارید؟ سپس آن را به خوبی قالب بندی کنید تا به راحتی قابل خواندن شود و چند تصویر اضافه کنید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد. آیا سعی می کنید خط جدیدی از لباس هایی را که راه اندازی کرده اید به مشتریان خود اطلاع دهید؟ چند تصویر خیره کننده از محصول را در کانون توجه قرار دهید.

یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید: راهنمای سبک برند در واقع به شما یادآوری می کند که مسیر هویت برند چیست. این راهنما یک سند است که المان های طراحی شما، زمان و چگونگی استفاده از آن ها و همچنین هر کاری که باید برای برند شما انجام شود و با هویت نام تجاری شما مطابقت دارد و درک درستی را در مخاطبان شما ایجاد می کند، نشان می دهد.

ثبات، کلید ایجاد هویت برند قوی است. شما نمی خواهید نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی کاملاً متفاوت از وب سایت شما باشد. این امر مشتریان را گیج می کند و باعث می شود نام تجاری شما کمتر قابل اعتماد و حرفه ای باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که همیشه به راهنمای نام تجاری که تمام عناصر مختلف هویت نام تجاری شما را پوشش می دهد پایبند باشید. این چیزی است که شما را قادر می سازد تا در بلند مدت نیز به برند وفادار باشید.

عناصر مهم برای داشتن هویت برند چیست

کلام پایانی هویت برند چیست

برای داشتن یک برند خوب و آینده شغلی درخشان نیاز دارید تا با مفهوم هویت برند چیست آشنا شوید. درک این مفهوم و استفاده از عوامل مختلف برای نشان دادن برند و کسب و کار شما، در طولانی مدت موفقیت شما را تضمین می کند. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما در داشتن یک هویت برند مناسب کمک کند.

 

نظرات کاربران