پیگیری هزینه های کسب و کار

پیگیری هزینه های کسب و کار

هزینه های کسب و کار هم شامل هزینه کالاهای فروخته شده و هم شامل هزینه های عادی و ضروری عملیاتی مربوط به ادامه کار می شود. جدا کردن منابع مالی کسب و کارتان از منابع مالی شخصی به شما کمک می کند تا اثربخشی اقتصادی خود را پیگیری کنید.

پیگیری هزینه های کسب و کار برای حفظ جریان نقدی سالم و همچنین واجد شرایط کسر مالیات که می تواند درآمد مشمول مالیات شما را کاهش دهد، مهم است.

این مقاله برای کارآفرینان مشتاق و صاحبان کسب و کار کوچک و جدید است که می خواهند شیوه های حسابداری خود را بهبود بخشند و از هزینه های کسب و کار خود آگاه باشند. .

یکی از عناصر مهم در اداره یک کسب و کار، در دست داشتن اختیار امور مالی کسب و کار است، از جمله هزینه هایی است که به طور خاص مربوط به کسب و کار شما است. حسابداری مناسب نه تنها به شما در بهبود جریان پول کمک می کند، بلکه اکسیژن مورد نیاز شماست برای زنده ماندن. در اینجا آنچه شما باید در مورد هزینه های کسب و کار و نحوه پیگیری آنها بدانید آورده شده است.

پیگیری هزینه های کسب و کار

هزینه های کسب و کار چیست؟

مخارج کسب و کار آن دسته از هزینه هایی است که به طور مستقیم با شروع و حفظ شغل شما مرتبط است به عنوان مثال این هزینه ها شامل هزینه هایی مانند خرید لوازم اولیه کار می شوند. دستمزد و حقوق نیز جزو هزینه های کسب و کار محسوب می شود. هریک از این هزینه ها در یکی از دو دسته قرار می گیرد.

جف فازیو از انجمن متخصصان کسب و کار کوچک در TD Bank. می گوید: “دو نوع هزینه کسب و کار وجود دارد: هزینه کالاهای فروخته شده، که هزینه های مربوط به ساخت محصول شما است؛ و هزینه های عملیاتی که شامل اجاره، حقوق، مجوزهای کسب و کار و مالیاتهای مربوط به خود اشتغالی است.”

جدا کردن هزینه های کاری از هزینه های شخصی بسیار مهم است و باید حواستان به تمام این موارد باشد چرا که روی مالیات هم تاثیر می گذارد.

نیکلاس هولمز ، بنیانگذار ProductReviewer.com.au گفت: “هزینه های کسب و کار هزینه های عادی و ضروری است که یک شغل برای انجام کار متحمل می شود.” “کسب و کارها باید پیگیری هزینه های کسب و کار خود را در نظر داشته باشند و طبقه بندی کنند، چرا که برخی از هزینه ها می توانند به عنوان کسر مالیات حساب شوند و در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها ایجاد می شود.” هولمز همچنین می گوید: “فصل مالیات برای کسانی که آماده نشده اند فصل مخوفی است. با  هر کسی با پیگیری هزینه های کسب و کار می تواند برای این موضوع آماده شود.”

 

برخی از متداول ترین هزینه های کسب و کار عبارتند از:

هزینه های حقوق و دستمزد

مزایای کارمندان

هزینه های دفتر خانه

حق بیمه

پرداخت اجاره یا وام

برنامه های بازنشستگی

استهلاک تجهیزات

مالیات

دیجیتال مارکتینگ

 

نحوه پیگیری هزینه های کسب و کار

البته برای تحقق حداکثر کسرهای مالیاتی که طبق قانون واجد شرایط آن هستید ، باید با جدیت هزینه های کسب و کار خود را پیگیری کنید. اولین قدم برای این کار جدا کردن منابع مالی شغل خود از هزینه های شخصی خود با ایجاد حساب بانکی اختصاصی برای کسب و کار خود است.

فاضيو می گوید: “تمام هزينه هاي كسب و كار بايد از طريق يك حساب كاربري شركت پرداخت شود.” “پیگیری کسب و کار، این امکان را می دهد که دید دقیقی از جریان پول دریافت کنند تا صورتهای درآمد مورد نیاز برای به دست آوردن منابع مالی را تهیه کنند و می توانند فرایند برگشت مالیات را سهولت بخشند و به کاهش بدهی مالی کمک کنند.”

روش معمول

بسیاری از دارندگان کسب و کار کوچک با استفاده از Microsoft Excel هزینه های کسب و کار خود را پیگیری می کنند. با این حال ، این روش مستعد خطای انسانی است و با رشد کسب و کار شما ، ساماندهی آن دشوار است. نرم افزارهای حسابداری مبتنی بر فضای ابری گزینه ای جایگزین را ارائه می دهند که چندین عنصر پیگیری هزینه های کسب و کار را خودکار می کند و به سازماندهی امور مالی کمک می کند.

او در ادامه می گوید: “در صورت استفاده از ابزار مناسب ، ردیابی هزینه های كاری كمتر دردناک خواهد بود.” “بسیاری از کسب و کار کوچک از نرم افزار حسابداری ابر استفاده می کنند تا به داده های حسابداری در تلفن های همراه خود دسترسی پیدا کنند. نرم افزار Cloud به شرکت های کوچک اجازه می دهد تا هزینه های خود را اضافه کرده و به حساب بانکی یا کارت اعتباری خود متصل شوند تا هزینه ها به طور خودکار بروزرسانی شوند.”

هولمز افزود: “با نرم افزارهای حسابداری، سوابق مالیاتی ایمن تر و قابل پیگیری تر است. آنها از صفحاتی مثل اکسل و گوگل شیت و رسیدهای کاغذی بهتر هستند ، زیرا داده های ذخیره شده در فضای ابری تا زمانی که بخواهید ، تمام اسناد را در یک مکان نگه می دارند.”

 

مزایای پیگیری هزینه های کسب و کار

مزایای دیگری برای ردیابی هزینه های کسب و کار غیر از صلاحیت در کسر مالیات وجود دارد. صاحبان کسب و کار با این کار می توانند راحت تر جریان پول را که یکی از مهمترین عوامل بقای یک کسب و کار است ، درک کنند.

هولمز در این باره می گوید : “یكی از مهمترین دلایل عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارها، سوءمدیریت جریان پول است.” “دارندگان می توانند جریان نقدی خود را از طریق مدیریت هزینه روزانه مدیریت کنند تا هزینه ها در پایان ماه از درآمد فراتر نرود.”

علاوه بر این ، پیگیری مخارج به صاحبان کسب و کار این امکان را می دهد تا با روشن کردن حاشیه سود کسب و کار، کسب و کار خود را در مسیر درستی پیش ببرند. همچنین می تواند سابقه وام مالی مشخصی را برای وام دهندگان فراهم کند و شانس اینکه یک کسب و کار بتواند بودجه مورد نیاز برای رشد را تأمین کند، بهبود می بخشد.

هولمز می گوید: “درصد سود نشان می دهد که یک شرکت چقدر سود می کند و به جذب سرمایه گذاران، بودجه فعالیت های روزانه و کمک به تأمین اعتبار کمک می کند.”

نرم افزار حسابداری خوب

نرم افزار حسابداری خوب می تواند به شما در جدا کردن هزینه های غیرقابل پرداخت از هزینه های خرج شده کمک کند، به شما امکان می دهد موارد خاص را بر اساس طبقه بندی هزینه ها مشخص کنید. این طبقه بندی ها شامل برچسب هایی مانند هزینه شخصی، هزینه سرگرمی، هزینه غذا، هزینه سفر، هزینه های سرمایه و موارد دیگر می باشد. این کار نه تنها به اهداف گزارش در پایان سال مالیاتی کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا هزینه های شغلی خود را در سطح ریز بررسی کنید و تعیین کنید که در کجا می توانید پس انداز کنید.

 

 

پیگیری هزینه های کسب و کار برای موفقیت بسیار مهم است

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید یا به دنبال رشد در آینده نزدیک هستید، باید هزینه های شغلی خود را به روشی دقیق و شفاف پیگیری کنید. این امر نه تنها به شما در کاهش درآمد مشمول مالیات خود کمک می کند بلکه به شما در مدیریت کسب و کار کمک می کند.

پیگیری هزینه های کسب و کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به وام دهندگان نشان دهید که کسب و کار شما از نظر مالی سود ده و فعال است و می توانید یک وام گیرنده قابل اعتماد در هنگام نیاز به تأمین مالی باشید.

نظرات کاربران