کسب موفقیت

راه هایی برای کسب موفقیت در زندگی

اجازه دهید در گام اول تصور کنیم که شما در پنج سال آینده صادقانه می خواهید کجا باشید؟ در ساحل اقیانوس آرام و یا پشت یک میز بزرگ به عنوان مدیر عامل یا در خانه در حال تماشای یک فیلم؟ برای کسب موفقیت چه تصوری دارید.

موفقیت شما در دستان شما است. ما قصد داریم در ادامه ی این مطلب راهکارهایی برای کسب موفقیت بیان کنیم اما اگر رویای شما رسیدن به یک موفقیت بزرگ نباشد و اگر نخواهید برای آن تلاش کنید خواندن این مطلب تنها چند ماه برای شما مفید خواهد بود. پس ابتدا هدف خود را مشخص کنید سپس ما امیدواریم نکات ذکر شده در این مطلب شما را در رسیدن به هدف خود یاری کند.

کسب موفقیت

Business man counting dollar banknote – online business concept

موفقیت در زندگی به چه معناست؟

موفقیت در زندگی همان چیزی است که شما تعریف می کنید. شاید کسب موفقیت برای شما داشتن یک پس انداز مالی مطمئن و یا راه انداختن کسب و کاری متعلق به خودتان باشد. موفق بودن لزوماً به معنای ثروتمند شدن یا برنده شدن نوبل نیست بلکه می تواند صرفا شادی و رضایت شما از زندگی باشد.

چرا موفقیت در زندگی اهمیت دارد؟

این احساس که هیچ موفقیتی در زندگی کسب نکردیم و هیچ تاثیری در زندگی خود و جهان اطراف نداشتیم ممکن است موجب یاس و ناامیدی شود. تلاش برای دستیابی به یک هدف بزرگتر همان چیزی است که ما را برای زنده ماندن و رشد ترغیب می کند. در واقع تلاش برای کسب موفقیت به زندگی هدف و معنا می دهد.

چطور انسان موفقی باشیم؟

اگر مدام درگیر پرداخت قبض ها و اجاره ی خانه هستید، اگر هر روز در مسیر محل کار به خود می گویید امروز روز آخر است و اگر جرات ندارید برای رسیدن به رویاهای بزرگ خود ریسک کنید باید گفت از مسیر کسب موفقیت دور هستید. برای اینکه انسان موفقی باشید باید ویژگی هایی را در خود تقویت کنید.

8 راه برای کسب موفقیت در زندگی

  1. به دنبال گنج نباشید

به قول معروف “نابرده رنج، گنج میسر نمی شود” پس اگر دنبال یک شبه موفق شدن هستید بهتر است از جا بلند شوید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

  1. یک هدف قابل دسترسی برای خود مشخص کنید

“من میخواهم میلیارد شوم” یک هدف کلی، بزرگ و درو از دسترس است. بهتر است اهداف خود را به شکلی بیان کنید که قابل دسترسی باشد. به طور مثال “من میخوام کسب و کار خود را راه بیندازم پس باید تا پایان اسفند امسال 10 میلیون پس انداز کنم”، این هدف کوچک، قابل دسترسی و مشخص به شما انگیزه می دهد که یک قدم به هدف بزرگ خود و موفقیت نزدیک شوید.

  1. منتظر دیگران نباشید

اینکه از دیگران بخواهید مسیر موفقیت و رضایت از زندگی را به شما نشان دهند عجیب است. موفقیت یک امر نسبی است که در زندگی هر فرد ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد در نتیجه منتظر تایید دیگران نباشید. تنها شما هستید که می توانید بهترین حالت را برای زندگی خود مشخص کنید.

  1. رویا پردازی کنید

رویا پردازی یک روش خوب برای رسیدن به ایده و انگیزه برای تلاش است. ساعتی در روز را به فکر کردن در مورد رویاها و زندگی ایده آل خود اختصاص دهید. پس از مدتی خواهید دید برای رسیدن به زندگی ایده آل شروع به برنامه ریزی کردید و با ادامه ی این روند می توانید راه های جدیدتری برای رسیدن موفقیت پیدا کنید.

  1. به دنبال یک الگوی کامل نباشید

همانطور که گفتیم موفقیت در زندگی هر فرد یک معنای بخصوص دارد در نتیجه اینکه بخواهید یک الگوی کامل و دقیق برای زندگی خود پیدا کنید کار بیهوده ای است. شما می توانید از دیگران مشورت بگیرید و یا با مشاهده ی موفقیت ها و شکست های آنها تجربه کسب کنید. اگر فکر می کنید الگو یا مربی شما باید برای شما تصمیم بگیرد و یا به جای شما فعالیتی را انجام دهد باید بدانید که در مسیر غلطی هستید.

  1. تجربه و تخصص کسب کنید

هیچکس در ابتدای راه موفقیت متخصص و ماهر نبوده است اما اگر می خواهید به نحو احسن کار خود را انجام دهید هر روز باید در حال یادگیری و آموزش باشید. اگر به طور مداوم هر روز وقت بگذارید و بر رشد خود سرمایه گذاری کنید پس از گذشت یک سال از دیدن نتیجه شگفت زده خواهید شد. برای کسب تخصص و مهارت باید تلاش کنید و این تلاش راه موفقیت را برای شما هموار خواهد کرد.

  1. تسلیم نشوید

همیشه در مواجهه با مشکلات اولین چیزی که به ذهن ما می رسد تسلیم شد و کنار کشیدن است. بهتر است این فرآیند ذهنی را متوقف کنید و به خود یادآوری کنید که نباید تسلیم شوید. موفقیت شما هرگز نمی تواند توسط یک نیروی خارجی متوقف و مسدود شود. همیشه یک راه حل وجود دارد و این راه حل تقریباً همیشه با حل موانع ذهنی در ذهن شما پیدا می شود. اگر فکر می کنید لازم است چیزی را تغییر دهید یقینا اولین چیز تغییر دیدگاه شما به مسائل است.

  1. برای کسب موفقیت شروع کنید

اگر کاری انجام ندهید نمی توانید به موفقیت برسید. ایده پردازی و منتظر معجزه بودن کمکی به شروع یک کسب و کار و یا رسیدن به یک هدف نمی کند. همین امروز اهداف خود را یادداشت کرده و برای رسیدن به آنها یک جدول زمانی مشخص کنید. سعی کنید اهداف خود را کوچک کرده و پس از رسیدن به هر کدام به خود هدیه دهید.

باید در نظر داشته باشید که همه چیز از درون شما آغاز می شود و نباید توانایی های خود را دست کم بگیرید و برای کسب موفقیت قدم بردارید

نظرات کاربران