کسب و کار اینترنتی موفق و 21 راز آن که نمی دانید

کسب و کار اینترنتی موفق و 21 راز آن که نمی دانید

 

همه ما موفقیت  کسب و کار اینترنتی را به چشم دیدیم و باید اذعان کنم که تصورات غلط زیادی در مورد سبک و سیاق این کسب و کارها وجود دارد. حاضرم با شما شرط ببندم که حتی صاحبان مشاغلی که تجربه زیادی دارند تخمین درستی از وقت، انرژی و مهارت لازم را برای موفقیت واقعی در دنیای مجازی ندارند و این موارد را دست پایین می­گیرند.

 

در این پست به 21 واقعیت “پنهانی” خواهیم پرداخت که کسب و کار اینترنتی را از بقیه هم­ صنفان خودش مجزا کرده و راه پیشرفت را برای این گروه ها هموار می ­کند. ببینم… قصد موفق شدن دارید؟ مداد و خودکار برای ­نت­ برداری این مطالب دم دستتان باشد.

 

کسب و کار اینترنتی

 

1. این کسب و کارها به سرعت رشد می­کنند.

همان­طوری که خیلی کم یک کسب و کار اینترنتی یک شبه ره صد ساله را طی کند، خیلی هم پیش می ­آید که مسیر پیشرفت و ترقی ­اش بیشتر از دو سال شود. این ویژگی مخصوصا به ویژه در موقعیت­هایی که رقابت بالایی دارد کاملا تطبیق دارد. اگر یک یا دو سالی هست که به این کار می­پردازید و به هیچ وجه رشدی نکردید، احتمالا بهتر است که مدل کسب و کارتان را دوباره ارزیابی کنید.

 

2. این کسب و کارها از ابزارهای مختلفی برای صرفه ­جویی در وقت و هزینه استفاده می­کنند.

برای اینکه از این نکته مطمئن شوید، چند تجارت موفق را بررسی کنید. با یک نگاه اجمالی متوجه می­شوید که حداقل به 5-10 ابزار عالی برای اجرای تجارت خود متکی هستند. در حقیقت، من اینطور استدلال می كنم كه ابزارها یك ضرورت مطلق برای هر تجارت آنلاین هستند. از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی گرفته تا ابزارهای صورتحساب آنلاین یا حتی ابزارهای ارتباطی تیمی، این موارد برای صرفه جویی در وقت و هزینه و بهینه سازی بهره وری شما گزینه­های مهمی هستند.

 

3. قسمتی از روند موفقیت اینجاست که حواستان باشد کجا وقت تسلیم است.

درسته، من هم می توانم کرور کرور از نقل قول ­های “هرگز تسلیم نشوید” را اینجا لیست کنم، اما نظر متفاوتی دارم. صاحبان موفق کسب و کارهای  آنلاین می­ دانند که گاهی لازم است جلوی ضرر کردن را بگیرید تا فرصتی باشد از پس شرایط بر بیایید. بخشی از یک موفقیت دقیقا دانستن همین نقطه تسلیم است. حالا این تسلیم و واگذاری ممکن است یک استراتژی، یک شخص یا حتی یک سرمایه گذاری کلی باشد.

 

یک قانون خوب: اگر مشاوران یا همکاران معتبری به شما می­ گویند که وقت تسلیم است و از فلان چیز یا فلان سرمایه دست بکشید، حواستان باشد و به این توصیه عمل کنید، این کار بر خلاف کلماتش، به کارتان می­آید.

 

4. مشاغل موفق برون سپاری می کنند. و نکته اینجاست که بعضی اوقات نه ، در خیلی از موارد این کار رو می­ کنند.

دیوید اوگیلوی، فرد مشهور دنیای تبلیغات می­گوید : ” افراد کارآمدتر از خودتان استخدام کنید. سپس به آنها مسئولیت هایی داده و بگذارید خودشان روند را طی کنند” این همان کاریست که در برون سپاری انجام می ­شود. اگر می خواهید فردی رقابتی بمانید، کارهایی که یا بصورت معمول انجام نمی ­دهید یا از انجامش لذتی نمی ­برید را به افراد دیگری بسپارید. این برون­ سپاری باعث می شود تا تمرکزتان را روی چیزی که دوست دارید نگه دارید، و این ویژگی مهم برای رشد پایدار به دردتان می­خورد.

 

5. رسانه ­های اجتماعی سلاح نه چندان مخفی آنها است.

شما بدون استفاده از رسانه های اجتماعی نمی توانید یک تجارت آنلاین موفق داشته باشید. تقریباً بیش از دو سال پیش، یکی از سایتهای موفق تجاری اعلام کرد که تقریباً یک سوم کل مراجعه به سایت از طریق رسانه های اجتماعی بوده است. احتمال می­دهم که در حال حاضر این تعداد به میزان قابل توجهی بیشتر هم شده باشد. رک و راست بهتان بگویم که اگر از رسانه های اجتماعی برای رسیدن به مشتریان جدید و برقراری ارتباط با مشتریان فعلی استفاده نمی­ کنید، شانسی برای موفقیت ندارید.

 

6. کسب و کارهای موفق می­ دانند که چرخه درآمد اتوماتیک، هیچوقت کاملاً اتوماتیک نیست.

بسیاری از مردم فکر می ­کنند که حالا اگر شغلی به درآمد رسید مدیران این کسب و کارها این ویژگی و وقت اضافی دارند که با شلوارک در ویلاهای شمالشان بگردند! اگرچه انعطاف مشاغل آنلاین بیشتر از یک شغل سنتی ا­ست ، اما چیزی به اسم “درآمد منفعل” عموما نادرست است. حتی اگر کسب و کار شما کاملاً اتوماتیک باشد و بتواند تا حد زیادی بدون درگیری مستقیم کار کند، ولی همچنان اکثر مشاغل آنلاین همچنان به وجود و حضور شما نیاز دارند که روی وظایف بزرگ نظارت و مدیریت کنید (که البته، اشکالی هم ندارد با شلوارک توی ویلای شمال به این موضوع رسیدگی کنید).

 

7. کسب و کار آنلاین موفق روی تصویر بزرگ تمرکز می ­کنند.

اداره یک تجارت آنلاین برای همه افراد کارساز نیست. اگر فرد دقیقی هستید که خیلی روی جزئیات برنامه ­ای حساسید و روی برنامه­ ریزی و تعیین اهداف و همه ریزه ­کاری­های شغلتان حساسید و خارج از برنامه حس امنیت ندارید، اجرای یک تجارت آنلاین ممکن است راهکار مناسبی برای شما نباشد.

 

8. آنها ارزش خدمات ارائه شده را می ­دانند – و بر این اساس ارزش­ گذاری می ­کنند.

اگر شما ارزیابی درستی از محصولات و خدمات خودتان نداشته باشید، رقابت درستی هم در بلند مدت نخواهید داشت. اگرچه ممکن است در ابتدا برای بالا رفتن در رقابت، وسوسه شوید که هزینه کمتری دریافت کنید، اما عموما در اکثر موارد راهکار درست اینجاست که قیمت های پایداری داشته باشید. این شکل از ارزش­گذاری برای تجارت شما برای آینده ­ای قابل پیش بینی تعیین می­ کند.

 

کسب و کار اینترنتی

 

9. لیست مخاطبان خود را از روز اول رشد می­دهند.

بازاریابی ایمیل استراتژی مهمی تقریبا برای همه مشاغل است. اما این نکته برای  برای کسب و کار اینترنتی کاملاً حیاتی است. تحقیقات به صورت واضحی نشان می­دهد که بازاریابی ایمیل منجر به افزایش نرخ کلیک، تعامل و در نتیجه فروش می­شود. در حقیقت، برخی تحقیقات نشان می­دهد که ایمیل بیشتر از هر کانال بازاریابی دیگر، ROI بالاتری را ارائه می­دهد. برای ساختن لیست مخاطبانتان از روز اول تمرکز کنید تا این مزایا را در آینده شغلی خودتان در نظر بگیرید.

 

10. این کسب و کارها راه حلی برای یک مشکل واقعی هستند.

مانند همه مشاغلی که وجود دارند، پیدا کردن یک نیاز واقعی برای ایده کاری شما مهم است. شغلی که ارائه می­ دهید خدمات و محصولاتی که دارید چه مشکلی یا مسئله ای را می­تواند به افراد کمک کند تا حل شود؟ آیا محصول یا خدمات شما واقعاً آن مشکل را حل می­ کند؟ اگر واقعا راه حل مشکل نیست، برای تحقق این هدف چه کاری می­ توانید انجام دهید؟

 

11. کسب و کارهای اینترنتی موفق وجه تمایزی ویژه دارند.

بازار جهانی تجارت الکترونیکی چقدر بزرگ است؟ تخمین می­زنند که این یک میلیاردها تومن در بازار در بین 12 میلیون فروشگاه آنلاین گسترش یافته است. صاحبان موفق مشاغل آنلاین اهمیت داشتن وجه تمایز را می دانند تا در واقع بتوانند سری بین سرها درآورند و با ویژگی منحصر به فردشان شناخته شوند.

 

12. آنها از ارزش محتوای خوب و عالی باخبرند.

اگر سالهای قبل تولید محتوا یک آپشن اختیاری بود، باید در جریان باشید که مدتهاست بازاریابی محتوا تبدیل به گزینه ­ای اجباری برای مشاغل شده است، خصوصاً برای مشاغل آنلاین که کاملا ضروری و مهم است. اگر یک جریان ثابت از محتوای مرتبط و با ارزش تولید نمی­ کنید، باید آب پاکی را بریزم روی دستتان و بگویم که شانس آنچنانی برای موفقیت ندارید.

 

13. صاحبان این کسب و کارها تمام وقت درگیر شغلشانند.

بعضی از افراد فکر می­ کنند که می ­توانند در کنار شغلی که دارند و در اوقات بیکاری یک شغل آنلاین حسابی هم ایجاد کنند. این افراد ساعات کار زیادی را برای شغل اصلی خود صرف می­ کنند و در کنارش به گسترش حرفه آنلاین دیگری فکر می­ کنند. اما حقیقت واقعی اینجاست که هیچ کدام از کسب و کارهای اینترنتی موفق با این راهکار پا نگرفته ­اند. اگر به دید یک سرگرمی و کار جانبی به یک کسب و کار اینترنتی نگاه کنید، برای شما در همان حد سرگرمی باقی می ­ماند و قطعا رشد آنچنانی نخواهد داشت. وقتی یک شغل آنلاین ایجاد می­ کنید حواستان به همه جای کار باشد، وقت زیادی برایش بگذارید و مانند یک تجارت واقعی با شغلتان رفتار کنید.

 

14. کسب و کار اینترنتی موفق گوش شنوای مشتری ­هایشان هستند.

ارزش مشتریانتان را در روند رشد و توسعه تجارت آنلاین خود دست کم نگیرید. نلا چونکی ، بنیانگذار شرکت لباس بسیار موفق Fresh-Tops ، معتقد است که پیشنهادات مشتری برای موفقیت در کسب و کارش اوایل کار مهم بوده است. در این مورد می­گوید”ما وقتی که می­خواستیم در مورد چگونگی حرکت به جلو تصمیم گیری کنیم یا وقتی می­خواستیم نحوه ایمیل دادن و پیشنهادات را بررسی کنیم، به پیشنهادات طرفداران رسانه­ های اجتماعی­مان اعتماد کردیم. و خب، و واقعاً جواب داد. ”

 

15. صاحبان کسب و کارهای موفق دنبال علایقشان می­روند

اجرا و توسعه­ یک تجارت آنلاین کار سختی ا­ست و اگر به این کار علاقه هم نداشته باشید دشوارتر می شود. به همین دلیل بهتر است به حیطه این کسب و کار علاقه قلبی داشته باشید تا خسته و دلزده نشوید.. از خودتان این سوالها را بپرسید: آیا این توانایی را دارم که 5 تا ده سال همین حیطه را ادامه بدهم؟ اگر در این مورد شک دارید احتمالاً بهتر است جهت کاریتان را تغییر دهید و چیزی را انتخاب کنید که واقعاً به موضوعش علاقه دارید.

 

16. روی سئو سرمایه گذاری زیادی می­ کنند.

طبق تحقیقات Ascend2 ، 82٪ از بازاریابان تولید محتوا معتقدند که کارایی SEO در حال افزایش است. کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو برای تجارت آنلاین خیلی حیاتی و ضروری است ، چرا که احتمالاً همین موتورهای جست­وجو از بزرگترین منابع ترافیکی شما خواهد بود.

 

17. این مشاغل قبل از عالی بودن شرایط، اقدام به عمل می­ کنند.

رایان فرانسوی، خالق GameKlip برای صاحبان مشاغل جدید توصیه های خوبی دارد: منتظر نمانید تا همه چیز برای حرکت مهیا باشد. آقای رایان در این باره می­گوید: “احساس نکنید که باید همه چیزدان باشید، یا اینکه همه چیز باید قبل از شروع کار کامل و آماده باشد. من چیزی در مورد اداره یک کسب و کار بلد نبودم، بلد نبودم چطور محصولی تولید شده داشته باشم و هیچ ایده ای برای حمل و نقل نداشتم چه برسد به ارسال  سفارش برای کشورهای دیگر. اما حالا هزاران واحد را به بیش از 80 کشور جهان ارسال کرده ام. کار آسانی نیست و نخواهد بود، در این مسیر لحظات نقاط زیادی پیش می­ آید که احساس سرخوردگی و شکست کنید اما ارزش ایستادگی دارد.”

 

18. این افراد دنبال معجزه نیستند.

در ساخت یک تجارت آنلاین موفق هیچ علاء­الدین و چراغ جادویی در کار نیست. با این حال بسیاری از دارندگان مشاغل یک عالمه از وقت خود را تلف می کنند و هی یکریز دنبال این استراتژی یا استراتژی بعدی هستند تا به سمت موفقیت شیرجه بزنند. حقیقت این است، اگر معجزه­ای در کار باشد، همین معجزه پایداری و کار سخت و مداوم است. فراموش کنید که سعی کنید یک استراتژی جادویی پیدا کنید، بعد دیگر سرتان پایین باشد و به کارتان برسید.

 

  19. صاحبان مشاغل موفق یک برنامه واقعی ( یک برنامه مکتوب) دارند.

تصور غلط دیگری که در مورد موفقیت در کسب و کار اینترنتی وجود دارد این است: کافیست مردم سایتتان را پیدا کنند، وسایل لازمشان را می­ خرند و به شما پول می ­دهند. این خرید و فروش فقط آجر و ملات کار است نه نقشه و ایده معمار! مشاغل آنلاین موفق از یک برنامه تجاری خوب و همچنین یک استراتژی بازاریابی مستند استفاده می­ کنند و به این راهکار سود زیادی می برند.

 

20. آنها اجازه نمی دهند که شکست آنها را پای درآورد.

 

مانند هر تجارت دیگری، شکست فقط بخشی از چشم انداز کار است. زمین نخوردن همان کاری است که نباید وقتی شکست می خورید انجام دهید. استراتژی SEO ترافیک را هدایت نمی­کند؟ کلمات کلیدی مختلف و بیشتری را انتخاب کنید. بازاریابی محتوا اثری نکرده؟ روی محتوای عمیق­تر متمرکز شوید. پست رسانه­های اجتماعی که ایجاد می­کنید بازخورد ندارد؟ رقبای خود را رصد کنید تا ببینید چه راهکاری پیش گرفتند ( می­تواند همین راه را پیش بگیرید یا اصلا روششان را بهتر انجام دهید).

 

21. آنها بر هدف بازارشان تسلط دارند.

یک هدف تعیین کنید و دقیقا به سمت همین هدف بروید و مخاطبان همین هدف را هم رصد کنید. قصد دارید وارد دکوراسیون شوید؟ رقبای سرسختی دارید؟ علی­الحساب فقط روی یک گزینه خاص مثل چیدمان خانه ­های کم متراژ تمرکز کنید. با این کار مخاطب هدفتان هم راحت-تر شما را پیدا می­کند و در همن تخصص شهرت به دست می­آورید.

 

اگر این رازها راهکاری جلوی پای شما گذاشت و بینشی جدید به شما داد، پست را به اشتراک بگذارید و به ما در این مسیر کمک کنید.

نظرات کاربران