کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی: نحوه استفاده از آنها و اهمیت این کلمات

کلمات کلیدی منفی برای تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می شود. برای داشتن کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز یک سری کلمات ارائه می‌دهید و با مشخص کردن کلمات کلیدی منفی، بازار هدفتان را مشخص می‌کنید.

وقتی چند کلمه کلیدی برای تبلیغ معرفی می‌کنید، ناخواسته برای تمام افراد و کلمات مرتبط در نتایج جست و جو دیده می‌شوید. مشکل این مسئله اینجاست که نمایش تبلیغات شما هزینه دارد، بنابراین برای جلوگیری از نمایش تبلیغات برای جست و جوهای نامرتبط با شما چه کاری انجام می دهید؟ در چنین مواردی از کلمات کلیدی منفی استفاده می‌کنید. برای مثال شما کسب و کاری دارید که در همه شهرها به جز قم مشغول به فعالیت هستید و دسته گل طبیعی آنلاین می فروشید. وقتی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردزتان را راه می اندازید نیاز به تعریف دقیق تری دارید و برای مثال دسته گل آنلاین در قم را جزو کلمات کلیدی منفی معرفی می‌کنید تا بتوانید به درستی جامعه هدف را مشخص کنید.

کلمات کلیدی منفی همان کلمات کلیدی شما هستند که در حساب کاربری گوگل ادوردز خود اضافه می کنید که نمی خواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود. چند روش مختلف برای پیدا کردن این کلمات وجود دارد و همچنین چند روش مختلف برای حذف آنها وجود دارد ، بنابراین هر دوی این موارد را بررسی می کنیم.

کلمات کلیدی منفی

یافتن نکات منفی

وقتی به دنبال کلمات منفی برای حذف در حساب خود هستید، بعضی اوقات اصطلاحاتی که نمی خواهید در نتایج دیده شوید خیلی بدیهی و مشخص است، اما گاهی اوقات باید کمی تحقیق کنید. برای شروع پیدا کردن کلمات کلیدی منفی از Keyword Planner در Google می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر اصطلاح “پروتزهای مصنوعی” را برای شرکتی در صنعت دندانپزشکی پیشنهاد می دهید ، آن را در برنامه ریز کلمات کلیدی قرار می دهید و اصطلاحات مختلفی را که در رابطه با پروتزهای مصنوعی جستجو می شوند، مشاهده می‌کنید.

 

نتایج و نمودار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ادوردز

روش دیگر برای یافتن نکات منفی احتمالی انجام SQR یا گزارش نتایج جستجو است. با این کار می توانید موارد واقعی کلمات کلیدی منفی را مشاهده کنید و این موضوع به شما درک کاملی می دهد که نمی خواهید برای این نتایج در گوگل دیده شوید.

 

راه های مختلف برای حذف کلمات کلیدی

پس از پیدا کردن اصطلاحاتی که می خواهید از حساب خود حذف کنید، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را حذف کنید. اولین انتخابی که دارید این است که کدام نوع مطابقت را می خواهید حذف کنید. اگر می خواهید فقط یک اصطلاح را به طور کامل حذف کنید ، می توانید این کلمه را به عنوان یک مطابقت دقیق حذف کنید. اگر می خواهید یک اصطلاح را فقط در زمینه خاصی حذف کنید ، می توانید آن را به عنوان مطابقت عبارت حذف کنید. اگر می خواهید یک اصطلاح خاص را در هر زمینه با هر ترکیبی از کلمات حذف کنید، مطابقت گسترده ای را انتخاب می کنید. با اینکه در انتخاب عبارات و کلمات کلیدی منفی دستتان باز است اما راهکار بهتر این است که کلمات کلیدی منفی خود را محکم و مختصر نگه دارید. وقتی کلمه را گسترده انتخاب کنید این احتمال بیشتر می‌شود که شانس خود را برای بعضی از جستجوها از دست بدهید.

انتخاب بعدی شما این است که یا کلمه کلیدی را در سطح گروه تبلیغات، سطح کمپین یا با استفاده از یک لیست کلمات منفی حذف کنید. با داشتن یک لیست، شما این اصطلاحات را از کل حساب مستثنی می کنید، بنابراین در نتایج جست و جوی این کلمات، هرگز تبلیغ شما نشان داده نمی‌شود.

کلمات کلیدی منفی

 

نکاتی برای انتخاب کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی خود را با دقت انتخاب کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی منفی استفاده می کنید ، ممکن است تبلیغات شما به مشتریان کمتری برسد.

هیچ نوع مطابقت دهنده ای برای تطبیق گسترده کلمات کلیدی منفی وجود ندارد.

ممکن است وقتی کسی عبارتی طولانی تر از 16 کلمه را جستجو می کند ، تبلیغ شما نشان داده شود و کلمه کلیدی منفی شما آن کلمه شانزدهم را دنبال کند. بیایید بگوییم کلمه کلیدی منفی شما “تخفیف” است. وقتی کسی به دنبال “اتاقهای تمیز هتل یا اجاره تختخواب و صبحانه در رشت نزدیک به ساحل با پنجاه درصد تخفیف” است ، تبلیغ شما می تواند نشان داده شود زیرا کلمه کلیدی منفی شما هفدهمین کلمه عبارت است. از طرف دیگر ، وقتی کسی به دنبال ” اتاقهای تمیز هتل یا اجاره تختخواب و صبحانه در رشت نزدیک به ساحل با تخفیف یلدایی ” است ، تبلیغ شما نشان داده نمی شود زیرا کلمه کلیدی منفی شما شانزدهمین کلمه این عبارت است.

نظرات کاربران