گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور و کاربرد آن

یکی از دستاورد های جدید گوگل که در سال ۲۰۱۸ ارائه شده است و تقریبا فناوری جدیدی محسوب می شود، گوگل دیسکاور است. این فضا تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه و برنامه کروم در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. شرکت گوگل ادعا دارد که این سیستم به زودی آن قدر بزرگ خواهد شد که به رده اینستاگرام نیز خواهد رسید. با توجه به این که در حال حاضر مخاطبان زیادی دارد و به طور روزانه به این مخاطب ها افزوده می گردد، پس می توان این ادعا را درست دانست. در ادامه مطلب شما را با این تکنولوژی و سیستم جدید به طور کامل آشنا خواهیم کرد و به سوالاتی مانند گوگل دیسکاور چیست و چه کاربردی دارد پاسخ خواهیم داد.

گوگل دیسکاور چیست و چه کاربردی دارد؟

این سیستم به جای شما سرچ می کند و سعی در برآورده کردن نیاز مخاطب بدون اطلاع و تلاش اضافی او دارد. تا به حال برایتان پیش آمده است که در فضای اینستاگرام، تعدادی پیج آشپزی را دنبال کنید و سپس صفحه اکسپلور اینستاگرام به طور مداوم به شما پیشنهاد پیج های دیگر آشپزی را بدهد و تمام صفحه شما پر از مطالب آشپزی شود؟ گوگل دیسکاور نیز درست همینطور عمل می کند. با توجه به سرچ های گذشته شما مطالبی را که مرتبط با آن ها باشد، برای شما به نمایش خواهد گذاشت تا کار مخاطب را راحت تر کند.

گوگل دیسکاور چیست

هدف گوگل از راه اندازی ابزار گوگل دیسکاور

به گفته گوگل، این ابزار کم کم از کل به جزء وارد می شود. یعنی دیگر تنها منبعی برای سرچ کردن شما نیست. بلکه تلاش می کند تا محتوا های جدید، اما مرتبط با سلایق شما را دیسکاوری (پیدا) کند و در اختیارتان قرار دهد تا با این کار نیاز شما را حتی قبل از خودتان شناسایی کند. گوگل دیسکاور تنها به عکس و محتوای جذاب متکی نیست، بلکه یکی از اهدافش شناسایی نیاز و علاقه مندی مخاطب مورد نظر است.

یکی از ویژگی های جذاب و کاربردی گوگل دیسکاور، هوش آن در تخمین زدن سطح محتوای مورد نیاز شما است. این سیستم کاملا شخصی است و برای هر کسی، بنا بر سطحی که دارد مطالب آورده می شود. به عنوان مثال اگر شما تازه شروع به یادگیری کامپیوتر کرده اید و به دنبال مطالب پایه می گردید، گوگل دیسکاور مطالب پایه را در اختیارتان خواهد گذاشت و با پیشرفته شدن سرچ هایتان، سطح مطالب گوگل دیسکاور نیز پیشرفته تر خواهد شد.

هدف گوگل دیسکاور چیست

چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

این که محتوای وبسایت شما در گوگل دیسکاور نمایش داده شود، یک شانس عالی است و به افزایش مخاطبانتان نیز کمک شایانی می کند، اما برای این کار هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد. درست مانند کار هایی که برای سئو خود انجام‌ می دهید، باید عمل کنید و هیچ راه حل مجزایی برای این کار نیست. تمرکز خود را بر روی تولید محتوای جذاب، برای مخاطب درست و مناسب بگذارید. همچنین می توانید با شناسایی نیاز مردم امروزی، قدمی مفید در این راستا بردارید.

نکاتی در رابطه با محتوای خوب و راهیابی به گوگل دیسکاور

1) تولید محتوای عالی و با کیفیت: ابزار های تجزیه و تحلیل گوگل بر روی محتوای عالی و به روز تمرکز دارند. محتوایی که دیگر جذابیتی برای مخاطب ندارد، جایگاهی مناسب نیز نخواهد داشت. پس مطالب شما باید به روز باشد و با نیاز مخاطب سازگاری داشته باشد. در تولید محتوا، کیفیت را در درجه اول قرار دهید و سعی کنید خودتان را جای مخاطب قرار دهید و سوالاتی را که ممکن است برایش پیش بیاید، در محتوای خود پاسخ دهید‌. سر تیتر مطلب شما اهمیت دارد، زیرا اولین چیزی است که به چشم مخاطب برخورد می کند. پس باید جذب کننده و مفید باشد.

2) محتوای به موقع تولید کنید: به عنوان مثال خبری شگفت انگیز و جذاب در دنیا پخش شده است که همه مردم به دنبال اطلاعاتی درباره آن موضوع هستند. وبسایتی برنده است که علاوه بر محتوای عالی، آن را به موقع تولید کند. اگر دیر تر تولید کند، همه مخاطبانش جذب رقبا شده و دیگر کنجکاوی ندارند و اگر زودتر از موعد تولید کند، هنوز آن کنجکاوی به خوبی شکل نگرفته است که مخاطب را جذب کند. یکی از راه های ورود به گوگل دیسکاور تولید محتوای به موقع و در زمان مناسب است.

3) اعتماد مخاطب را جلب کنید: محتوای شما زمانی طرفدار پیدا می کند که بتواند اعتماد مخاطب را به خود جلب کند. این اعتماد با پیش زمینه قوی و کیفیت بالای مطالب به دست می آید. هر چه سابقه خود را درخشان تر بسازید، مخاطب بیش تری خواهید داشت و با معروف شدن وبسایتتان راهیابی شما به گوگل دیسکاور نیز آسان تر خواهد شد.

4) مطالب را تخصصی تر و با جزئیات بیش تری بنویسید: محتوایی که سطحی باشد، به درد کسی نمی خورد و همه می توانند مانند آن را تولید کنند. با تولید محتوای سطحی و مبتدی کاری یونیک تحویل نخواهید داد. از آن طرف محتوای شما نباید آن قدر تخصصی و دارای کلمات سخت باشد که خواننده را گیج کند. بلکه مطالب وبسایتتان باید دارای اطلاعات کافی و تخصصی باشد که با زبان ساده برای خواننده بیان می شود. در این صورت مخاطب به مطالب دقیق شما جذب خواهد شد و راهی درست را جهت نشان دادن محتوای خود در گوگل دیسکاور و در نتیجه ارتقای سایت خود پیدا می کنید.

5) از تولید عکس و ویدیو مرتبط با محتوای خود غافل نشوید: تصور کنید تعداد زیادی کلمات پشت سر یکدیگر آورده شده اند و هیچ تصویر یا ویدیو ای بین آن ها وجود ندارد. با نگاه کردن به آن مقاله نا امید می شوید و حوصله خواندنش را پیدا نخواهید کرد، اما اگر چند تصویر مرتبط و جذاب میان آن ها قرار گیرد، مخاطب خود به خود به آن مطلب جذب می شود و شروع به خواندنش می کند و اگرچه تولید محتوای ویدیویی ساده نیست اما در جای درست بازدیدکنندگان سایت را به ماندن در وبسایت شما ترغیب می کند. همین نکات کوچک می تواند شما را به راحتی در صدر محتوا های سبز گوگل دیسکاور قرار دهد و در نتیجه نقش موثری در جذب مخاطب فعال و مناسب داشته باشد.

 

نظرات کاربران