الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه رویکردی دارد.

الگوریتم گوگل پاندا

در سال ۲۰۱۰ از نتایج گوگل شکایاتی شد که این موضوع گوگل را به فکر راه چاره انداخت. گوگل اوایل سال ۲۰۱۱ ، گوگل پاندا را راه اندازی کرد. یک الگوریتم نتایج جستجو که وب سایت هایی با محتوای کم و با کیفیت پایین را فیلتر می کند. این موضوع آغاز یک سری بررسی های عمده کنترل کیفیت بود. الگوریتم گوگل پاندا صفحات نتایج جستجو را از محتوای بی کیفیت پاک سازی کرد و این روند باعث شد وب سایت های با کیفیت بالاتر به بالاترین سطح برسند.

یکی از اهداف اصلی الگوریتم گوگل پاندا جلوگیری از”مزارع محتوا” بود. این الگوریتم گوگل Content farm  یا مزرعه های محتوا را، که مکانی برای تولید محتوای کپی با حجم زیاد و بدون کیفیت است، پیدا می کند و حذف می کند. برای گوگل که همیشه در تلاش برای ارائه نتایج با کیفیت بالا برای یک تجربه کاربری مطلوب است، این مزارع یک نگرانی بزرگ بود. از طریق الگوریتم پاندا ، گوگل دو چشم سیاه به اسپمرهای محتوا نشان داد و مزارع محتوا را به طور موثر حذف کرد.

 

از زمان راه اندازی الگوریتم گوگل پاندا ، به یکی از سیگنال های اصلی رتبه بندی گوگل تبدیل شده است. این الگوریتم تحت ارزیابی مداوم قرار دارد و در ارزیابی آنچه به عنوان محتوای بی کیفیت تعریف می شود ، پیچیده تر می شود و سطح مورد نیاز وب سایت هایی را که مایل به کسب رتبه خوب هستند، بالا می برد. این الگوریتم در کنار الگوریتم گوگل پنگوئن به کیفیت مطالب ئر نتایج جستجو کمک کردند.

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا چگونه کار می کند؟

شناختن محتوای کم عمق و وب سایت های با کیفیت پایین ممکن است برای یک کاربر آسان باشد ، اما برای موتورهای جستجو یک فرآیند بسیار مشکل است ، به ویژه در دنیای وب گسترده و متنوع. آمیت سینگال ، معاون جستجوی گوگل به مجله Wired گفت که برای حل این مسئله پیچیده، فرآیند باید تا حد ممکن علمی و ریاضی باشد. محققان گوگل چند سوال دقیق را برای بررسی مجموعه ای از دامنه ها طراحی کردند. از این سوالات و بررسی ها، تیم گوگل مجموعه ای از سیگنال های رتبه بندی را طراحی کرد که تعریف آنچه را که محتوای کم کیفیت در نظر گرفته می شود، تشکیل داد.

گوگل به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت سیگنالها و معیارهایی است که برای تعیین رتبه وب سایت استفاده می کند. این موضوع گوگل را قادر می سازد همچنان در ارائه محتوای باکیفیت باقدرت بماند و به طور مداوم تجربه کاربری عالی ارائه دهد.

 

الگوریتم گوگل پاندا چه چیزی را هدف قرار می دهد؟

الگوریتم گوگل پاندا وب سایت ها را با موارد زیر هدف قرار می دهد:

محتوای “thin” یا کم حجم در سایت: دامنه هایی که در بسیاری از صفحات فاقد محتوای با کیفیت هستند ، تجربه کاربر با ارزشی را ارائه نمی دهند. این مورد می تواند به معنای صفحاتی باشد که فقط چند جمله دارند ، یا صفحاتی است که کلمات زیادی از آنها قابل فهم نیست. املا و دستور زبان مهم هستند!

محتوای تکراری: اگر حجم بالایی از محتوای تکراری وجود داشته باشد – صفحاتی با محتوای کاملاً مشابه یا دقیقاً یکسان – این موضوع ممکن است نشانه ای از دستکاری موتور جستجو باشد و با الگوریتم گوگل پاندا مواجه می شوند.

محتوای تولید شده توسط ربات: همچنین به عنوان “محتوای چرخانده” شناخته می شود ، این کپی است که به طور خودکار توسط نرم افزار تولید می شود تا صفحات وب را با اطلاعات غنی ، اما در نهایت بی کیفیت با کلمات کلیدی پر کند.

تبلیغات بیش از حد در سایت: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند ، تجربه کاربر را به خطر می اندازند.

 

جریمه الگوریتم گوگل پاندا، لفظ اشتباهی است

در حالی که مسلماً مواردی از کل دامنه ها به دلیل بروزرسانی های الگوریتم گوگل پاندا در رتبه بندی سقوط کرده است، این الگوریتم مجازات و پنالتی نیست. رتبه بندی کلی در سایتهایی که توسط پاندا هدف قرار گرفته اند همچنان امکان پذیر است و می توانند دوباره سایت خود را بالا بکشند.

الگوریتم گوگل پاندا

پیشگیری از افتادن در الگوریتم گوگل پاندا

جلوگیری از تأثیر منفی گوگل  پاندا بر روی سایت شما در واقع موضوعی کاملاً خیلی ساده ولی بنیادی است. بهترین راه برای بهبود شرایط، تولید محتوای بی نظیر با کیفیت بالا و کمک به مخاطب است.

بازاریاب های دیجیتال همیشه در تلاشند تا کمپینی ایجاد کنند که موارد برگزیده الگوریتم گوگل را تطبیق دهد. اما این نکته مهم را برای تمام مراحل بهینه سازی سایت آویزه گوشتان کنید:

اساس و محور تمام تصمیم های شما باید کاربر و مخاطبتان باشد.

اگر اینطور نباشد و تجربه کاربری نامناسبی داشته باشید، نرخ پرش زیادی خواهید داشت و همین موضوع برایتان دردسر می شود.

 

یک دامنه باید دارای پیوندهای خارجی قوی به عنوان مرجع باشد.

یکی از راه های بالا رفتن در موتورهای جستجوگر این است که شما اطلاعات قابل اعتماد را در یک منبع اطلاعاتی با کیفیت بالا جمع کرده اید ، مراجعه به منابع خود است. اگر گوگل ببیند که شما تلاش می کنید اطلاعات دقیق کاربر را در اختیار کاربر قرار دهید ، می فهمد که شما در مقابل تولید محتوا مسئول هستید و با بالا بردن رتبه تان به شما پاداش می دهد. این لینکها همچنین می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند بین سایت شما و سایت های با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع که به آنها ارجاع می شود ارتباط برقرار کنند.

 

بک لینک ها حیاتی هستند.

ایجاد بستری مناسبی از لینک دهی (مجموعه ای از وب سایت های معتبر با لینکهایی که به سایت شما اشاره دارند) بخشی اساسی از هر استراتژی سئو است. الگوریتم گوگل پاندا در این امر نقش مهمی ایفا می کند، از صفحاتی که تعداد زیادی منبع خارجی به آن لینک می دهند، حمایت می کند. این بک لینک های مثبت اثبات می کنند که شما یک منبع خوب هستید و اطرافیان هم شما را تایید می کنند.

 

الگوریتم گوگل پاندا نظرات شما را می خواند.

اگر خدمات یا محصولی دارید که توسط منابع تأیید شده به طور مستقل قابل بررسی است ، مطمئن شوید که به کاربران این فرصت را می دهید تا آن را در سایت خود ارزیابی کنند. رتبه بندی ۵ ستاره ای که قالبی دارد که گوگل می تواند درک کند به موتور جستجو کمک می کند کیفیت خدمات شما و بنابراین تجربه کاربر شما را تشخیص دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.