جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن

گوگل پنگوئن : مبارزه با محتوای بی کیفیت

الگوریتم گوگل پنگوئن یک به روزرسانی الگوریتم جستجو بود که گوگل در آوریل 2012 معرفی کرد. همراه با گوگل پاندا، به روزرسانی الگوریتم پنگوئن یک ابتکار اصلی بود که توسط گوگل برای مبارزه با محتوای بی کیفیت و تاکتیک های تولید لینک و سئو کلاه سیاه طراحی شد.  از زمان معرفی پنگوئن که به عنوان جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل شناخته می شود، چندین بار آپدیت شده است و در سال 2016 بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شد.

در حالی که گوگل پاندا در درجه اول با کیفیت محتوا سر و کار داشت، هدف الگوریتم گوگل پنگوئن ساختن پیوند و لینکهای ساختاری بود.

الگوریتم گوگل پنگوئن

جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن چیست

مانند اکثر تکنیک های موثر سئو، ایجاد لینک با گذشت زمان و استفاده بیش از حد مورد سو استفاده قرار گرفت. خوب پیش از سال 2012 ، لینک های ورودی عامل بزرگی در رتبه بندی در الگوریتم گوگل بود. گوگل لینک ها را به عنوان شاخصی قوی برای ارزش یک صفحه وب در نظر می گیرد. اگر این صفحه برای پیوند وب سایتهای دیگر به اندازه کافی خوب بود ، پس محتوا باید برای کاربران موتور جستجوی گوگل به اندازه کافی خوب باشد.

این برآورد ارزش یک مفهوم صحیح بود تا زمانی که سئوکاران شروع به ایجاد تعداد زیادی لینک با استفاده از تاکتیک های مشکوک کردند و اغلب شروع به دستکاری این الگوریتم کردند. از جمله مشکلاتی که گوگل درصدد رفع آن با پنگوئن است:

  • وب سایت های “مزرعه لینک” با کیفیت پایین رونق داشتند – وب سایت هایی که تنها هدف آنها قرار دادن لینک یا فروش لینک بود. لینک ها به جای اینکه به طور طبیعی در حال پیشرفت در رتبه بندی ارگانیک باشند ، به هدف تبدیل می شدند.
  • لینک ها توسط رباتها یا ابزارها در حال ساخت بودند و بنابراین هیچ نشانه ای در مورد مفید بودن محتوای صفحه وب هدف توسط انسان ارائه نمی دادند.
  • به جای اینکه لینک ها به طور طبیعی با گذشت زمان توسعه پیدا کنند، گوگل شاهد افزایش چشمگیر لینک ها بود که این نشانه آشکاری از دستکاری بود.
  • کسب و کارها به درک مخاطب کاری نداشتند و فقط بخاطر شرکت ها در حال نوشتن مقالات خارج از سایت و اطلاعیه های مطبوعاتی با کیفیت مشکوک در هر دقیقه ، فقط برای دستیابی به لینک ها و بدون قصد کمک به خواننده در فهم واضح تر موضوع بودند.
  • وب سایت ها در حال ورود به برنامه های متقابل یا پیوند گروهی بودند که دوباره دقیقاً برای ایجاد حجم لینک ها برای اعضا طراحی شده بودند.
  • انجمن ها و وبلاگ های معتبر کیفیت خود را با کامنتهایی که پر از کامنتهای دارای لینک و اسپم بودند، از دست دادند.
  • بارزترین مشکل روند ایجاد لینک های پاورقی به بیشتر یا تمام صفحات داخلی یک سایت بود. با این روش لینک های زیادی ایجاد می کردند که مانع تجربه کاربری خوب می شد.

الگوریتم پنگوئن برای شناسایی این شیوه ها بود و برای متوقف کردن این روش های ناخوشایند بود که به این سایتها رتبه بالایی ندهد.

لازم به ذکر است که الگوریتم گوگل پنگوئن به غلط جریمه گوگل پنگوئن خوانده می شود.  الگوریتم پنگوئن یک جریمه نیست. پنگوئن بخشی از هسته اصلی الگوریتم گوگل است.

 

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست

هنگامی که پنگوئن از طرف گوگل معرفی شد، صنعت سئو و وب مسترها مانند همیشه با واکنش بیش از حد واکنش نشان دادند. این واکنش زیاد تا حدودی به دلیل تصور غلط از جریمه کردن الگوریتم پنگوئن بود، چیزی که می تواند منجر به اخراج سایت از گوگل شود. در حالیکه چیزی به اسم جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن وجود ندارد.

 

کلمات کلیدی

پر کردن متن از کلمات کلیدی، یکی از روش های سئو کلاه سیاه است. یکی از وظایف جانبی الگوریتم گوگل پنگوئن پیدا کردن سایت هایی است که به صورت اغراق آمیزی از کلمات کلیدی استفاده کرده اند. الگوریتم گوگل رتبه سایت هایی که از این روش ها برای بالا رفتن در موتورهای جست و جو استفاده کرده بودند را پایین آورد.

 

پیش رفتن با الگوریتم گوگل پنگوئن

تعداد انگشت شماری از لینک های مشکوک رتبه شما را از بین نمی برد ، به شرطی که درصد بالایی از لینک های ورودی از کیفیت خوبی برخوردار باشید.

بک لینک ساری کاملا شفاف یم هدف والا برای گوگل است اما توقع ندارد تمام و کمال هم ذهنتان درگیر این مساله باشد. گوگل می داند که برخی از تکنیک های لینک سازی قبل از پنگوئن قابل قبول بوده و از آن استفاده گسترده ای شده است – همه وب سایت هایی که قبل از 2012 به سئو می پردازند حتماً لینک های بدی دارند، بنابراین تا زمانی که تعداد لینک های بد شما بیشتر نشود، گوگل احتمالاً آن را به عنوان یک مشکل مشاهده نمی کند.

با در نظر گرفتن همه اینها ، بهترین روش این است که به طور سیستماتیک مشکلات لینک دهی خود را بررسی کنید و سعی کنید معقولانه مشکلات سریع را برطرف کنید و روی سئو سایت خود کار کنید.

نظرات کاربران