آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان

آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان

نوشتن مهم ترین مهارتی است که لازم است برای مقاله نویسی داشته باشید. فرقی نمی کند که از دوره راهنمایی شروع به نوشتن حرفه ای کرده باشید یا قصد دارید اولین نوشته خود را در دوران دانشگاه بنویسید، برای این که مقاله خوبی داشته باشید، باید با نکات مهم نوشتن آشنا باشید. اگر فکر می کنید که در نوشتن مقاله چندان خوب نیستید و یا نمی دانید که باید برای نوشتن یک مقاله خوب از کجا شروع کنید، این مطلب مخصوص شما است. ما در این مقاله به آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان می پردازیم و برخی از نکاتی را در نوشتن به شما کمک می کند، نام خواهیم برد.

مقاله چیست؟

آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان

بیایید ابتدا بررسی کنیم که مقاله چیست. مقاله نوشته ‌ای است که در آن نویسنده استدلال، احساس یا بحثی را مطرح می ‌کند. این نوشته معمولا برای بیان غیر داستانی ایده ‌های نویسنده به کار می ‌رود. موضوع مقاله ممکن است تقریبا هر چیزی در دنیا باشد، از مباحث سیاسی گرفته تا نقد هنری و هر موضوع دیگری که فکرش را بکنید.

معمولا طول مقاله حداقل ۵۰۰ کلمه است و بیشتر آن ‌ها بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه هستند، هر چند ممکن است حتی بلند تر هم بشوند. دلیل حداقل تعداد کلمه این است که نویسنده فرصت کافی برای بسط دادن ایده و متقاعد کردن خواننده به درستی استدلالش را داشته باشد.

چرا لازم است مهارت مقاله نویسی را یاد بگیریم؟

بسیاری از افراد می پرسند که چرا باید دوره های آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان را ببینیم. دلیل این موضوع چیزی جز اهمیت مقاله نوشتن نیست.

مقالات به دلایل مختلفی نوشته می ‌شوند، از کمک به دیگران برای درک موضوعی که روی آن کار می‌ کنید گرفته تا شفاف ‌سازی ایده ‌ها و اطلاعات. پرورش ایده ها برای مقاله، راهی عالی برای رسیدن به ریشه اهمیت آن است.

نوشتن مقاله همچنین به بهبود مهارت‌ های کلی نگارش شما کمک می ‌کند و به شما در بیان خود و ایده‌ هایتان یاری می‌ رساند. البته، مقالات فقط به محیط ‌های دانشگاهی محدود نمی ‌شوند. اگر به چیزی علاقه‌ مند هستید و می ‌خواهید نظرات خود را در مورد آن به اشتراک بگذارید یا با یک نظر رایج مخالفید و می ‌خواهید دیگران را به دیدگاه خود متقاعد کنید، پس چرا مقاله‌ ای ننویسید؟

ممکن است در محیط کار هم مجبور به نوشتن مقاله شوید که به لحاظ حرفه ‌ای با عنوان «گزارش دهی» شناخته می ‌شود. گزارش ‌ها برای نشان دادن پیشرفت شما در یک پروژه خاص به مدیران و همکاران استفاده می ‌شوند و نتایجی را که به دست آورده ‌اید ارائه می ‌دهند.

پس تا اینجا متوجه دلیل این که چرا لازم است دوره های آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان را ببینیم یاد گرفتیم؛ زیرا مهارت مقاله نویسی در تمامی دوره های زندگی ها کاربرد خواهد داشت.

انواع مختلف مقاله

انواع

همانطور که هر نوع نوشته ‌ای، شکل و اندازه‌ خاص خود را دارد، مقالات هم انواع مختلفی دارند. در اکثر مواقع، نیازی نیست نگران نوع مقاله ‌ای که باید بنویسید باشید؛ زیرا معمولا خود تکلیف نوع آن را مشخص می‌ کند. برای مثال، قالب یک مقاله پذیرش دانشگاه با یک مقاله تحلیلی متفاوت است؛ اما به طور کلی، مقاله شما یا دانشگاهی، یا حرفه ‌ای، یا شخصی خواهد بود.

با اینکه هزاران نوع مقاله مختلف وجود دارد، ما به برخی از رایج ‌ترین انواع مقالاتی که با آن ‌ها برخورد خواهید کرد و به احتمال زیاد برای تکمیل به شما محول می‌ شوند، نگاهی خواهیم انداخت.

  • استدلالی

در آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان، اولین نوعی از مقاله که آن را معرفی خواهیم کرد، مقاله های استدلالی هستند. مقاله استدلالی یکی از مهم ‌ترین انواع مقاله‌ هایی است که در دوران تحصیل با آن مواجه خواهید شد. هدف اصلی این نوع مقاله، اثبات یا دفاع از یک موضع خاص است. در اینجا شما نه تنها سعی می‌ کنید خواننده را با خود هم عقیده کنید، بلکه می‌ خواهید با استدلال‌ های متقابل، به مخالفت‌ ها و دیدگاه‌ های متفاوت نیز پاسخ دهید.

  • اقناعی

همانطور که از اسم آن پیداست، هدف در این نوع مقاله، متقاعد کردن و قانع کردن خواننده درباره یک نکته‌ خاص است. شباهت زیادی به مقاله استدلالی دارد، با این تفاوت که هدف نهایی در مقاله اقناعی نه تنها ارائه‌ استدلال ‌های خود، بلکه جلب نظر خواننده و متقاعد کردن او به درستی دیدگاه شماست.

  • تبیینی

در آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان، نوع دیگری از مقاله که آن را معرفی خواهیم کرد، مقاله های تبیینی هستند. مقالات تبیینی شباهت‌ هایی به مقالات استدلالی و اقناعی دارند؛ زیرا آن‌ ها موضوعی خاص را به طور کامل توضیح می ‌دهند تا دانش و درک خواننده را گسترش دهند. تفاوت این مقالات این است که شما مجبور نیستید هیچ‌ گونه جانبداری ابراز کنید، بلکه تنها یک نظر عینی و مبتنی بر واقعیت را ارائه می ‌کنید. در نوشتن مقالات سایت از این نوع استفاده می شود.

  • پذیرش تحصیلی

اگر برای پذیرش در مدرسه یا دانشگاه درخواست می ‌دهید، ممکن است از شما خواسته شود مقاله‌ ای در مورد علت علاقه‌ مندیتان به تحصیل در آنجا بنویسید. در این نوع مقالات، نگارش آکادمیک انگلیسی بسیار مهم است تا بتوانید از زبان صحیح و مناسب در مقاله خود استفاده کنید. این نوع مقالات با سایر مقالات ذکر شده تاکنون تفاوت دارد؛ زیرا هدف اصلی شما در اینجا متقاعد کردن خواننده به تمایلتان برای تحصیل در آن مؤسسه است.

تحصیلی
  • مقایسه ای

یکی از رایج ترین مقاله هایی که در آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان خوب است به آن اشاره کنیم، مقالات مقایسه ای هستند.

در این نوع مقاله، شما دو موضوع ظاهرا شبیه را در نظر می ‌گیرید و سپس به اثبات تفاوت‌ های آن ‌ها می‌ پردازید. همچنین ممکن است دو موضوع کاملا نامرتبط را انتخاب کنید و به خواننده نشان دهید که در واقع شباهت ‌های زیادی با هم دارند. این نوع مقاله زمانی عالی است که می ‌خواهید به دو موضوع متضاد، به طور مساوی توجه کنید.

جمع بندی

یکی از مهم ترین مهارت هایی که در تمام طول زندگی به آن احتیاج خواهید داشت، مهارت مقاله نویسی است. چه بخواهید دو محصول ساده را با یکدیگر مقایسه کنید و چه بخواهید برای دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود پذیرش تحصیلی بگیرید، نیازمند بهبود مهارت های مقاله نویسی هستند. به همین دلیل است که مهارت مقاله نویسی از اهمیت بسیار زیادی در تمام طول زندگی برخوردار است. در این مقاله آموزش مقاله نویسی برای مبتدیان درمورد این که مقاله چیست و چه مدل هایی دارد توضیح دادیم.

نظرات کاربران