نوشتن مقالات سایت

معرفی نکات کلیدی در نوشتن مقالات سایت

نوشتن مقالات سایت راهکاری عالی برای افزایش جذب مخاطب و بازدیدکننده و درنتیجه افزایش مشتری است. اما آیا هر نوشته ای توان جذب مخاطب را دارد؟ قطعا خیر. برای نوشتن مقالات سایت نکات و راهکار هایی وجود دارد که شانس موفقیت وب سایت شما را بالا ببرد. در مقاله پیش رو به کلیدی ترین نکات موثر در این زمینه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در نوشتن مقالات سایت

کلمات مهم ترین جزء سازنده سایت شماست. تمام مطالبی که بر روی سایت شما گذاشته می شود، معرفی محصول یا بازار یابی محصول و خدمات شما را در پی دارد. خدمات شما به وسیله کلمات توصیف می شوند. بنابراین خوب است بدانید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای خوب وب سایت می شود و در نوشتن مقالات سایت به چه نکاتی باید توجه کنید تا محتوای خوبی داشته باشید. کلمات قوی ترین ابزاری هستند که بازدیدکنندگان سایت شما را ماندگار می کنند.

  1. هدف محتوا را درک کنید.

سعی کنید هدف نهایی از نوشته خود را درک کنید. درک هدف به شما کمک می کند تا محتوای کاملی بنویسید. پیش از اقدام به تولید محتوا، برای سوالات ذیل پاسخ پیدا کنید:

  • آیا ایجاد ترافیک وب سایت بر هدف افزایش درآمد متمرکز است؟
  • آیا هدف آن جذب مشتریان جدید است؟
  • آیا وب سایت برای فروش محصول یا خدمات در نظر گرفته شده است؟
  1. مخاطب هدف خود را درک کنید.

نوشتن مقالات سایت

اگر به دنبال فروش زیاد هستید، مخاطبان خود را درک کنید تا بهترین روش های فروش را پیدا کنید. شما هر چه بیشتر مخاطب خود را بشناسید، می توانید مشتریان بالقوه زیادی را به مشتری واقعی تبدیل کنید و درنتیجه به درآمد خود بیفزایید.

برای درک مخاطب خود، خوب است که به دنبال پاسخ سوالات زیر باشید:

  • چه کسانی به سایت شما می آیند؟
  • افراد در سایت شما به دنبال حل چه نوع مشکلاتی هستند؟
  • افرادی که وارد سایت شما می شوند، چه عباراتی را در نوار جست و جو تایپ می کنند؟

شما باید سعی کنید تا شیوه و لحن نگارشتان را به شیوه و لحن نگارش بازدیدکنندگان سایت خود نزدیک کنید. نتیجه چنین نگارشی ایجاد ارتباط موثر با خوانندگان سایت است. پس از برقراری ارتباط، اگر بتوانید پاسخ سوالات مخاطب را بدهید، آن ها از بازدیدکننده صرف به مشتری تبدیل می شوند.

  1. رقبای خود را بشناسید.

پیش از نوشتن مقالات سایت سعی کنید رقبای خود را شناسایی کنید و مطالب وب سایت آن ها را بررسی کنید. در چنین شرایطی است که شما می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید مطالبی با موضوع مشابه رقیبانتان منتشر کنید و یا مطالب جدید. بررسی سایت رقبا، استراتژی شما را مشخص می کند. برای شناخت رقبای خود، محصول، موضوع و یا کلمه کلیدی مورد نظرتان را جست و جو کنید. نتایج رتبه بندی گوگل اطلاعات خوبی به شما می دهند.

برای شناخت رقبا، جواب سوالات زیر را جست و جو کنید:

  • رقبایتان چه نوع خدماتی را ارائه می کنند؟
  • آن ها چه نوع محتوایی را در صفحات اصلی خود منتشر می کنند؟
  • جامعه هدف آن ها چه کسانی هستند؟

با تحلیل مطالب سایت های رقیب، تا حدودی متوجه خواهید شد که با چه لحنی، چه اطلاعاتی را بنویسید.

نوشتن مقالات سایت
  1. خوانندگان را در چند خط اول میخکوب کنید!

شما فقط 15 ثانیه فرصت دارید تا خواننده را جذب محتوای خود کنید. برای این کار باید مطلب را طوری آغاز کنید که مطمئن شوید مخاطب تا انتهای آن را می خواند. جملات پرسشی، اطلاعات هیجان انگیز، عرضه داستان و… از تکنیک های جذب مخاطب است.

  1. کمک کنید تا خوانندگان از روش های مختلف مطلب شما را پیدا کنند.

هنگام نوشتن مقالات سایت شانس دیده شدن مطلب خود را بالا ببرید. برای این کار، در شبکه های اجتماعی مطالبی مرتبط با محتوای بلاگ خود منتشر کنید. می توانید با لینک سازی های خارجی و داخلی هم شانس دیده شدن مطلب را بالا ببرید. بازاریابی از طریق ایمیل هم راهکار خوبی است. فراموش نکنید که متن ایمیل شما باید قدرت جذب مخاطب در چند جمله کوتاه را داشته باشد. بهتر است که همراه ایمیل، لینکی از مطالب بلاگ سایت خود را قرار دهید.

  1. لحن نوشته را به سوی ارتباط صمیمی با مخاطب ببرید.

لحن نوشتن مقالات سایت

در نوشتن مقالات سایت خود، بازدیدکنندگان مطلب را مخاطب قرار دهید. برای مثال به جای جمله «خدمات ما قابل سفارش هستند.» جمله «شما می توانید خدمات ما را سفارش دهید.» را به کار ببرید. به طور کلی خطاب قرار دادن و استفاده از ضمیر «شما» شانس برقراری ارتباط را بالا می برد.

نکات زیر به ارتباط موثر شما و خوانندگان مطلب کمک می کند:

  • از جملات کوتاه استفاده کنید.
  • همه خوانندگان متخصص نیستند. به جای اصطلاحات تخصصی، از واژه های ساده و قابل فهم استفاده کنید.
  • از مثال برای انتقال مطلب استفاده کنید.

جمع بندی

پیش از آنکه نوشتن مقالات سایت را آغاز کنید و به سرانجام برسانید، بهتر است که با نکات ساده ولی موثری که مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش می دهد، آشنا شوید. مطالب سایت کم هزینه ترین و در دسترس ترین راه افزایش بازدیدکننده و در نتیجه فروش هستند. امیدواریم با رعایت چند نکته ساده که در این مقاله گفته شد، کسب و کار خود را گسترش دهید و به درآمدی بیشتر از روز قبل برسید.

نظرات کاربران