روش های جذب مخاطب

روش های جذب مخاطب

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، نزدیک به 60 درصد از بازاریابان به این نتیجه رسیده اند که پیدا کردن کاربری که نسبت به وب سایت وفادار باشد و به اصطلاح مشتری وب سایت باشد، کار دشواری است. اما از طرفی اگر بازاریابی بتواند برای وب سایت خود چنین کاربران و مشتریانی ایجاد کند، ترافیک و بازدید وب سایت به شکل چشمگیری بالا می رود و نرخ کلیک و CTR وب سایت نیز افزایش می یابد که این موضوع باعث افزایش سوددهی وب سایت خواهد شد. حال در این مقاله قصد داریم شما را با روش های جذب مخاطب آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این روش ها رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بالاتر ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم که روش های جذب مخاطب و مشتریان بالقوه یا مشتریانی که می توانند به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند را به شما توضیح دهیم و بر روی این موضوع تمرکز کنیم. اگر کاربران و مخاطبانی که قصد جذبشان را داریم، با کار و موضوع وب سایت شما سر و کار داشته باشند، به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه وب سایت شما تبدیل می شوند یا حتی اگر به کاربر وفادار وب سایت شما تبدیل نشوند، باز هم احتمال دارد که در آینده ای نزدیک به مشتری بالقوه سایت شما تبدیل شوند؛ در نتیجه، امتحان این روش ها حتی اگر هزینه بر و دشوار باشد، باز هم ارزش دارد.

 

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم همان طور که از نامش پیداست، به معنی ارتباط مستقیم با سر نخ ها و کاربران و مشتریانی که احتمال دارند به مشتری بالقوه شما تبدیل شوند، است. در روش بازاریابی مستقیم، بازاریابان سعی می کنند که با کاربران و مشتریانی که احتمال دارد به مشتری بالقوه تبدیل شوند، از طریق پیام های متنی و تماس ها و ایمیل ها یا حتی به صورت حضوری ارتباط برقرار کنند.

پیام هایی که برای بازاریابی مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد معمولا حاوی یک فراخوان برای یک اقدام خاص است. دلیل این موضوع این است که خواننده هایی که این پیام ها را می خوانند تحریک شوند تا به سرعت یک پاسخ مستقیم به این پیام ها بدهند. این پاسخ ها از طرف کاربران می توانند به اشکال مختلف صورت گیرد. این پاسخ ها می توانند از کلیک کردن روی پیوند برای اشتراک، تماس با شماره تلفن یا بازدید از یک وب سایت متغیر باشد. یک فراخوان و پیام مستقیم جسورانه حتی امکان دارد که مخاطبان و کاربرانی که قصد جذبشان را دارد به خرید مستقیم یک محصول تشویق کند.

روش های جذب مخاطب

یک پیام در روش بازاریابی مستقیم می تواند اولین نقطه تماسی باشد که کاربران و مشتریان بالقوه با شرکت و وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند. البته یک نکته ای که در زمینه بازاریابی مستقیم باید به آن توجه کنید این است که بعضی از کاربران ممکن است این روش از بازاریابی را به عنوان مزاحمت تلقی کنند و این پیام های مستقیم برای آن ها آزاردهنده باشد. در نتیجه، همان طور که بازاریابی مستقیم می تواند یکی از بهترین روش های جذب مخاطب باشد، با این وجود می تواند موجب شود که کاربرانی که ممکن است مشتری بالقوه وب سایت شما شوند، از سایت شما رانده شوند و از وب سایت شما دوری کنند. به همین دلیل بازاریابانی که در زمینه بازاریابی مستقیم فعالیت می کنند باید به نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و کاربران دقت کنند و تمامی تلاش خود را انجام دهند که پیام های مستقیمشان با کاربران و مشتریان، برای مخاطبان آزاردهنده نباشد.

 

مزایای بازاریابی مستقیم

مزایای بازاریابی مستقیم

بازاریابی به وسیله تماس می تواند با مخاطبانی که دسترسی به آن ها سخت است، ارتباط برقرار کند. به طور مثال، نسل های قدیمی تر از نظر دیجیتالی چندان به روز نیستند، در نتیجه روش های سنتی بازاریابی دیجیتال چندان بر روی این افراد تاثیرگذار نخواهد بود؛ اما اگر با آن ها تماس بگیرید، ممکن است به پیشنهاد شما توجه کنند.

جذابیت محصول یا خدمات خود را امتحان کنید؛ زیرا مشتریان بالقوه به سرعت نظر خود را در رابطه با محصول شما به شما می رسانند. به طور مثال، شما یک محصول جدید طراحی کرده اید؛ اما مطمئن نیستید که واکنش و نظر کاربران و مشتریانتان که قصد جذبشان را دارید، نسبت به محصول شما چگونه خواهد بود. در نتیجه می توانید با استفاده از روش بازاریابی مستقیم که یکی از بهترین روش های جذب مخاطب است، از واکنش مخاطبان آزمایشی نسبت به محصول خود آگاه شوید.

نتایج واضح و دقیق را به دست آورید. به طور مثال، شما به راحتی می توانید تاثیر کمپین بازاریابی مستقیم خود را بررسی و ارزیابی کنید. اگر یک پیام مستقیم به صورت ایمیل به 100 کاربری که احتمال می دهید به مشتری بالقوه شما تبدیل شوند، ارسال کنید تا کاتالوگ وب سایت شما را به صورت رایگان دانلود کنند متوجه می شوید که تنها 20 نفر از این افرادی که ایمیل برایشان ارسال شده است، این کار را انجام داده اند. در ادامه می توانید این افراد را پرورش دهید و آن ها را به کاربران و مشتریان بالقوه برای وب سایت خود تبدیل کنید. در نتیجه، این روش بازاریابی مستقیم که یکی از بهترین روش های جذب مخاطب است، برای سنجش موفقیت و محاسبه هزینه جذب مشتری بسیار مفید و کارآمد تر است.

 

تماس سرد

تماس سرد

تماس های ناخواسته و ناگهانی با کاربران و مشتریان بالقوه که به تماس سرد نیز شهرت دارد، یکی دیگر از روش های جذب مخاطب است. البته این روزها محبوبیت این روش کاهش یافته است و کمتر بازاریابی پیدا می شود که از روش تماس سرد برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری بالقوه استفاده کند. دلیل کاهش محبوبیت تماس سرد هم این است که تماس با افراد ممکن است خسته کننده و وقت گیر باشد، مخصوصا اگر قبلا درباره کسب و کار شما چیزی نشنیده باشند و یا زمانی که بسیار علاقه مند و مشتاق به نظر نرسند.

البته این مسئله به این معنی نیست که این شکل از بازاریابی تلفنی همیشه ایده بدی است. طبیعیتا روش تماس سرد نیز مزیت های مختلفی دارد و می تواند در شرایطی به شما در پیدا کردن کاربران و مشتریان بالقوه کمک کند. داشتن مکالمات واقعی با کاربران و مشتریان بالقوه می تواند نقش مهمی در متقاعد کردن آن ها داشته باشد.

نظرات کاربران