ابر کلمات

ابر کلمات چیست و ویژگی های آن کدام است؟

ابر کلمات چیست؟ می توان گفت که ابر کلمات در واقع مجموعه ای از کلماتی است که در سایز ها و شکل های مختلف قرار گرفته اند و هر چقدر که برای مخاطب پر رنگ تر ظاهر شوند، مخاطب به آن ها بیشتر توجه می کند و ذهنش بیشتر به سمت آن ها کشیده می شود. در واقع بهتر است که بگوییم ابر کلمات یک راه بسیار قوی برای تجسم کردن و تصویر سازی ذهنی آن چیزی است که مخاطبان شما در رابطه با آن فکر می کنند و در ذهن خود می سازند. اگر به دنبال برقراری یک تعامل سازنده با مخاطبان خود هستید، ابر کلمات بهترین انتخاب برای شما است.

تعریف ابر کلمات

ابر کلمات

در ارائه های مختلف حتما با اسلایدی از ترکیب کلمات گوناگون در ابعاد و فونت های متنوع که به طور گرافیکی کنار هم قرار گرفته اند، مواجه شده اید؛ این تصویر درهم از کلمات کلیدی همان ابر کلمات است. ابر کلمات در واقع نمایش بصری کلمات مهمی است که در محتوای شما استفاده شده اند. هرچه کلمات پر رنگ تر و بزرگ تر در تصویر قرار گرفته باشند، میزان ماندگاری آن ها در ذهن مخاطب بیشتر خواهد شد. کلماتی که در ابر کلمات قرار می گیرند معمولا کلمات هم خانواده و با معنی نزدیک به کلمه کلیدی هستند. این کلمات همان واژه هایی هستند که مخاطب شما پس از شنیدن موضوع اصلی به خاطر می آورد. شما با پرسیدن یک سوال کلی و پس از آن سوالات جزئی تر و گرفتن پاسخ از مخاطب، به مرور ابر کلمات را کامل می کنید.

ابر کلمات و ویژگی های آن

ویژگی های ابر کلمات

همان طور که اشاره شد ابر کلمات ابزاری است برای این که بتوانید ذهن مخاطب خود را بشناسید، بدانید که دقیقا به دنبال چه چیزی می گردد و خواسته واقعی و هدف اصلی اش چیست. ابر کلمات به شما کمک می کند تا درک کنید که مخاطبان و یا مشتریان شما در رابطه با یک موضوع چه حسی دارند و به شما این امکان را می دهد تا درک مخاطب و یا مشتری را درمورد یک مسئله ارزیابی کنید. اگر بخواهیم به موارد بیشتری از کاربرد های ابر کلمات اشاره کنیم؛ می توانیم به این موارد را نام ببریم:

  • ابر کلمات به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید مسائلی را که برای مخاطب بسیار مهم است، شناسایی کنید.
  • با استفاده از ابر کلمات می توانید بازخورد مخاطب را درمورد یک موضوع خاص هدف قرار دهید.
  • می توانید ایده های جدید و به روزی را با ابر کلمات کشف کنید و از آن ها برای پیشرفت استفاده کنید.

با خواندن این امکانات منطقی است که با خود فکر کنید که ابر کلمات یک معجزه فوق العاده است و باید بگوییم که در واقعیت هم همین است! ابر کلمات می تواند بسیار جذاب و با ارزش باشد و به شما کمک کند که ارتباطی مفید و سازنده با مخاطبان خود برقرار کنید و به آن ها حس اعتماد بدهید. با استفاده از این کلمات در ارائه ها و یا دیگر کار های خود، می توانید با ذهن مخاطب خود همراه شوید. ابر کلمات فرصتی مفید برای تولید محتوای جذاب و مشترک بین شما و مخاطب ایجاد می کند و باعث می شود تا مخاطب این حس را پیدا کند که گویی او نیز بخشی از این ماجرا است.  با برقراری این حس، شما مخاطب خود را به راحتی به سمت خود جذب کرده اید. ابر کلمات را می توانید در فضا های سنگین برای شروع یک بحث جذاب و ورود به مبحث اصلی استفاده کنید تا آن فضای سرد و سنگین از بین برود.

ویژگی های ابر کلمات

باید بدانید که ابر کلمات بسیار برای مغز انسان جذاب است و مغز ما سریعا خود را درگیر آن می کند؛ بنابراین در نظر داشته باشید که مخاطب شما این کلمات را به خاطر می سپارد و با آن ها ارتباط بیشتری برقرار می کند. برای مثال مخاطب از یک اسلاید حاوی ابر کلمات خیلی بیشتر از اسلایدی ساده لذت می برد و بیشتر جذب آن می شود.

نکاتی برای انتخاب موضوع ابر کلمات

  • سوالات ساده بپرسید.
  • با سوالات کلی شروع کنید.
  • به مخاطب فرصت مشارکت بدهید و به نظرات او با بازخورد مناسب پاسخ دهید.
  • سوال ابر کلمات را قبل از ارائه بر افراد داخلی مجموعه خودتان تست کنید تا از کارآمد بودن آن مطمئن شوید.

جمع بندی

اکنون به راحتی با ابر کلمات آشنا شده اید و می دانید که چه موقع برای انجام چه کاری باید از آن ها استفاده کنید. این نقطه شروع مناسبی برای بهره برداری مناسب از آن ها است. ابر کلمات را می توانید در ارائه های خود جای دهید تا بتوانید که یک محتوای خوب و درجه یک تولید کنید و مخاطب خود را جذب موضوع انتخابی خود کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید که اطلاعات مورد نیاز خود را درباره این موضوع به دست آورید.

نظرات کاربران