اتصال اینستاگرام به واتساپ

نحوه اتصال اینستاگرام به واتساپ

چرا اتصال اینستاگرام به واتساپ مهم است؟ هدف اصلی شرکت ها و کسب و کار ها برای ورود به دنیای اینترنت این است که محصولات یا خدمات خود را از طریق معروف ترین پلتفرم ها معرفی کنند تا شبکه خود را گسترش دهند و به تعداد مشتری هایی که هر روز دریافت می کنند، بیافزایند.

به همین منظور، اینستاگرام از کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کند تا به عنوان یک کانال تبلیغاتی محصول به طور فزاینده ای محبوب شود. هدف اصلی استفاده از این شبکه ها و رسانه های مجازی این است که شرکت و کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه علاق مند به دسته خاصی از محصولات بشناسانید. به همین دلیل است که آن ها سرمایه های کلانی در زمینه بازاریابی انجام می دهند تا ترافیک زیادی را به پروفایل اجتماعی خود وارد کنند و بازدید حساب کاربری خود را افزایش دهند.

با این وجود، هنگام ساختن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی باید حواستان به این موضوع باشد در نمایه خود اطلاعات مربوط به تماس به طور کامل وجود داشته باشند. چون اگر کاربری وارد حساب کاری شما شود و نتواند اطلاعات تماس شما را پیدا کند، ممکن است یک مشتری بالقوه را به همین دلیل از دست دهید. کاربران همچنین می توانند از طریق دایرکت یا به لطف روز رسانی اخیر اینستاگرام، از طریق واتساپ با شما تماس بگیرند. هدف اصلی این ویژگی جدید، برقرار ارتباط برنامه های اصلی دنیای فیس بوک با یکدیگر و ایجاد سیستمی از اتصالات است که تجربه کلی کاربر را در پلتفرم های مختلف بهبود می بخشد.

نحوه اتصال اینستاگرام به واتساپ

اتصال اینستاگرام به واتساپ

همانطور که گفتیم به تازگی ویژگی جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است. طبق این ویژگی جدید، شما می توانید به اتصال اینستاگرام به واتساپ اقدام کنید. برای آن که در کسب و کار خود به موفقیت برسید و مشتریان زیادی را جذب کنید، بهتر است که اتصال اینستاگرام به واتساپ را در اولویت خود قرار دهید. در زیر شما را با مراحل اتصال اینستاگرام به واتساپ آشنا می کنیم.

  1. وارد صفحه پروفایل اینستاگرام شوید و روی “Edit Profile” کلیک کنید.
  2. روی گزینه های تماس کلیک کنید.
  3. در این قسمت می توانید اطلاعات تماس خود مانند ایمیل، شماره تلفن، آدرس و اخیراً واتس اپ را وارد کنید.
  4. بر روی “Whatsapp” کلیک کنید.
  5. در اینجا باید شماره مرتبط با WhatsApp را وارد کنید تا کد تأیید به آن ارسال شود.
  6. کد تایید را در پروفایل اینستاگرام وارد کنید.
اتصال اینستاگرام به واتساپ

پس از این که این مراحل را گذراندید، باید دکمه جدید واتساپ در نمایه اینستاگرام برایتان ظاهر شود. دکمه جدید واتساپ در نمایه اینستاگرام این امکان را به کاربران شما می دهد که زمانی که از صفحه شما بازدید کردند، تنها با انتخاب یک کلیک، با شرکت شما تماس برقرار کنند.

تنها نکته ای که در اتصال اینستاگرام به واتساپ باید به آن حتما دقت کنید، این است که برای این که فقط دکمه واتساپ در نمایه حساب کاربری شما در اینستاگرام ظاهر شود، باید تمام گزینه های تماس دیگر مثل شماره تلفن و ایمیل را حذف کنید. در غیر این صورت، تمامی این مراحل بی فایده خواهد بود.

مزیت های اتصال اینستاگرام و واتساپ

همانطور که بیان کردیم، اگر مراحل بالا را انجام دهید، موفق خواهید شد که حساب کاربری خود در اینستاگرام را به حساب کاربری خود در واتساپ متصل کنید و دکمه واتساپ را در نمایه حساب کاربری خود در اینستاگرام ظاهر کنید. حال بهتر است به مزیت های اتصال اینستاگرام به واتساپ بپردازیم تا با اهمیت این موضوع آشنا شوید.

مزیت های اتصال اینستاگرام به واتساپ

زمانی که شما حساب کاربری خود در اینستاگرام را به حساب کاربری خود در واتساپ متصل می کنید، می توانید در هر زمان و هر مکانی که قرار دارید، به پیام های تبلیغاتی، به روز رسانی های تجاری، نظرسنجی ها یا درخواست های بازخورد به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. دیگر مزیت اتصال اینستاگرام به واتساپ این است که این امکان برای شما فراهم می شود که از تمام ویژگی های واتساپ برای بهبود و رشد کسب و کار خود و معرفی آن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از واتساپ، تیم فروش یا پشتیبانی خود را سازماندهی کنید تا به مشتریان خود خدماتی مبتنی بر ارتباطات دو طرفه ارائه دهید و گفت و گو با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. زمانی که مخاطبان شما متوجه شوند که امکان گفت و گو و برقراری ارتباط با شرکت شما وجود دارد، اعتماد آن ها به شرکت شما و همچنین به محصولات و خدمات شما افزایش خواهد یافت. چنین افزایش اعتماد در مشتریان بدون شک باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شما و در نتیجه افزایش سود شما خواهد شد.

نظرات کاربران