استخدام تولید محتوا روانشناسی

در هنگام تولید محتوا چه نکات روانشناسی ای را در نظر بگیریم؟

یکی از راه های مهم موفقیت یک کمپین بازاریابی یا رشد یک کسب و کار، تولید محتواست. تولید محتوا را می توان بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان هدف دانست. شما می توانید با تولید محتوای باکیفیت، کسب و کار خود را بهتر به مشتریان معرفی کنید و اعتماد آن ها را به دست بیاورید. نکات مهم در روند تولید محتوا بسیار گسترده است و موارد متعددی را در بر می گیرد. یکی از مهم ترین مسائل، در فرآیند تولید محتوا توجه به نکاتی در حوزه روانشناسی است. برای آشنایی بیشتر با این نکات در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اصول کلیدی روانشناسی در تولید محتوا 

پیش از اینکه تولید محتوای خود را آغاز کنید، بهتر است چند اصل روانشناسی را در نظر بگیرید. فرقی نمی کند محتوایی که تولید می کنید برای سایت، وبلاگ، ایمیل یا پست های رسانه های اجتماعی است. شما باید در همه آن ها، این اصول مهم را رعایت کنید:

  • محتوا را فقط برای مشتریان خود بنویسید.

یکی از مهم ترین مواردی که در تولید محتوا باید در نظر گرفته شود این است که آن را فقط باید برای مشتریان بالقوه خود بنویسید. این یعنی، محتوایی که تولید می کنید باید با این هدف نوشته شود که بتواند مشکلی را از مشکلات مشتریان شما حل کند و یا اطلاعات آن ها را افزایش دهد. به همین دلیل شما نباید محتوا را فقط به چشم یک وسیله بازاریابی نگاه کنید. سعی کنید در هنگام نوشتن فقط به مشتریان توجه داشته باشید و به این موضوع فکر کنید که محتوای شما چگونه نیاز های آن ها را برطرف می کند.

استخدام تولید محتوا روانشناسی
  • به شیوه مشتری صحبت کنید.

شما باید به شیوه ای که مشتریان صحبت می کنند، صحبت کنید؛ زیرا ممکن است نحوه صحبت کردن آن ها درمورد مشکلاتشان با شیوه ای که شما آن ها را چارچوب بندی کرده اید، متفاوت باشد.

روانشناسی در تولید محتوا می گوید باید دقت داشته باشید که مردم ممکن است سخنانی را به صورت آنلاین بگویند و یا به صورت آنلاین سوال بپرسند. این موقعیت ها بهترین زمان برای جذب مشتری جدید ایده آل است؛ چرا که شما می توانید با آن ها صحبت کنید و به آن ها پاسخ دهید. این نوع پاسخ دهی برای مشتریان خیلی با ارزش است.

نحوه بیان مشتریان شما گاهی اوقات ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. شما باید بدون توجه به این موضوع سعی کنید در هر موقعیتی صبور باشید. در واقع این مورد زیاد اتفاق می افتد؛ زیرا اگر مشتری در صفحه ای وارد شود که نتواند از هیچ کدام از اصطلاحات رایج استفاده کند، این احساس به او دست می دهد که گویی مورد قضاوت قرار گرفته است. به همین دلیل شما نباید از صحبت کردن به زبان مشتری بترسید؛ زیرا هنگامی که شما با مشتری با صمیمیت و به سبک خودش صحبت می کنید، او احساس می کند که به خوبی درک شده است.

به شیوه مشتری صحبت کنید
  • رویکرد خود را به مشتریان نشان دهید.

در فرآیند تولید محتوا، تولید کننده محتوا به جای اینکه درمورد رویکرد های خود فقط توضیح دهد باید نشان دهد که به آن ها عمل می کند. از این رو بهترین محتوا ها برای این موضوع، محتوا هایی مانند وبلاگ، ویدیو یا پادکست هستند. مردم باید درک کنند که شما یک تولید کننده محتوا، مسلط به نکات روانشناسی حوزه کار خود هستید.

  • مثبت فکر کنید.

مهم ترین موضوع در فرآیند تولید محتوا این است که مثبت فکر کنید. کلماتی که امروز درباره آن ها می نویسید و تصاویری که در وبسایت خود قرار می دهید باید به مشتریان بالقوه شما امید و انگیزه بدهد و باعث شود که آن ها احساس بهتری داشته باشند. همچنین سعی کنید تا حد امکان از استعاره های مثبت استفاده کنید که بتواند امید را منعکس کند.

جمع بندی

تولید محتوا می تواند در هر حوزه و به هر سبکی صورت بگیرد؛ به همین دلیل امروزه شاهد افزایش تعداد سایت های تولید کننده محتوا هستیم که بعضی از آن ها کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارند. شما نیز برای باقی ماندن در زمین رقابت باید راهی برای افزایش کیفیت محتوای خود در نظر بگیرید. یکی از استراتژی های افزایش کیفیت محتوا، در نظر گرفتن نکات روانشناسی در روند تولید محتواست. برای آشنایی بیشتر با این نکته در تولید محتوا در این مقاله توضیحاتی ارائه کردیم و اصول مهم و کلیدی آن را بررسی نمودیم.

نظرات کاربران