استخدام نیروی جدید

راهنمای گام به گام استخدام نیروی جدید

استخدام نیروی جدید فرآیند معرفی افرادی است که قرار است به کسب و کار شما اضافه شوند و از این به بعد عضوی از تیم باشند. حضور یک نیروی تازه باعث از بین رفتن استرس محیط کاری می شود و کارکنان قدیمی را تشویق می کند که مدت بیتشری داخل تیم شما بمانند. برای استخدام نیروی جدید باید روندی متناسب با اهداف کسب و کارتان داشته باشید تا هم شما مسیر رشد را طی کنید و هم نیروی جدیدی که به کسب و کاتان می پیوندد. هر تصمیم تازه ای در تیم در نهایت باید موجب پیشرفت شما و رضایت کارکنان شود.

روند پردازش می تواند با پرداختن به چهار حوزه اصلی به شما در ایجاد نیروی کاری فعال کمک کند:

 

  • انطباق، که تأیید می کند کارمندان جدید شما قوانین و فرایندهای شرکت را درک می کنند
  • توضیحات، که تأیید می کند شما دقیقاً می داند چه انتظاری از کارمندتان دارید
  • فرهنگ، که تضمین می کند کارمند جدید شما از هنجارهای رسمی و غیر رسمی شرکت شما آگاه است
  • ارتباط، که به کارمندان جدید شما کمک می کند با همکاران خود ارتباط برقرار کنند

 

برای ساختن فرایندی که به هر چهار زمینه بپردازد ، این راهنمای قدم به قدم استخدام نیروی جدید را دنبال کنید.

استخدام نیروی جدید

  1. استخدام کارمند جدید خود را به نیروی انسانی HR و نرم افزار حقوق و دستمزد خود اضافه کنید

قبل از اولین روز استخدام جدید ، کارمندتان را به برنامه های HR و حقوق و دستمزد خود اضافه کنید تا بتوانید این افراد را در اسرع وقت رسماً عضو تیم کنید و بدون هیچ مشکلی به موقع حقوق و دستمزد آنها را پرداخت کنید.

استخدام نیروی جدید

  1. مدارك لازم استخدام نیروی جدید را ارسال كنيد

در صورت امکان مدارک را از قبل برای کارمندان جدید بفرستید. به این ترتیب آنها می توانند فرم های تکمیل شده خود را در روز اول وارد کنند و بیشتر وقت خود را صرف یادگیری نقش و مسئولیت های جدید خود کنند. اگر نرم افزار HR شما دارای سیستم مدیریت اسناد است ، کارمند جدید شما به محض ایجاد پورتال کارمندی خود می تواند به همه چیز دسترسی پیدا کند.

 

  1. همه را در جریان نگه دارید

چند روز قبل از شروع استخدام جدید ، برای آنها ایمیل بفرستید که از روز اول آنها چه انتظاری دارند. به آنها بگویید کجا باشند ، چه زمانی در آنجا باشند و چه کسی منتظر آنها خواهد بود. می توانید به کارمندان جدید یک ایده اساسی بدهید که چگونه روز اول را شروع کنند تا به آنها کمک کند برخی از تشویش روز اول را کاهش دهند.

 

به کارمندان خود هم این استخدام نیروی جدید را اطلاع دهید تا از او استقبال کنند

 

استخدام نیروی جدید

  1.  جایگاه کاری کارمند جدید را تنظیم کنید

حواستان باشد که نیروی جدید شما به محض ورود همه موارد مورد نیاز را داشته باشد. امحل کاری آنها باید به طور کامل با هرگونه تجهیزات و وسایلی که استفاده می کنند ، تجهیز شده باشد. حتی ممکن است به آنها  یک تی شرت یا پیکسل با آرم شرکت خود بدهید.  با یک سری کارهای کوچک به نیروی جدید نشان دهید که از اضافه شدن او به جمع خوشحالید.

 

  1. .نیروی جدید را با یک سرپرست وصل کنید

این به کارمند جدید شما فرصتی می دهد تا از دیدگاه همسالان درباره شرکت اطلاعاتی کسب کند و هر سوالی را که ممکن است از شما بپرسند را جواب دهید.

 

       6. فرهنگ غالب کسب و کار خود را معرفی کنید

فرهنگ تیم شما بخش مهمی از کسب و کار شما است ، بنابراین در تمام مراحل پردازش خود را معرفی کنید. با به اشتراک گذاشتن مأموریت ، ارزش ها ، چشم انداز و تاریخچه کسب و کار خود شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که کارمند جدید شما می داند هدف شرکت شما چیست و کجای این روند نقش دارد. اگر آنها سریع تر با فرهنگ شما ارتباط برقرار کنند ، به احتمال زیاد مشارکت و بهره وری بالایی خواهند داشت.

استخدام نیروی جدید

        7. درباره انتظارات بحث کنید

در هفته اول استخدام نیروی جدید خود ، زمانی را برای بحث در مورد انتظارات اختصاص دهید ، از جمله مسئولیت های کارمند جدید و نحوه پیگیری پیشرفت و اندازه گیری موفقیت. درباره آنچه انتظار دارید بعد از هفته اول ، 30 روز ، 60 روز و 90 روز انجام دهند ، صحبت کنید. به کارمند جدید خود فرصت دهید در مورد انتظارات خودش از شرکت هم صحبت کند. این موضوع می تواند شامل اهداف شغلی آنها باشد و اینکه چگونه کسب و کار کوچک شما می تواند به کارمند تازه در دستیابی به این اهداف کمک کند.

 

  1.  آموزش عملی ارائه دهید

حتی اگر این شخص جدید نقش مشابهی در شغل قبلی خود داشته باشد ، شرکت شما احتمالاً فرایندها و ابزارهای مختلفی دارد. بهترین راه برای عادت دادن نیروی به روشی که در کار شما انجام می شود ، شروع اختصاص پروژه ها است. با کاری شروع کنید که آنها می توانند در طی چند هفته اول خود به پایان برسانند ، بنابراین بلافاصله احساس می کنند یکی از اعضای تیم هستند. همانطور که آنها پروژه ها را به پایان می رسانند و در نقش خود راحت تر می شوند ، پروژه های بزرگتر و بزرگتری را تعیین کنید ، بنابراین آنها مسئولیت کامل خود را به عهده می گیرند.

 

            9. مرتباً پیگیری کنید

در طول مراحل آموزش با استخدام نیروی جدید خود بطور مداوم چک کنید تا ببینید که اوضاع چگونه پیش می رود. بعد از هفته اول ، ماه اول ، 60 روز اول و 90 روز اول با آنها تماس بگیرید. این پیگیری می تواند به شما اطمینان دهد که کارمند جدید انتظارات شما را برآورده می کند و شما ابزارهای لازم برای موفقیت خودتان و او را فراهم می کنید.

 

نظرات کاربران