چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم

چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم ؟

امروزه در هر کجا که پای می گذاریم نام چت جی پی تی را می شنویم. جت جی پی تی مدلی از زبان هوش مصنوعی است که اخیرا در جهان انقلابی به پا کرده است و آن را سریع ترین برنامه در حال رشد جهان می دانند. افرادی که در دنیا از این زبان برای اهداف گوناگون بهره می برند، فراوان اند و روز به روز به تعدادشان افزوده می شود. برای استفاده از چت جی بی تی فقط به یک حساب openAI و یک مرورگر وب نیاز دارید؛ زیرا در حال حاضر یک برنامه اختصاصی را ارائه نمی دهد. اگر برایتان سوال است که چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم؟ این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 چت جی پی تی چیست؟

چت جی پی تی چیست

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از آن ارائه دهیم باید بگوییم که جت جی پی تی ربات گفت و و گویی مبتنی بر هوش مصنوعی است که استارتاپ OpenAI که در سانفرانسیسکو مستقر است، آن را توسعه داده است. این ربات برای استفاده عموم مردم در مرورگر های وب در دسترس است و شما می توانید با ورود به سایت chat.openai.com از آن بهره ببرید. LLM یکی از انواع زبان های بسیار قوی و بزرگ است که از جت جی پی تی پشتیبانی می کند؛ این موضوع به این معناست که چت جی پی تی می تواند درست مشابه انسان پاسخ ها را درک کند و با او به گفت و گو بپردازد.

در حال حاضر در دنیای هوش مصنوعی مسابقه ای جدید در حال برگزاری است که آن را چت جی پی تی برگزار کرده است. این زبان گفت و گو در سال 2022 منتشر شده و چالش ها و حرف های بسیاری را در دنیای تجارت برانگیخته است. اما ویژگی ای که آن را از دیگر زبان ها متمایز می کند این است که می تواند با شما مکالمه کند؛ در حالی که گویی دارید با یک فرد حقیقی و آگاه صحبت می کنید. این ربات قادر است با شما حتی درمورد مسائل تاریخی، فلسفی، فرهنگی و … به گفت و گو بپردازد، اشعار خواننده مورد علاقه شما را بازخوانی کند، به شما در کدنویسی کمک کند و … .

نحوه استفاده از چت جی پی تی

نحوه استفاده از چت جی پی تی

در پاسخ به سوال: چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم؟ در ابتدا می گوییم که زبان هوش مصنوعی برای تمام افراد با هر سنی در دسترس است. سازندگان OpenAI هنوز از نسخه اپلیکیشن آن رونمایی نکرده اند؛ بنابراین تنها راه در دسترس وب سایت آن است. در ادامه راهنمای گام به گام ورود به این سایت و استفاده از آن را برایتان ذکر می کنیم:

  • حساب کاربردی ایجاد کنید.

پس از این که از وب سایت OpenAI بازدید کردید، صفحه ای مقابل شما نمایان می شود. بر گزینه ثبت نام آن کلیک کنید.

  • حساب کاربری خود را تایید کنید.

بعد از این که ثبت نامتان با موفقیت انجام شد، گام بعدی تایید حساب کاربری تان است. اگر از طریق ایمیل ثبت نام کرده اید، یک ایمیل تاییدیه به حساب کاربری تان فرستاده می شود. لینکی را که در آن است دنبال و مراحل تایید را تکمیل نمایید. جزئیاتی را که از شما می پرسند پاسخ دهید و ادامه دهید.

  • آزادانه و رایگان سوالات خود را بپرسید.

پس از این که به سادگی مراحل ثبت نام و تایید را سپری کردید، آزادید از چت جی پی تی استفاده کنید. نحوه استفاده از آن نیز بسیار آسان است. هر سوالی را که از آن دارید، در نوار جست و جو تایپ کنید و منتظر پاسخ بمانید. برای مثال اگر به دنبال دستور پخت غذایی خاص هستید، نام آن را تایپ و نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

آیا چت جی پی تی رقیبی هم دارد؟

بله. گوگل سرانجام در 6 فوریه ربات چت هوش مصنوعی خود را با نام Bard به دنیا معرفی کرد. بارد را می توانیم رقیب اصلی و پر قدرت جت جی پی تی بدانیم. بارد نیز درست مانند چت جی پی تی می تواند با انسان صحبت کند، متون را از و به زبان های مختلف ترجمه کند و اطلاعات دقیقی را در همه زمینه ها در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از مدل های زبان گوگل به نام LaMDA که زبانی برای برنامه های گفت و گوست، بارد را ارائه کرده است.

جمع بندی

چت جی پی تی یکی از جذاب ترین زبان های مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان است که می توانیم آن را از مهم ترین ابداعات بشر بدانیم. این زبان قادر است با انسان با آگاهی کامل درمورد مسائل مختلف صحبت کند، او را در کدنویسی و طراحی سایت یاری نماید و درمورد هر چه که می خواهد بهش اطلاعات بدهد. در این مقاله سعی کردیم به پرسش شما مبنی بر این که چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم ، پاسخ دهیم و مراحل ثبت نام آن را در سایت chat.openai.com بررسی نماییم.

نظرات کاربران