Helpful content algorithm

نکات مهم در تولید محتوا بر اساس الگوریتم helpful content

الگوریتم helpful content یکی از الگوریتم هایی است که در به روزرسانی گوگل اضافه شده است. در واقع طبق تعریف این الگوریتم، گوگل به محتوایی پاداش می دهد که برای کاربرانی که آن را مشاهده می کنند، مفید باشد. برعکس این اتفاق نیز می تواند بیفتد. اگر تعداد محتوای غیر مفید در سایت شما زیاد باشد، محتوا هایی که حتی قبلا برای کاربران مفید واقع شده اند نیز آسیب خواهند دید. برای آشنایی بیشتر با این الگوریتم در این مقاله قرار است نکاتی که به سئوکاران و صاحبان وب سایت کمک می کند تا محتوا های مفید تری را بر اساس این الگوریتم تولید کنند، نام ببریم.

نکات مهم در رابطه با الگوریتم helpful content

Helpful content algorithm
  • از تولید محتوای های مقیاس بندی شده خودداری کنید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که گوگل با محتوا ها دارد، بحث مقیاس پذیر بودن محتوا است. محتوای مقیاس بندی شده در واقع محتوایی است که از سایت های معتبر تنها کپی شده باشد یا توسط هوش مصنوعی نوشته شود. می توانید از فواید هوش مصنوعی در تولید محتوا بهره ببرید ولی مراقب باشید که در دام محتوای تکراری گرفتار نشوید. تصور کنید هنگامی که در گوگل در مورد محصولی جست و جو می کنید، با نتایجی رو به رو خواهید شد که همگی نسخه از ضعیف تر از یک منبع دیگر هستند که کمک زیادی به کاربر نمی کند. به همین دلیل بر اساس الگوریتم helpful content محتوایی مفید خواهد بود، که باکیفیت باشد و کاملا از جایی کپی نشده باشد. این دست از محتوا ها توسط گوگل به عنوان محتوای مفید شناخته می شوند و فرصت بیشتری برای دریافت ترافیک ارگانیگ و در نهایت تبدیل به محتوای ویروسی دارند. توصیه ما این است که برای دریافت نتیجه بهتر از الگوریتم helpful content تا حد امکان از تولید محتوا های مقیاس بندی شده خودداری کنید یا اگر محتوا های خود را با هوش مصنوعی تولید می کنید، از آن به عنوان یک پیش نویس یا یک پس زمینه برای محتوای های جدید استفاده کنید. یا حداقل محتوا را یک دور مطالعه کنید و تغییراتی برای ارتقای مطلب در آن ایجاد کنید.

  • سعی کنید محتوایی که تولید می کنید با حوزه کاری شما مرتبط باشد.

رشد سئو در دهه گذشته سرعت زیادی داشته است. اگر از افرادی هستید که مدت زمان زیادی را در این صنعت مشغول به کار بوده اند، احتمالا می دانید که سئو بیشتر توسط بازاریاب ها رشد یافته است و این رشد و توسعه باعث به وجود آمدن الگوریتم هایی مانند الگوریتم helpful content شده است.

در طول این مدت شرکت ها و صنایع بزرگ معمولا فرصت های خود را برای حضور در این بازار به مرور از دست دادند. به همین دلیل حالا این شرکت ها با ایجاد تیم، استراتژی ها و محتوا های مفید سعی کرده اند این شکاف را پر کنند. به طور کلی این اقدام از سوی شرکت های بزرگ برای گوگل مثبت بوده است؛ چرا که هر چه محتوا های باکیفیت تری تولید شود، بازار سئو رقابتی تر خواهد شد.

Related work area

دلیل به وجود آمدن الگوریتم helpful content جلوگیری از پیامد های منفی حضور شرکت های بزرگ در این بازار است. شرکت های بزرگ که معمولا دامنه و سایت معتبر تری دارند، راحت تر در نتایج برتر صفحه نتایج قرار می گیرند. این باعث شده است که برخی از شرکت ها و سایت های معتبر به حوزه هایی وارد شوند که از ابتدا به آن تعلق نداشته اند. به عنوان یک نمونه می توان سایت CNET را مثال زد. سایت CNET یکی از سایت های قدیمی و معتبر در حوزه تکنولوژی است؛ اما در چند وقت اخیر این سایت یک زیر دامنه کامل دیگر با نام coupons.cnet.com ایجاد کرده است که صرفا در جمع آوری و معاملات کوپن فعالیت دارد. در حال حاضر این زیردامنه به لطف اعتبار بالایی که دامنه اصلی دارد، با رشد روز افزون خود باعث کمتر دیده شدن رقبایی که حتی عملکرد بهتری دارند اما فاقد دامنه معتبر و قوی مانند CNET هستند، شده است.

 

در این جا می توان نمونه ای از ناعدالتی در حوزه سئو را مشاهده کرد که یک سایت به لطف دامنه قوی اش، می تواند در یک زمان بسیار کوتاه علیرغم داشتن سایت غیر مرتبط با حوزه ای که در آن مشغول به کار است، ترافیک قابل توجهی را کسب کند.

گوگل برای مقابله با این موضوع الگوریتم helpful content را ایجاد کرده است. بر اساس این الگوریتم از این پس وب سایت ها اگر در حوزه ای فعالیت کنند که به حوزه کاری آن ها مرتبط نیست، شانس کمتری برای دریافت رتبه های برتر را دارند. حتی اگر دارای یک دامنه قوی باشند. این فرایند به آرامی شروع شده است؛ اما مطمئن باشید در دراز مدت شاهد کاهش تدریجی ترافیک سایت های این چنینی خواهید بود.

Get top ranks
  • محتوای متفاوتی تولید کنید.

یکی از معیار های مهمی که الگوریتم helpful content به کمک آن محتوا های مفید را تشخیص می دهد، محتوای متفاوت است. بر اساس این معیار، گوگل به محتوا هایی که جدید هستند و کاربران قبلا آن را ندیده اند، پاداش می دهد. به همین دلیل منطقی است که یکی از راه های مفیدتر کردن محتوا متفاوت بودن آن نسبت به دیگر محتوا های موجود در سطح اینترنت است. سعی کنید در محتوا های خود در مورد موضوعاتی که در نوشته های دیگر در مورد آن ها توضیح داده نشده است صحبت کنید. در پی این باشید محتوایی که تولید می کنید و عکس هایی که در آن به کار می برید، در نتایج جست و جو گوگل موجود نباشند. با این کار بر اساس الگوریتم helpful content شما یک امتیاز اضافی به دست می آورید و امکان این که در نتیجه های برتر جستجو قرار بگیرید بیشتر خواهد بود.

جمع بندی

الگوریتم helpful content یکی از الگوریتم هایی است که به تازگی به گوگل اضافه شده است. در صورتی که بتوانید به درستی آن را درک کنید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید تا یک قدم از رقبای خود جلو بیفتید. برای آشنایی بیشتر در این مقاله در مورد این که helpful content چیست و چگونه می توانید به کمک آن محتوا های بهتری تولید کنید، توضیح داده شد.

 

 

نظرات کاربران