انواع روش های تبلیغاتی

انواع روش های تبلیغاتی

تبلیغات به شکل کاملا پیچیده ای یک مسیر ارتباطی قوی بین شما و مخاطبان شما ایجاد می کند. به معنای واقعی کلمه هزاران روش مختلف برای تبلیغ یک کسب و کار و ارسال یک پیام خاص به مصرف کننده وجود دارد. تبلیغ کنندگان امروز مجموعه وسیعی از انتخاب ها را در اختیار دارند و ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع روش های تبلیغاتی بپردازیم.

امروزه اینترنت به تنهایی بسیاری از انواع روش های تبلیغاتی را در بر می گیرد. با ظهور فیلم ها و  کلیپ های تبلیغاتی، بنرها، سایت ها، اتاق های گفتگوی و موارد دیگر ما می بینم که عصر حاضر عصر تبلیغات آنلاین و اصطلاحا دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های تبلیغاتی محبوب این روزها آشنا شوید.

 

تبلیغات آنلاین

اجازه دهید آشنایی با روش های تبلیغاتی را با تبلیغات آنلاین شروع کنیم. اگر از طریق اینترنت تبلیغاتی می بینید یا به عنوان صاحب یک کسب و کار آن را منتشر می کنید باید بدانید که بازاریابان آن را به عنوان تبلیغات آنلاین طبقه بندی می کنند. در واقع تبلیغات بسیاری در بیشتر سایت هایی که در طول روز بازدید می کنید وجود دارد زیرا آنها درآمد اصلی برای شرکت های اینترنتی هستند.

 

Google Ads

Google Ads

Google Ads به شرکت ها این امکان را می دهد تا آگهی خود در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل منتشر کنند. در Google Ads با استفاده از کلمات کلیدی یا اصطلاحات مورد استفاده در جستجوهای متداول، جستجوهایی که مربوط به کسب و کار و محصولات و خدمات آنها هستند در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. به عنوان مثال شرکتی که بیمه را تبلیغ می کند در هرگونه جستجوی محصولات بیمه نشان داده می شود. این کسب و کار در صورت کلیک بر روی تبلیغات به گوگل هزینه ای پرداخت می کند به همین دلیل آن را “تبلیغات با هزینه در ازای هر کلیک” می نامند.

 

تبلیغات LinkedIn

شرکت ها می توانند به عنوان راهی برای دستیابی به میلیون ها کاربر LinkedIn صفحه شغلی خود را ایجاد کرده و محتوا، فیلم، پیشنهادات محصولات را در این صفحه منتشر کنند. صفحه LinkedIn می تواند پسوند وب سایت یک شرکت باشد و از طریق پیوندهای موجود در محتوا، بازدید سایت را به این صفحه منتقل کند.

شرکت ها همچنین می توانند تبلیغاتی را در LinkedIn قرار دهند که ویژگی های خاص یا اطلاعات جمعیتی کاربران LinkedIn را هدف قرار دهد. به عنوان مثال اگر کسب و کاری می خواهد برای افرادی که در زمینه حسابداری کار می کنند تبلیغ کند، می تواند تبلیغی قرار دهد که فقط کاربران LinkedIn که در صنعت حسابداری کار می کنند یا دارای مدرک حسابداری هستند آن را ببینند. در LinkedIn بسیاری از اعضا به گروه های خاص تعلق دارند. تبلیغات را می توان برای یک گروه خاص مانند یک گروه فناوری، شخصی سازی کرد و آنها را هدف قرار داد.

سایر رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برنامه های مشابهی را ارائه می دهند مانند آنچه در Google و LinkedIn ارائه شده است. در تبلیغات دیجیتال مهم است که مخاطب خاصی را هدف قرار دهید.

تبلیغات LinkedIn

تلفن همراه و تبلیغات موبایلی

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی، تبلیغات موبایلی است. تمام دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های همراه، تبلت ها و انواع دستگاه های کتابخوان قابل حمل با اتصال به اینترنت کار می کنند.

روند فعلی تبلیغات موبایلی شامل استفاده عمده از رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین و فیس بوک است. تبلیغات موبایلی مشابه تبلیغات آنلاین است و به عنوان روشی برای دستیابی به مشتریان جدید اهمیت زیادی پیدا کرده است.

تلفن همراه و تبلیغات موبایلی

چاپ تبلیغات

چاپ که زمانی محرک عظیمی در فروش بود می تواند گاهی جایگزین بسیاری از انواع روش های تبلیغاتی شود که اکنون در اختیار بازاریابان قرار دارد. با این حال توجه به این نکته مهم است که اگر در تبلیغات یک نکته مسلم و مهم باشد آن اهمیت خاص و متفاوت بودن است. هنگامی که مصرف کنندگان از تبلیغات دیجیتالی خسته شده اند بازگشت به تبلیغات چاپ شده یکی از بهترین روش های بازاریابی است. به طور معمول چاپ تبلیغات را می توان به سه زیر مجموعه تقسیم کرد:

چاپ تبلیغات

  1. تبلیغات دوره ای

اگر اقدام به انتشار یک تبلیغ در یک مجله یا روزنامه یا هر چیز دیگری کنید که در فواصل منظم منتشر می شود به آن تبلیغات دوره ای گفته می شود. برای دهه ها تبلیغات چاپی یک روش طلایی برای تبلیغ کنندگان و مشتریان بود.

 

  1. بروشور، جزوه و تبلیغات در محل فروش

اگرچه برخی از تبلیغاتی که در بروشور و جزوه ها دیده می شوند را می توان در صفحات روزنامه ها و مجلات منتشر کرد اما در نهایت با آنها مانند یک روزنامه برخورد می شود و نه یک تبلیغ واقعی. در نتیجه شما نیاز به یک موجودیت مجزا دارید زیرا معمولا شانس بیشتری برای دیده شدن به شما می دهند.

 

  1. تبلیغات پستی مستقیم

هر یک از تکنیک های ذکر شده در بالا را می توان به صورت مستقیم برای مخاطب پست کرد. به زبان ساده تر یعنی این که شما می توانید محتوای تبلیغاتی خود را در قالب قطعات چاپ شده مستقیما برای مصرف کننده ارسال کنید. این روشی است که توسط آژانس های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر خلاقانه و هوشمندانه طراحی و اجرا شود می تواند راهی خارق العاده برای جذب مشتری باشد.

 

تبلیغات میدانی

مورد دیگر از انواع روش های تبلیغاتی، تبلیغات میدانی است. در این سبک از تبلیغات شما می توانید از رسانه های محیطی استفاده کنید، البته فاکتور مکان بسیارمهم است و همچنین زمان بندی اجرای آن. نیروهای محرک تبلیغات میدانی ایده های خلاقانه و نوآورانه ای هستند که معمولا بودجه زیادی نیاز ندارند.

 

پخش تبلیغات تلویزیونی

در میان انواع روش های تبلیغاتی، پخش تبلیغات تلویزیونی یکی از پرطرفدارترین اشکال بازاریابی است. در واقع پخش تبلیغات تلویزیونی تا همین اواخر غالب ترین راه برای دستیابی به تعداد زیادی از مخاطبان بود.

 

تبلیغات در فضای باز

این تبلیغات که به عنوان تبلیغات خارج از خانه نیز شناخته می شود اصطلاحی گسترده است که هر نوع تبلیغاتی را که مخاطب هنگام دور بودن از خانه دریافت می کند را شامل می شود. تبلیغات روی بیلبوردها، پوسترهای روی اتوبوس ها و حتی آن تابلوهای بزرگ دیجیتال در میدان ها نیز در این دسته از انواع روش های تبلیغاتی قرار می گیرند.

 

تبلیغات خدمات عمومی

برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومی (PSA) اصولا برای اطلاع رسانی و آموزش به جای فروش محصول یا خدمات طراحی شده اند. PSA ها به طور سنتی در تلویزیون و رادیو ظاهر می شوند اما با شدت بیشتری در فضای آنلاین تبلیغ می شوند.

 

تبلیغات قرار دادن محصول

قرار دادن محصول به جای تولید محتوای متنی، مبتنی بر ارائه کالاها و خدمات با برند شما در منظر عموم یا یک فیلم است. اگر تا به حال فیلمی دیده اید و فکر کرده اید صحنه های ویژه آن چقدر جذاب و عجیب است؟ پس می توان امیدوار بود شما به عنوان مخاطب متوجه جایگذاری محصول در یک تصویر می شوید. این سبک از تبلیغات روشی است که تبلیغ کنندگان را به مخاطبان و جمعیت هدف آنها متصل می کند.

نظرات کاربران

Ramin Arefnia
08.بهمن.1402

از وقتی در تنظیمات آگهی یا همان قسمتی که راجع به سنجش آگهی ها و غیره که در همین زمینه بود بهم خورده لطفا راهنمایی کنید؟