ایده تولید محتوا برای یوتیوب

چند ایده تولید محتوا برای یوتیوب

دنبال هر محتوایی که بگردید قطعا می توانید آن را در یوتیوب پیدا کنید. یوتیوب درواقع بزرگ ترین مدرسه آنلاین موجود است. این برنامه کاربران زیادی دارد و از شبکه هایی است که با تولید اصولی محتوا برای آن می توانید به راحتی کسب درآمد کنید. برای این که از محتوای شما بازدید شود، لازم است که علاوه بر رعایت سئو در یوتیوب، ایده خوبی برای شروع داشته باشید. در این مقاله چند ایده برای تولید محتوا در یوتیوب بیان شده تا به شما کمک کند یک شروع خوب در تولید محتوا داشته باشید.

درباره خودتان حرف بزنید

اگر تازه می خواهید شروع کنید، خوب است که با معرفی خودتان استارت بزنید. یک بیوگرافی کوتاه از زبان خودتان به اضافه نکاتی که فکر می کنید که زندگیتان را جذاب کرده است، می تواند باعث شود مخاطب با شما احساس راحتی بیشتری داشته باشد و حس صمیمت ایجاد می کند. برای این کار فقط لازم است یک دوربین مناسب تولید محتوا و فن بیان خوب داشته باشید.

ولاگ روزانه بگیرید

ولاگ خلاصه شده عبارت ویدیو بلاگ است. این نوع از ویدیو در بین مخاطبان برنامه هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب به شدت پرطرفدار است. در ولاگ فرد از خودش در حال انجام کار های روزمره و مستمر ویدیو می گیرد و  با مخاطبانش به اشتراک می گذارد. گرفتن یک ولاگ روزانه کار سختی نیست فقط لازم است با اصول تولید محتوای ویدیویی آشنا باشید. این سبک از ویدیو به مخاطب احساس راحتی می دهد و کمک می کند که بهتر با شما همراه شود.

یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین برگزار کنید

ایده تولید محتوا برای یوتیوب

مخاطبان دوست دارند که بتوانند با شما به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند. می توانید یک ویدیو زنده ترتیب دهید و از مخاطبان بخواهید تا سوالات خودشان را در کامنت ها از شما بپرسند. این کار تعامل کانال شما را بالا می برد و علاوه بر آن حس دوستانه ای به مخاطب دست می دهد که وفاداری او را نسبت به شما بیشتر می کند.

در شهر خود گشتی بزنید

ممکن است مخاطبان شما را از نقاط مختلفی در کل دنیا دنبال کنند. یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب که خرج زیادی هم نمی برد، نشان دادن جاذبه های گردشگری شهرتان است. فقط باید در نظر داشته باشید که در بعضی از موزه ها و اماکن تاریخی فیلمبرداری ممنوع است، پس از قبل اطلاعات کافی داشته باشید.

تجربه خود را از استفاده دو محصول مشابه به اشتراک بگذارید

می توانید دو محصول مشابه از دو برند متفاوت را در قالب یک ویدیو با هم مقایسه کنید. بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که طرفداران زیادی دارند. البته باید در نظر داشته باشید که به توهین یا رد کامل یک محصول نپردازید؛ چرا که آن هم قطعا طرفدارانی دارد.

کتاب معرفی کنید

یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب که نه خرج زیادی دارد نه نیازمند زحمت زیادی است، معرفی کتاب است. می توانید به سراغ کتاب هایی بروید که باشگاه طرفداران خودشان را داردند. در این صورت می توانید از مخاطبان خود بخواهید لینک ویدیو شما را در صفحات طرفداری به اشتراک بگذارند. البته قبل از شروع درباره اصول معرفی کتاب اطلاعات جمع کنید که کارتان غیرحرفه ای به نظر نرسد.

یک چالش انجام دهید

یک چالش انجام دهید

انجام چالش در همه شبکه های مجازی می تواند به جذب مخاطب کمک کند؛ اما در تولید محتوا برای یوتیوب باید به خاطر داشته باشید که مخاطب شما غالبا به دنبال محتوایی دنباله دار و طولانی تر است. به همین دلیل می توانید چالش های سی روزه یا بلندمدت را انتخاب کنید.

ری اکشن ویدیو بگیرید

یک ایده دیگر برای تولید محتوا در یوتیوب، ساختن ری اکشن ویدیو یا همان گرفتن ویدیو از واکنش خودتان به ویدیو های دیگران یا مسائل مختلف است. این سبک ویدیو در سال های اخیر به شدت طرفدار پیدا کرده و بنا به موضوعی که انتخاب می کنید می تواند طیف خاصی از مخاطب را سمت کانال شما بکشاند. البته در ضبط این نوع از ویدیو حواستان باید به قوانین سرسختانه یوتیوب در حق کپی رایت باشد.

کسب و کار خود را معرفی کنید

فرق نمی کند برای گذران زندگی چه کاری انجام می دهید، مردم معمولا به آشنا شدن با شرایط شغل های مختلف علاقه نشان می دهند. می توانید از یک روز کاری خود ولاگ تهیه کنید یا در چند سری ویدیو دنباله دار به معرفی وظایف و شرایط کاری خودتان بپردازید. این نوع ویدیو ها می تواند برای نوجوانان و جوانانی که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب خود هستند، ایجاد انگیزه کنند و آن ها را با شما همراه سازند.

در یک ویدیو از حقیقت هایی بگویید که کسی درباره شما نمی داند

در یک ویدیو از حقیقت هایی بگویید که کسی درباره شما نمی داند

چند حقیقت یا ماجرای جالب که مخطابانتان هنوز درباره شما نمی دانند، انتخاب کنید و با آن ها به اشتراک بگذارید. عناوینی که از فاش کردن واقعیت ها و حقیقت ها سخن می گویند، توجه بسیاری از افراد را جلب می کنند و حتی اگر کاربران شما را نشناسند، ممکن است از ویدیو شما دیدن کنند.

با یکی  از یوتیوبر هایی که می شناسید ویدیو بگیرید

این که با همکاری یک فرد دیگر ویدیو بگیرید یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب است که علاوه بر جلب نظر مخاطب می تواند به تیم سازی درست و افزایش اعتبار شما کمک کند. موضوع ویدیو می تواند یک مسئله خاص یا حتی فقط یک گفتگوی دوستانه باشد. پرسیدن سوال از یکدیگر یا انجام چالش های مختلف با هم برای مخاطب جذابیت زیادی خواهد داشت.

جمع بندی

یوتیوب یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفداری است که با تولید محتوا برای آن می توانید کسب درآمد کنید. این که چه محتوایی به اشتراک می گذارید می تواند در جذب مخاطب و بیشتر شدن بازدید کانال شما تاثیر زیادی داشته باشد. هرچه تعداد دنبال کننده ها و بازدید کانال شما بالا تر برود، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. پس حائز اهمیت است که از ابتدا با ایده های خوبی برای تولید محتوا شروع کنید. در این مقاله چند ایده برای تولید محتوا در یوتیوب مطرح شد که به شما کمک می کنند بدون نیاز به هزینه زیاد یا مهارت خاصی، کار تولید محتوا در یوتیوب را استارت بزنید.

نظرات کاربران