چند نکته برای ایندکس شدن مطالب وردپرس توسط گوگل

چند نکته برای ایندکس شدن مطالب وردپرس توسط گوگل

به نظر شما آیا همه ما نمی خواهیم که همیشه در صفحه اول گوگل باشیم؟ شاید حتی رتبه اول! تقریبا می توان گفت که مدیر سایتی وجود ندارد که این رویا را در سر نپروراند.

به غیر از این شما برای ایجاد سایت خود تلاش بسیار زیادی کرده اید و باید پاداش آن را دریافت کنید. اما چگونه باید کاربران را به سایت خود بیاوریم و در صفحات اول گوگل باشیم؟

ایندکس شدن مطالب وردپرس امری مهم است. به گونه ای که اگر در آن وضع مناسبی نداشته باشید موتور جست و جو سایت شما را مناسب تشخیص ندهند و در صفحات اول قرار نخواهید گرفت. در این صورت می توان گفت این برای شما چیزی در حد فاجعه است. در این موقع باید گفت سایت شما برای 99 درصد افراد به گونه است که انگار اصلا وجود ندارد و باید داشتن ترافیک ارگانیک را در سایت به طور کلی فراموش کنید.

 

گوگل چگونه سایت من را پیدا می کند؟

پیدا کردن مطالب ایندکس شدن مطالب وردپرس

قبل از این که مبحث اصلی مان یعنی ایندکس شدن مطالب وردپرس توسط گوگل را شروع کنیم، باید توضیح دهیم که چگونه یک موتور جست و جو سایت ما را پیدا می کنند و در صورت مناسب بودن آن را نشان می دهند. توضیح دادن این موارد برای بهتر درک کردن افرادی که تازه در این حوزه وارد شده اند خوب است.

گوگل برای پیدا کردن مطلب مرتبط با جستجوی انجام شده به روش های متکی است که به اصطلاح روش عنکبوتی نامیده می شود. در این روش محتوای سایت ها ایندکس و به موتور جست و جو گزارش داده می شوند.

هر موتور جست و جوی برای پیدا کردن مطالب مرتبط با عبارت جست و جو شده روش خود را دارد.

ایندکس شدن مطالب وردپرس یا هر سایت دیگری را توسط موتور جست و جو بررسی کردن مطالب آن سایت می گویند تا موتور جست و جو متوجه شود سایت شما در چه موضوعی فعالیت دارد. در مرحله بعد از این کار نمایه سازی انجام می شود. یعنی اگر توانستید معیار های یک سایت خوب با محتوای مفید را از ربات گوگل دریافت کنید. سایت ایندکس و به فهرست گوگل اضافه می شود تا در نتایج جست و جو های مرتبط انجام شده در مورد آن نمایش داده شود.

 

ایندکس شدن سایت

پیدا کردن مطالب ایندکس شدن مطالب وردپرس

سوال بعدی که مطرح می شود این است که چرا ایندکس شدن مطالب وردپرس سایت من بسیار مهم است و اصلا از کجا بفهمم که سایت من ایندکس شده است؟

اولین و ساده ترین راه برای این که بفهمید سایت شما توسط گوگل ایندکس شده یا خیر این است که دامنه سایت خود را در نوار سایت گوگل جست و جو کنید.

با انجام این کار می توانید از این که تمامی قسمت های سایت شما از جمله زیر مجموعه های ایندکس می شود یا خیر مطمئن شوید. اگر پس از جست و جو نتایج صفحه جست و جو خالی بود به این معناست که گوگل به طور کلی سایت شما را بنا بر دلایلی نادیده گرفته است یا این که مشکلی در سایت وجود دارد که اجازه ایندکس شدن مطالب وردپرس سایت شما را به گوگل نمی دهد و در آن اختلال ایجاد می کند.

این اتفاق ممکن است به دلایل زیر بیفتد:

  • سروری که در آن سایت شما میزبانی می شود دچار مشکل فنی است و یا از لحاظ پیکربندی معیوب است.
  • وب سایت شما شرایط و قوانین گوگل را نقض کرده و جریمه شده است.
  • سایت وردپرس شما یا سئو آن به درستی پیکربندی نشده است.
  • برای این که سایت شما ایندکس شود و دیده شود هیچ تلاشی نکرده اید تا توجه گوگل را جلب کنید.
  • یا اصلا ممکن است بخاطر این که سایت شما تازه تاسیس است، گوگل زمان کافی برای بررسی آن را نداشته و باید برای ایندکس شدن توسط گوگل کمی منتظر بمانید.

برای هر مورد یک مسئله متفاوت وجود دارد و ممکن است سایت بیش از یک مشکل برای ایندکس شدن مطالب وردپرس داشته باشد. اما نگران نباشید

 

روش های کسب اطمینان از دیده شدن و قابل ایندکس بودن سایت

قابل ایندکس بودن سایت

به طور کلی وقتی صحبت از وب می شود، ناخودآگاه پای گوگل به وسط می آید. گوگلی که سایت تمام افراد در اختیار اوست.

با وجود این راه هایی وجود دارد تا بتوان توجه گوگل را به سایت خود جلب کرد تا موجب ایندکس شدن مطالب وردپرس سایت ما شود و آن را در صفحات اول SERP خود قرار دهد. در ادامه به تمامی این موارد پرداخته خواهد شد.

در اینجا یک لیست متشکل از 15 روش معرفی شده تا با آن ها بتوانید سایت خود را در صفحات اول نتایج جست و جو در گوگل قرار دهید.

 

  1. از یک هاست خوب و مطمئن برای میزبانی سایت خود استفاده کنید.
  2. در سایت خود فقط از محتوای با کیفیت استفاده کنید و از قرار دادن مطالبی که جذابیت ندارند خودداری کنید.
  3. Descourage Search Engines را در وردپرس به صورت غیر فعال بگذارید.
  4. مطمئن شوید که Robots. txt در سایت به درستی تنظیم شده است و مشکلی ندارد.
  5. در اینترنت وب سایت خود را تبلیغ کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  6. حتما در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید.
  7. برای بهبود سایت یک نقشه سایت برای آن ایجاد کنید.
  8. برای اطمینان بیشتر آدرس سایت خود را به گوگل ارسال کنید تا بررسی شود.
  9. یک دامنه دلخواه از خودتان داشته باشید و آن را برای سایت تنظیم کنید.
  10. خطا های crawl سایت را بررسی و در صورت وجود آن را برطرف کنید.
  11. یکی از موارد مهم برای ایندکس شدن مطالب وردپرس سایت، این است که به طور دستی از گوگل بخواهید تا آن را ایندکس و بررسی کند.
  12. . htaccess را بررسی کنید که اشکالی در آن وجود نداشته باشد.
  13. متا تگ های سایت را چک کنید.
  14. برای ارتقای کیفیت سایت، فقط و فقط از بک لینک های معتبر و با کیفیت استفاده کنید.
  15. آخرین مرحله انتظار است. بله منتظر بمانید. پس از انجام این مراحل کمی باید صبر کرد. بعد از آن قطعا نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

 

 

 

نظرات کاربران