بهترین روش سرمایه گذاری

بهترین روش سرمایه گذاری

هنگامی که اصطلاح سرمایه گذاری به گوش افراد می خورد، بسیاری به فکر بورس می افتند یا فکر می کنند که سرمایه گذاری تنها برای افراد مسن یا ثروتمند است. اما در واقع سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها برای افزایش سرمایه در بلند مدت است. اگر سرمایه گذاری به درستی انجام شود، پول شما را رشد می دهد. با این حال بازار سرمایه گذاری پر از خطر های ناشناخته است. به همین دلیل شما باید بهترین روش سرمایه گذاری را با توجه به شرایط خود پیدا کنید. در این مقاله درمورد سرمایه گذاری و برخی از بهترین روش های سرمایه گذاری توضیح خواهیم داد.

بهترین روش های سرمایه گذاری

بهترین روش سرمایه گذاری
  • حساب های پس انداز با سود بالا

یکی از بهترین، ساده ترین و کم خطر ترین راه ها برای سرمایه گذاری، افتتاح حساب های پس انداز با سود بالا است. حساب های مدیریت نقدی انتخاب فوق العاده ای برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. برای مثال این حساب ها برای پس انداز های کوتاه مدت پولی که ممکن است گاهی اوقات به آن نیاز داشته باشید، بهترین انتخاب است. حساب های پس انداز محدود، شش ماهه هستند. شما می توانید از حساب های پس انداز مختلف، حساب هایی که بالا ترین نرخ بهره را می دهد، بهره ببرید.

  • گواهی سپرده

یک راه دیگر که در لیست بهترین روش سرمایه گذاری می توانیم به آن اشاره کنیم، گواهی سپرده است. گواهی سپرده در واقع یک حساب پس انداز بیمه شده فدرال است که نرخ بهره ثابتی را برای یک مدت زمان مشخص در اختیار شما قرار می دهند.

این نوع سرمایه گذاری زمانی که در یک تاریخ مشخص به پول خود مجددا نیاز داشته باشید، بهترین گزینه خواهد بود. گواهی های سپرده در در دوره های یک، سه و پنج ساله موجود هستند. در نتیجه اگر حداقل تا یک سال به پول خود نیازی ندارید، می توانید از گواهی سپرده به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری استفاده کنید. البته امکان برداشت گواهی سپرده پیش از زمان مشخص شده نیز هست؛ اما باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازید.

  • اوراق قرضه

اوراق قرضه درآمد ثابتی را از سرمایه گذاری به شما ارائه می دهند. این اوراق را از لحاظ میزان خطرات احتمالی می توان بهترین روش سرمایه گذاری دانست. زیرا میزان ریسکی که برای اوراق قرضه متحمل خواهید شد، بسیار کمتر از دیگر روش های سرمایه گذاری است.

اوراق قرضه

 اوراق قرضه مدل های مختلفی دارند که عبارت اند از:

اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه دولتی، وامی است که از طرف شما به یک نهاد دولتی داده می شود و شما می توانید سود وام خود را در یک بازه زمانی مشخص مثلا تا 30 سال دریافت کنید. به دلیل اینکه جریان پرداخت ها ثابت است، اوراق قرض به عنوان اوراق بهادار با درآمد ثابت نیز شناخته می شود. اوراق قرضه تقریبا راهی بدون خطر برای سرمایه گذاری محسوب می شود؛ زیرا اعتبار دولت پشت آن قرار دارد.

مشکلی که اوراق قرضه دولتی دارد این است که به دلیل امنیت بالا و ریسک بسیار پایین آن، سود کمتری نیز خواهد داشت. به همین دلیل کسانی که به دنبال کم خطر ترین روش سرمایه گذاری هستند، بهتر است که به سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی فکر کنند.

اوراق قرضه شرکتی

اوراق قرضه شرکتی دقیقا همان اوراق قرضه دولتی است؛ با این تفاوت که شما وام خود را به یک شرکت خصوصی می دهید، نه دولت. به دلیل عدم حمایت دولت، این روش سرمایه گذاری کمی ریسک بیشتری دارد. اما اگر به دنبال سود بیشتری هستید، بهتر است به دنبال اوراق قرضه شرکتی باشید.

اوراق قرضه شرکتی را می توان بهترین روش سرمایه گذاری برای افرادی دانست که به دنبال اوراق بهادار با درآمد ثابت و بازدهی بالا تر هستند. همچنین افرادی که در این راه قدم می گذارند، باید خطرات آن را نیز بپذیرند.

سهام
  • سهام

سهام نشان دهنده سهمی از مالکیت در یک شرکت است. اگر به دنبال بهترین روش سرمایه گذاری هستید که بیشتری سود را برای شما به همراه داشته باشد، بهتر است که وارد سرمایه گذاری در سهام شوید. اما باید این نکته را نیز بدانید که در صورتی که در این زمینه حرفه ای نباشید و با اطلاعات کمی وارد بازار سهام شوید، سرمایه خود را در معرض خطر بسیار بیشتری نسبت به اوراق قرضه دولتی و شرکتی خواهید گذاشت. این نوع از سرمایه گذاری، بهترین روش برای کسانی است که حاضرند برای دستیابی به سود بیشتر، ریسک های بیشتری را برای سرمایه خود به جان بخرند.

جمع بندی

بهترین راه برای افزایش پول و سرمایه، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری روش های بسیار مختلفی دارد که برخی از آن ها تقریبا بدون ریسک و برخی از آن ها نیز با ریسک بالا اما سود زیاد همراه هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید که پول خود را از طریق سرمایه گذاری افزایش دهید، باید با بهترین روش سرمایه گذاری آشنا شوید. در این مقاله برخی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری را نام بردیم.

نظرات کاربران