تبلیغات پری رول

تبلیغات پری رول چیست و چه مزیتی دارد؟

احتمالا همه شما قبل از تماشای ویدیو در سرویس های آنلاین پخش ویدیو مانند آپارات و یوتیوب تبلیغاتی را مشاهده کرده اید. به این نوع تبلیغات، تبلیغ پری رول گفته می شود. تبلیغ پری رول در حال حاضر یکی از مهم ترین و بهترین انوع تبلیغات در دنیای بازاریابی است که به کسب و کار ها کمک می کند تا محصولات یا خدمات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب معرفی کنند. برای آشنایی بیشتر قصد داریم در این مقاله درمورد تبلیغات پری رول و نکات مرتبط با آن بیشتر توضیح دهیم.

تبلیغات پری رول چیست؟

تبلیغات پری رول

تبلیغ پری رول یک نوع تبلیغ ویدیویی محسوب می شود؛ زیرا قبل از پخش خودکار یک ویدیو در سرویس های پخش مانند آپارات و یوتیوب در تلفن همراه یا دسکتاپ مخاطب نمایش داده می شود. تبلیغات ویدیویی پری رول می توانند مدت زمانی در حدود 15، 30 یا نهایتا 60 ثانیه داشته باشند. به همین دلیل نوعی تبلیغات کوتاه نیز محسوب می شوند.

از ویژگی های تبلیغ پری رول این است که بسیار جذاب طراحی می شود تا از همان ابتدا توجه مخاطب را به خود جلب کند. مخاطب با دیدن پری رول روی لینک تبلیغات کلیک می کند و و پیشنهاد های شما را می بیند.

کجا می توانید سرویس های پخش تبلیغ را ببینید؟

سرویس های پخش تبلیغ

تبلیغات بیش از پخش ویدیو یا همان تبلیغ پری رول از رایج ترین تبلیغاتی است که اکثر افراد در طول روز با آن مواجه می شوند. در ادامه برخی از رایج ترین مکان هایی که می توانید تبلیغ پری رول را در آن ها مشاهده کنید عبارت اند از:

  • وب سایت های مختلف

هر سایتی به نوبه خود می تواند حاوی تبلیغات ویدیویی باشد. آگهی های درون جریانی یا ویدیو های تبلیغات پری رول پیش از نمایش محتوا وب سایت می توانند به مخاطب نمایش داده شوند. مثلا اگر قصد دارید که اخبار روز را مشاهده کنید یا می خواهید در یک دوره آنلاین شرکت کنید، احتمالا می تواید تبلیغ های پری رول را ببینید.

  • پخش جریان زنده

یکی دیگر از راه ها برای تبلیغ های پری رول که بازدهی بالایی نیز دارد، تبلیغاتی است که حین پخش یک محتوای خاص نمایش داده می شوند، برای مثال ممکن است حین تماشای یک فیلم ناگهانی یک تبلیغ ویدیویی کوتاه مشاهده کنید.

  • سرویس های اشتراک گذاری ویدیو

یکی از رایج ترین فضا ها برای تبلیغات پری رول، سرویس های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب است. در واقع وقتی از تبلیغ پری رول حرف می زنیم، اولین چیزی که به ذهن همه بازاریاب ها و افراد متخصص در این حوزه می رسد، استفاده از سرویس اشتراک گذاری ویدیو است.

  • مدل های مختلف تبلیغات پری رول

 تبلیغ های پری رول می توانند به شیوه های مختلفی به کاربر نمایش داده شوند:

  • تبلیغات غیر قابل رد شدن

مخاطب می تواند تبلیغی را که در سرویس های اشتراک گذاری ویدیو، نمایش داده می شود معمولا بعد از دیدن پنج ثانیه آن رد کند؛ اما تبلیغات پری رول که غیر قابل رد شدن هستند، حتما باید تا انتها دیده شوند تا مخاطب بتواند ویدیو مورد نظر خود را تماشا کند. تبلیغات غیر قابل رد شدن پری رول می توانند حداکثر 15 تا 20 ثانیه طول بکشند. مهم ترین مزیت این نوع تبلیغ نیز مشخص است. مخاطب حتما تا لحظه آخر تبلیغ شما را تماشا خواهد کرد. البته اگر تبلیغ جذابی نداشته باشید، مخاطب آن را مزاحم و آزار دهنده تلقی می کند.

  • تبلیغات قابل رد شدن

بر خلاف تبلیغات پری رول غیر قابل رد شدن، این نوع تبلیغات لزوما تا آخر دیده نمی شوند؛ زیرا بیننده معمولا می تواند بعد از دیدن 5 ثانیه از تبلیغ آن را رد کند. این نوع تبلیغات کمتر مزاحم مخاطب می شوند؛ اما ساخت تبلیغ ویدیویی که پنج ثانیه آن به قدری جذاب باشد که مخاطب را به دیدن ادامه آن مشتاق کند، بسیار سخت است. اگر تبلیغ شروع جذابی نداشته باشد، مخاطب تمایلی به دیدن ادامه محتوای آن نخواهد داشت و تبلیغ را رد خواهد کرد.

  • تبلیغات باپر

تبلیغات پری رول باپر را می توان نوعی تبلیغ غیر قابل رد شدن دانست؛ اما یک تفاوت بزرگ با آن دارد. درست است که هر دو غیر قابل رد شدن هستند؛ اما تبلیغات باپر بر خلاف تبلیغات غیر قابل رد شدن حداکثر 6 تا 7 ثانیه طول می کشند. در واقع این نوع تبلیغ را می توان ترکیبی از مزایای دو مدل قبلی دانست؛ زیرا هم رد نمی شود و هم آنقدر طولانی نیست که مخاطب خود را خسته کند.

یک تبلیغ پری رول حداکثر باید چقدر باشد؟

پخش تبلیغ

حداکثر مدت زمان یک تبلیغ پری رول بستگی به پلتفرمی دارد که شما می خواهید تبلیغ خود را از طریق آن پخش کنید. برای مثال تبلیغات پری رول در سرویس یوتیوب به نحوی است تبلیغات غیر قابل رد شدن محدودیت زمانی 15 تا 20 ثانیه دارند؛ اما از آن طرف تبلیغات قابل رد شدن با محدودیت زمانی مواجه نیستند.

تبلیغات پری رول چقدر موثر هستند؟

طبق تحقیقات انجام شده، تبلیغات پری رول می توانند حدود 47 درصد عملکرد بهتری از تبلیغات همتای خود یعنی مید رول که در اواسط محتوا به مخاطب نمایش داده می شود، داشته باشند. همچنین میزان موفقیت یک تبلیغ پری رول نسبت به تبلیغاتی که انتهای ویدیو نمایش داده می شود، 58 درصد بیشتر است.

علاوه بر این موارد، تنها نرخ تبدیل بالا نیست که این تبلیغات را عالی جلوه می دهد. بلکه به گفته بسیاری از مخاطبان، تبلیغات پری رول حدود 3 برابر کمتر از تبلیغات دیگر مزاحم برچسب گذاری شدند. به همین دلیل تبلیغ های پری رول را می توان یک روش عالی برای افزایش فروش و معرفی برند محسوب کرد.

جمع بندی

تبلیغات پری رول نوعی از تبلیغات ویدیویی هستند که پیش از نمایش محتوای اصلی به مخاطب نمایش داده می شوند. تبلیغ های پری رول می توانند قابل رد شدن، غیر قابل رد شدن یا باپر باشند. در حال حاضر این نوع از تبلیغ از محبوب ترین روش های بازاریابی محصول یا خدمات است که از آن می توان برای افزایش فروش و معرفی برند به مخاطبان جدید استفاده کرد.

نظرات کاربران