تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تفاوت تبلیغات و بازاریابی در چیست؟

ممکن است برای اکثر مصرف کنندگان تفاوتی میان تبلیغات و بازاریابی وجود نداشته باشد. در حقیقت، آن ها یک هدف یکسان را به اشتراک می گذارند و آن ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولات یا خدمات است. این شیوه ها نقاط مشترکی نیز دارند. تفاوت تبلیغات و بازاریابی در میزان تاثیرگذاری آن ها هنگام فروش یک محصول است. درک تفاوت ها و به کارگیری همزمان این دو در این بحث کمک می کند تا کسب و کارها و سازمان ها به موفقیت مورد نظرشان برسند.

 

بازاریابی چیست؟

بازاریابان در بازاریابی با کسب اطلاعات از مشتری و پیدا کردن موقعیت مناسب برای جذب آن ها، محصولات و خدمات مجموعه ها را به فروش می رسانند. علاوه بر این، بازاریابان با ارائه پیشنهادات و هدایت تبلیغات، از ویژگی های مثبت یک محصول تعریف می کنند و باعث افزایش فروش آن می شوند.

 

بازاریابان چگونه محصولات، خدمات و مارک ها را به بازار عرضه می کنند؟

بازاریابی شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل می شود. از طریق این فرایندها، بازاریابان مطالعه می کنند که چگونه مردم به محصولات و خدمات پاسخ می دهند. این تحقیقات به ایجاد شعارهای تبلیغاتی مناسب و انجام فعالیت های موثر برای شرکت ها جهت فروش محصولات بیشتر می انجامد.

مبانی استراتژی های بازاریابی را می توان با چهار اصل توضیح داد: محصول، محل توزیع، قیمت و ارتقاء کیفیت. قیمت و ابزارهای توزیع نقش مهمی در موفقیت محصولات ایفا می کنند و بازاریابان به ایجاد این عناصر کمک می کنند. بازاریابان همچنین با استراتژی هایی موثر، اطلاعاتی از میزان رضایت مشتریان جمع آوری می کنند. این اطلاعات برای ایجاد پیام های تبلیغاتی مناسب و موثر و همسو با انتظار مشتریان و مخاطبان بسیار مفید است. پس از آن به منظور توسعه فروش، با استفاده از بازاریابی و تبلیغات فروش خود را افزایش می دهند.

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات فرایند ساخت یک محصول و خدمات شناخته شده به مخاطبان است. تبلیغات شامل توسعه پیام هایی است که محصولات، خدمات، ایده ها و مارک های شناخته شده در جهان به مخاطبان ارائه می دهند. این فرایندها به طور کلی مستلزم راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در رسانه ها است. یک کمپین تبلیغاتی متکی بر پیشنهادات به موقع و به کارگیری خلاقیت است.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات موثر چگونه انجام می شود؟

به عبارت ساده، تبلیغات به منظور بالا بردن شناخت و آگاهی مخاطب از محصولات و خدمات انجام می شود. اما این فرایند نیازمند هدف قرار دادن خواسته ها و نیازهای مخاطبان و مشتریان است. کمپین های تبلیغاتی بزرگ با بهره گیری از رسانه ها و تولید هیجان بیشتر در تبلیغ یک محصول، فروش خود را افزایش می دهند. به عنوان مثال، برای تبلیغ یک محصول که هدف آن جذب مخاطبان جوان تر است، تبلیغ کنندگان ممکن است از اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنند. دیگر گروه های مصرف کننده ممکن است پاسخ بهتری به تبلیغ در رادیو، تلویزیون و روزنامه دهند. تبلیغ کنندگان با آزمایش کردن انواع رسانه ها و پیدا کردن ترکیب مناسب جهت رسیدن به مخاطبان مناسب، به هدف خود نزدیک می شوند.

 

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

هنگامی که بازاریابی در مقابل تبلیغات قرار می گیرد، مهم است بدانید که تبلیغات در واقع جزئی از فرآیند بازاریابی است. بازاریابی اشاره به آماده سازی یک محصول برای عرضه به بازار دارد. در حالی که تبلیغات، با معرفی محصولات و خدمات به مردم، باعث فروش بیشتر آن ها می شود.  یکی از مهم ترین نکات در آگاهی از تفاوت تبلیغات و بازاریابی همین نکته است.

همانطور که پیشتر در باب تفاوت تبلیغات و بازاریابی گفتیم، تبلیغات یک گام در فرآیند بازاریابی است که با استفاده از داده ها و تحقیقات جمع آوری شده توسط استراتژیست های بازاریابی و با انجام تبلیغات مناسب در پلتفرم های موثر، باعث شناخته شده تر شدن محصولات و خدمات به مشتری می شود. با استفاده از تبلیغات و بازاریابی مناسب می توان علاوه بر شناساندن یک محصول به اقشار مختلف جامعه، فروش آن را به طرز چشمگیری افزایش داد.

بازاریابی یک فرایند کنترل شده اما گسترده است ولی تبلیغ کنندگان هنگام تبلیغات برای یک محصول، بر ایجاد ارتباطات تمرکز می کنند. علاوه بر این، بازاریابان رفتار مصرف کننده را بررسی می کنند و تبلیغ کنندگان در طراحی، تولید چند رسانه ای و تلاش های خلاقانه تر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان وارد عمل می شوند.

در حالی که گاهی اوقات از تبلیغات و بازاریابی به صورت همزمان استفاده می شود، در واقع تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. در شرایط اساسی، بازاریابی فرآیند شناسایی نیازهای مشتری و تعیین اینکه چگونه بهترین ها را برای پاسخگویی به نیازها فراهم کند، تعیین می کند. در مقابل، تبلیغات، استفاده از پیام تبلیغاتی یک شرکت و محصولات یا خدمات آن از طریق کانال های تبلیغاتی مناسب است. این کانال های تبلیغاتی عبارتند از وب سایت ها و وبلاگ های تجاری، بروشورها، حساب های اجتماعی شرکت ها و انتشار مطبوعاتی.

تبلیغات معمولا به دامنه رسانه های پرداخت شده محدود می شود. از سوی دیگر، استراتژی های بازاریابی موثر می تواند تاثیری بر رسانه های پرداخت شده داشته باشد. با موفقیت در شناسایی مشتریان و نیازهای آنها و ارزیابی بهترین راه برای جذب آنها، به اهداف بازاریابی خود می رسید. بازاریابی همچنین معین می کند که چگونه یک شرکت از طریق رسانه های موجود می تواند تبلیغ کند، نه اینکه چگونه می تواند از طریق رسانه های به دست آمده با دیگران ارتباط برقرار کند.

 

آیا به کارگیری بازاریابی یا استفاده از تبلیغات موثرتر است؟

با توجه به تفاوت تبلیغات و بازاریابی و فوایدی که هر کدام در بهبود فرآیند فروش دارند، به کارگیری همزمان آنها در هر کسب و کاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بسیاری از کسب و کارهای موفق، استراتژی های تبلیغاتی چند منظوره را با طرح کلی بازاریابی خود ترکیب می کنند. این کار با پرداخت هزینه تبلیغات دیجیتال از طریق موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی اعمال می شود. بازاریابی احتمالا ارزشمندتر از تبلیغات است. شرکت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، ابتدا باید طرح بازاریابی مناسب خود را توسعه دهند. اگر این سازمان ها بدون داشتن یک طرح بازاریابی پایدار برای تبلیغات هزینه کنند به ضررشان خواهد بود. با آگاهی از تفاوت تبلیغات و بازاریابی می توانید به نتایج مورد نظرتان در زمینه فروش برسید.

کسب و کارهای مدرن، راهبردهای بازاریابی خلاقانه و تبلیغات متنوعی را برای رسیدن به مشتریان بالقوه و فروش به کار می گیرند. واقعیت این است که به دلیل اثربخشی استراتژی های بازاریابی و تبلیغات مناسب، شرکت ها امروزه روش های متفاوتی را به کار می گیرند. در آخر اینکه با آگاهی از تفاوت تبلیغات و بازاریابی می توانید به نتایج مفید و موثری در مسیر استراتژی فروش خود دست پیدا کنید.

نظرات کاربران