جذب ترافیک

استراتژی های جذب ترافیک

امروزه و با گسترش روزافزون بازاریابی محتوایی و اهمیت آن، کمتر کسی است که به دنبال استفاده از این شیوه نباشد. تمامی صاحبان کسب و کار، چه کوچک و چه بزرگ، برای توسعه حوزه فعالیت خود و ماندن در چرخه رقابت نیازمند این نوع از تبلیغات هستند؛ با این حال توسعه وبسایت و جذب ترافیک کار آسانی نیست. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2020 توسط موسسه کانتنت مارکتینگ، 63 درصد از متخصصان این حوزه برای پیدا کردن راه های جذب ترافیک دچار مشکل هستند. در این مقاله تلاش می کنیم که با معرفی چند راه ساده به شما برای حل کردن این مشکل کمک کنیم.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا یا باندینگ مارکتینگ نوعی از بازاریابی اینترنتی است که بر جذب مشتری مخصوص و مرتبط با حوزه کاری شما تمرکز دارد. درواقع در بازاریابی درونگرا تمرکز شما بر متقاعد کردن مشتری برای خرید نیست بلکه مشتری خود به دنبال خرید محصولات یا خدمات می گردد.

یکی از بهترین کارها برای انجام بازاریابی درونگرا وبلاگ نویسی و تولید محتواست. با ارائه محتوای مورد نیاز مخاطب نظر او به شما جلب می شود و به این ترتیب فرصت های بیشتری برای خرید ایجاد می کنید.

تولید محتوا کنید.

برای تولید محتوای مناسب برای مخاطبتان لازم است ابتدا شخصیت، نیاز ها و علایق او را بشناسید. سپس ضروری است تا درباره سئو سایت و آنچه مخاطبتان در موتور های جستجو به دنبال آن است، تحقیق کنید. این به شما نگاه درستی از آن چه باید بنویسید می دهد و کمک می کند تا بدانید برای جلب توجه مخاطب باید روی چه چیزی تاکید کنید.

وقتی اطلاعات لازم را کسب کردید، وقت نوشتن پیش نویس است. یک پیش نویس از پست مدنظرتان تهیه کنید و سعی کنید نکاتی که در تحقیقات متوجه شدید در متن آن به کار ببندید. تلاش کنید مطالب را از زاویه ای جذاب بیان کنید تا مخاطب با شما همراه شود.

بعد از آماده شدن پیش نویس، پست خود را در وبلاگ منتشر کنید و سعی کنید با ابزار های سئو بهینه سازی مطلب را انجام دهید.

حالا نوبت تبلیغ است. پست وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل برای ایجاد ترافیک، تبلیغ کنید. هرچه پست شما ترافیک بیشتری ایجاد کند، رتبه آن در موتور جستجوی گوگل بالا تر می رود.

حوزه تخصصی خود را مشخص کنید.

جذب ترافیک

گوگل از وبسایت هایی که در حوزه ای مشخص و به طور تخصصی فعالیت می کنند، حمایت می کند. برای اینکه تخصصی کار کنید می توانید از تولید محتوای خوشه ای بهره بگیرید. در این روش شما با دسته بندی موضوعات مرتبط و پرداختن به شاخه های فرعی هر کدام، تولید محتوا خواهید کرد. فرض کنید شما کسب و کاری مرتبط با حوزه پوشاک دارید، محتوای اصلی وبسایت شما را مطالبی درباره مد و فشن تشکیل می دهد و نمی توانید در این پست های اصلی به مباحث فرعی بپردازید؛ اما می توانید با ایجاد یک خوشه محتوایی جدید در کنار این محتوای اصلی به تولید محتوا درباره موضاعاتی مثل جنس پارچه و جزییات دیگر بپردازید. هر خوشه محتوایی باید لینک مختص به خود را داشته باشد و در نهایت همه این خوشه ها باهم خوشه اصلی را تشکیل بدهند.

از شبکه های مجازی کمک بگیرید.

استراتژی استفاده از رسانه های اجتماعی برای جذب ترافیک، استراتژی جدیدی نیست؛ اما هنوز کاربرد خودش را دارد. از طریق شبکه های مجازی برای وبسایت خود جذب ترافیک کنید. نه فقط شبکه هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک بلکه شبکه هایی مثل پینترست و یوتیوب هم می توانند ترافیک زیادی به سمت وبسایت شما جذب کنند. پس از تبلیغ و محتوا گذاری در این شبکه ها غافل نشوید.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد گذرا نیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد گذرا نیست

همه می دانیم که مردم از مجموعه هایی با تبلیغات شفاهی عالی خرید می کنند؛ اما گاهی فراموش می کنیم که نسل جدید این تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد گذرا نیست. این روش درواقع یک تبلیغ مقرون به صرفه است. اینفلوئنسر ها می توانند با قرار دادن لینک تخفیف، نقد ها، نظرات و لینک های مستقیم، ترافیک زیادی به سمت سایت شما جذب کنند. درواقع شما از مخاطبان آن ها برای جذب ترافیک خودتان استفاده می کنید.

لیست ایمیل بسازید.

استفاده از مخاطبان کنونی برای جذب ترافیک راهی هوشمندانه است. می توانید با فرستادن لینک هر محتوای جدید به مخاطبانی که مطالب قبلی را دوست داشته اند توجه آن ها را به سمت مطالب جدید جلب کنید.

مشارکت جامعه را جلب کنید.

مشارکت جامعه را جلب کنید

یکی از بهترین راه های شناخته شدن برند و جذب ترافیک، استفاده از مشارکت مردمی است. می توانید با جواب دادن به پرسش ها در تالار های گفت و گوی آنلاین یا صفحات مختلف اجتماعی نظر مخاطبان را جلب و دیدگاهی مثبت نسبت به خودتان ایجاد کنید.

از محتوای موفق دوباره استفاده کنید.

استفاده مجدد از محتوای موفق یکی از استراتژی های موفق در زمینه جذب ترافیک است. برای این کار کافی است محتوایی که قبلا تولید کرده اید و موفق عمل کرده است پیدا کنید و به طریقی دیگر آن را بازتولید کنید؛ مثلا اگر یک مقاله موفق محتوایی دارید، می توانید با همان موضوع یک محتوای ویدیویی تولید کنید. به این ترتیب احتمال موفقیت محتوا بالا می رود.

جمع بندی

بازاریابی محتوایی یکی از روش های نوین تبلیغات و بازاریابی است که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. برای گسترش این نوع بازاریابی نیاز به جذب ترافیک به سمت سایت خود دارید؛ اما این کار با توجه به رقابتی بودن این حوزه آسان نیست و لازمه آن دانش و تلاش مستمر است. در این مقاله استراتژی های محتوایی و راهکار هایی برای جذب ترافیک ارائه شد تا با به کار بستن آن ها بتوانید وبسایت خود را گسترش دهید.

نظرات کاربران