رنک گوگل

5 سیگنال رنک گوگل که باید از آن خبر داشته باشید

وقتی نوبت به بهینه سازی موتور جستجو می رسد، محتوا کلید موفقیت است. مسئله این است که، در حالی که SEO فنی وجود دارد، گوگل بارها و بارها بر این موضوع تأکید کرده است: چیزی که واقعا برای رنک گوگل احتیاج دارید، انتشار محتوای مفید و با کیفیت بالا است. اما دقیقاً چه چیزی به عنوان نشانه ای از محتوای با کیفیت بالا درک می شود؟

در اینجا پنج سیگنال مرتبط با رنک گوگل و محتوا وجود دارد که نشان می دهد گوگل از این نشانه ها استفاده می کند تا تعیین کند چه محتوا و مطلبی لیاقت بالا رفتن رنک گوگل را دارد.

رنک گوگل

سیگنال های جذب رنک گوگل

  1. محتوایی که خیلی لینک داده شود

گزینه بک لینک قدیمی ترین سیگنال رتبه بندی گوگل است. از زمان راه اندازی گوگل، بک لینک ها هسته اصلی الگوریتم رنک گوگل بودند. و در حالی که گوگل به طور مکرر ده ها – و حتی صدها سیگنال دیگر اضافه کرده است، بک لینک ها همچنان قدرتمندترین سیگنال ها هستند.

قبلاً خیلی ساده بود: هرچه بیشتر ، بهتر.

وقتی صاحبان وب سایت این موضوع را فهمیدند، صفحات نتایج جستجوی گوگل به شدت دستکاری شدند، بنابراین گوگل مجبور شد الگوریتمش را تغییر دهد. در حال حاضر این موارد بسیار پیچیده است، تا جایی که من شک دارم یک نفر در گوگل کار کند که کاملاً کارکرد آن را بفهمد.

لینک های خوب و بد وجود دارد، پیوندهای طبیعی و غیر طبیعی وجود دارد، و همچنین لینکهایی با قدرت بالا و کم اقتدار وجود دارد. یک گروه ممکن است گروه دیگر را متعادل کند. برخی از لینکها ممکن است شما را به پایین بکشاند، و برخی ممکن است شما را به سمت بالا سوق دهند و تشخیص دادن یکی از دیگری همیشه امکان پذیر نیست.

در حال حاضر، همه این موارد به یک چیز بر می گردد: شما تا آنجا که ممکن است به لینک های درون متنی و طبیعی نیاز دارید. به عبارت دیگر، برای بالا رفتن رنک گوگل باید محتوای قابل پیوند ایجاد کنیم.

این جایی است که سازنده محتوا می تواند نقشی اساسی ایفا کند: در واقع تیم بیزون قادر به تولید محتوایی هستیم که پیوندها را جذب کند.

 

محتوای قابل پیوند چیست؟

برای محتوای قابل پیوند بودن مطلب تعریف واحدی وجود ندارد، چرا که لینک دادن یک نوع ندارد. محتوای آموزشی اط طرف مدرس ها لینک می گیرد، محتوای عجیب و غریب از رسانه های عامیانه لینک می گیرد و مورد بحث واقع می شود و محتوای نوآورانه ممکن است از سمت روزنامه نگارها توجهی به خودش جلب کند.

در مورد این گزینه هیچ قانون مشخصی وجود ندارد، بنابراین کاملا بستگی به میزان تحقیق شما و در بیشتر موارد به شانس شما بستگی دارد.

 

 

  1. مرتبط بودن

در واقع، این مورد باید گزینه شماره 1 باشد. پیوند و لینک ها فقط به این دلیل که سیگنال جدیدتری است، زودتر عنوان شد. چرا که این موضوع، سیگنالی است که گوگل هنوز در حال کشف آن است.

سالها پیش، کافی بود داخل مطلبتان کلمه کلیدی خاصی را چندین بار در محتوایتان اضافه کنید. همین چند کلمه باعث می شد که گوگل مطلب را برای جست و جوی مورد نظر این کلمه بالا بیاورد.

بدیهی است که با این شرایط، این مورد تبدیل به سیگنالی شود که به راحتی قابل دستکاری باشد، بنابراین گوگل سخت تلاش کرده است تا سیگنال های مرتبط بودن خود را بهبود بخشد.

 

بله، در اینجا هم هیچ  راهکار سیگنالی واحدی وجود ندارد، بنابراین درست مثل پیوندها و بک لینک ها، ما در مورد گروهی از سیگنال ها صحبت می کنیم. اما اگر تولید محتوای متنی درستی داشته باشید می توانید کنترل بهتری روی موضوع داشته باشید.

گوگل  پیشرفت زیادی در الگوریتم های معنایی خود داشته و این گزینه در عین اینکه راه حل خوبی تولید می کند باعث ایجاد دردسر هم شده است. مزیت این کار این است که مخاطب به محتوای خوب و دلخواهش می رسد و متنی در گوگل بالا می آید که کاملا مرتبط با هدف مخاطب باشد. سختی کار هم دقیقا همین نکته است، چرا که کار را برای محتوای متنی سخت کرده و فقط کافی است که با شناخت درست از مخاطب، تولید محتوای متنی دقیقی را در داخل سایت خود قرار دهید.

سایر پیشرفت های الگوریتم مرتبط بودن گوگل، به راحتی عملی نمی شوند، اما بهتر است در نظر داشته باشید این الگوریتم ها شامل موارد زیر هستند:

به روزرسانی گوگل Hummingbird

به روزرسانی گوگل BERT

هسته حیاتی گوگل

 

  1. طول مطالب

طول مطالب یکی از آن سیگنال های جستجو است که باعث می شود بحث های زیادی در فضای سرچ مطالب ایجاد شود. در حقیقت نمی توانیم به قطعیت این مورد را عنوان کنیم، هرچند خود گوگل اذعان کرده که طرفدار محتوای طولانی است.

استدلال درستی است که محتوای طولانی مدت ممکن است بک لینک بیشتری ایجاد کند و از این رو دارای رتبه بالاتری است.

در هر صورت ، خواه یک سیگنال رتبه بندی مستقیم باشد یا صرفاً راهی برای ایجاد محتوای قابل پیوند بیشتر، به نظر می رسد که محتوای طولانی مدت رنک گوگل بهتری را در پی دارد.

عموما بستگی به نوع مطلب دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی:

اگر بین نوشتن یک مقاله 1000 کلمه ای یا سه مقاله 200 کلمه ای شک دارید، گزینه طولانی تر را انتخاب کنید.

با این حال ، اگر احساس می کنید مقاله شما در حال تبدیل شدن به یک کتاب 5000 کلمه ای است، بهتر است که مطلب را بشکنید و در چند سری مطلب متوالی مفهوم خود را برسانید تا رنک گوگل مناسب تری عایدتان شود.

سرانجام ، اگر احساس می کنید که یک سوال هدف را در مقاله 500 کلمه ای خود به طور کامل پوشش داده اید ( وقتی در موضوعی خیلی ریز می شوید این اتفاق غالبا رخ می دهد) ، مطلب را الکی کش ندهید. یک مقاله مفید و مختصر بهتر از مقاله ای با تعداد کلمات استاندارد ولی هجو است.

رنک گوگل

  1. مطابقت دقیق کلمات کلیدی

گوگل فراتر از کلمات کلیدی منطبق دقیق حرکت کرده است و در حال حاضر می تواند ارتباط آن را فراتر از ارتباط خود کلمه درک کند.

“اکثر قریب به اتفاق برچسب های عنوان در گوگل دقیقاً یا تا حدی با کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی می شوند مطابقت دارد”. توجه داشته باشید که اکثر عناوین دارای کلمات کلیدی منطبق دقیق نیستند.

این موضوع به ما نشان می دهد که گوگل هنوز در جستجوی کلمات کلیدی است، بنابراین برای بالا بردن رنک گوگل تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی همچنان نکته مهم ماجرا است.

 

  1. تعامل محتوایی

گوگل از این مورد به عنوان یکی از گزینه های جدید، استفاده کرده است ولی هنوز به عنوان یک رنک گوگل خیلی ساز و کار مشخصی ندارد. ولی در کل باید در نظر داشته باشید، داشتن یک سایت با محتوای خوب باعث بالا رفتن رنک گوگل می شود که حتی در تبلیغات گوگل ادوردز شما تاثیر می گذارد.

نظرات کاربران