سئو به زبان ساده

آموزش سئو به زبان ساده

اگر بخواهیم خیلی ساده سئو را توضیح دهیم، باید بگوییم که سئو انجام هر کاری است که کمک می کند رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتور جست و جو یا همان SERP بهبود یابد و سایت شما رتبه بهتری بگیرد. اگر بتوانید رتبه بهتری در صفحه نتایج داشته باشید، می توانید ترافیک طبیعی بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید. برای توضیح سئو به زبان ساده باید گفت که موتور های جست و جوی امروزی از فرمول ها و روش های زیادی برای رتبه سایت ها استفاده می کنند.

اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم، باید بگوییم که سئو در واقع روش شناسی استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های مورد استفاده برای افزایش بازدیدکنندگان از یک وب سایت است که این کار منجر به بالا آمدن رتبه صفحه در نتایج جست و جو می شود.

صرف نظر از توضیح در مورد سئو، باید گفت که اگر وب سایتی دارید و می خواهید کاری کنید که ترافیک و بازدید بیشتری جذب کنید، باید به سئو و بهینه سازی سایت خود اهمیت زیادی بدهید.

چه عواملی بر سئو تأثیر می گذارند؟

در واقع عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند روی سئو و رتبه سایت شما تأثیر بگذارند. در توضیح سئو به زبان ساده باید بگوییم که پاسخ دادن به سؤال چه عواملی بر سئو تأثیر می گذارند؟ زمان بسیار زیادی طول می کشد؛ زیرا تمامی عوامل باید در نظر گرفته شوند و درمورد آن ها توضیح داده شود. اگر بخواهیم خیلی خلاصه و ساده توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که عوامل زیر بیشترین تأثیر را بر روی سئو سایت دارند:

  1. کلمات کلیدی

در توضیح سئو به زبان ساده باید گفت که یکی از عوامل به شدت تأثیر گذار در رتبه سایت، کلمات کلیدی هستند. کلمه کلیدی همان طور که از اسمش پیداست، کلمه ای است که کاربران بیشتر آن را جست و جو می کنند. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید، باید در مورد آن ها تحقیق کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید کاربران بیشتر چه عباراتی را جست و جو می کنند، می توانید از آن ها در سایت خود استفاده کنید تا رتبه سایت خود را بهبود بخشید. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی باید روی بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید.

سئو به زبان ساده
  1. بهینه سازی داخلی سایت

در توضیح سئو به زبان ساده باید گفت که بهینه بودن سایت یکی از عواملی است که می تواند روی سئو سایت تأثیر زیادی بگذارد. خود مبحث بهینه سازی به قسمت های مختلفی تقسیم می شود. دو قسمت اصلی آن بهینه سازی داخلی و خارجی سایت است. سئو و بهینه سازی داخلی باید اولویت اول شما باشد؛ زیرا بیشترین میزان تأثیر روی سئو را دارد. اگر تاکتیک ها و بهینه سازی های مربوط به داخل سایت را به خوبی انجام نداده باشید، عوامل خارجی تأثیر بسیار کمتری خواهند داشت. مولفه هایی که در بهینه بودن یک سایت از لحاظ داخلی مد نظر گرفته می شوند عبارت هستند از:

  • محتوا و معماری محتوا

هدف اکثر سایت های موجود در اینترنت تولید محتوا است؛ پس بی دلیل نیست که بخش بزرگی از سئو و بهینگی سایت به محتوا مربوط است. برای توضیح سئو به زبان ساده باید گفت که محتوایی که در سایت خود ارائه می دهید باید مفید باشد و با کلمات کلیدی شما ارتباط داشته باشد. علاوه بر آن، نقشه سایت شما باید برای یافتن محتوای مورد نظر کاربر بهینه شده باشد. تمامی این موارد جزء موارد اصولی اولیه هستند.

  • عناصر اساسی

یکی دیگر از عوامل مهم در بهینه سازی داخلی سایت که روی سئو تأثیر زیادی دارد، عناصر اساسی سایت است. باید مطمئن شوید شرکتی که سایت شما را طراحی و بهینه می کند در کار خود حرفه ای باشد؛ زیرا سایت های خیلی زیادی هستند که زیبا هستند و طراحی خوبی دارند اما در خیلی از موارد اشتباه دارند. برای توضیح سئو به زبان ساده باید گفت که عناصر اساسی در واقع شامل مواردی مانند معماری وب سایت، URL، سرعت بارگذاری وب سایت و میزان بهینگی سایت شما برای خزیدن موتور های جست و جو است.

بهینه سازی داخلی سایت
  1. بهینه سازی خارج از سایت

همان طور که از اسم آن پیداست، این مورد به تمامی استراتژی ها و تاکتیک هایی گفته می شود که خارج از سایت شما پیاده سازی می شوند؛ اما می توانند تأثیر مثبتی روی سئو سایت شما بگذارند. برای توضیح سئو به زبان ساده خوب است بگوییم که بهینه سازی خارج از سایت شامل موارد زیر می شود:

  • بک لینک

به زبان خیلی ساده هنگامی که یک وبسایت آدرس سایت شما را در صفحه اش می گذارد و سایت شما را معرفی می کند، به نوعی می توان گفت که به سایت شما بک لینک داده است. بک لینک تأثیر مثبتی در سئو سایت دارد. هر چه سایتی که از آن بک لینک گرفته اید معتبر تر باشد، تأثیر مثبت بیشتری نیز روی سئو سایت شما خواهد گذاشت.

بهینه سازی خارج از سایت
  • بازاریابی اجتماعی

یکی دیگر از راه های بهبود سئو و کسب ترافیک سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن هاست. شما می توانید محتوا های خود را در شبکه های اجتماعی نشر دهید و افراد را به سایت خود جذب کنید و ترافیک کسب کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله توضیح دادیک که اگر وب سایتی دارید و می خواهید کاری کنید که ترافیک و بازدید بیشتری داشته باشید، باید به سئو و بهینه سازی سایت خود اهمیت زیادی بدهید.

 

نظرات کاربران