سئو نوشته در وردپرس

اهمیت سئو نوشته در وردپرس

قبل از بررسی اهمیت سئو نوشته در وردپرس اجازه دهید در مورد ویژگی های این پلتفرم اطلاعاتی کسب کنیم. احتمالا یکی از دلایلی که وردپرس را برای سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) انتخاب کرده اید بهینه سازی سئو آسان آن بوده است. اما این ویژگی به این معنا نیست که راه اندازی ساده سایت در وردپرس برای قرار گرفتن در رتبه بالای موتورهای جستجو کافی است. شما هنوز هم باید روش های صحیح بهینه سازی سئو را برای استفاده و پیاده سازی این موارد درک کنید. البته خبر خوب این است که وردپرس انجام این کار را برای شما آسان می کند و شما می توانید رشد ترافیک سایت خود را از طریق گوگل به راحتی کسب کنید.

این پلتفرم دارای ویژگی های بسیاری است که برای سهولت کار شما از بهترین روش های سئو پیروی می کنند و این یعنی شما می توانید تلاش خود را بر روی وظایف خاصی متمرکز کنید که تفاوت واقعی در رتبه بندی و بهبود شرایط سایت شما ایجاد می کند.

وردپرس چیست؟

برای اینکه دقیق تر با اهمیت و نکات اساسی سئو نوشته در وردپرس آشنا شویم قصد داریم ابتدا در مورد وردپرس و ویژگی های آن صحبت کنیم. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است که 35٪ از کل اینترنت را میزبانی می کند و فضای بسیاری از سایت هایی را که احتمالا هر روز مرور می کنید تأمین می کند.

وردپرس به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی در سال 2003 شروع به کار کرد اما به سرعت متمرکز شد تا به یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر برای اداره سایت ها تبدیل شود و در سال 2020 همچنان پرقدرت فعال است و طرفداران خود را دارد.

دلایل محبوبیت وردپرس چیست؟

به طور کلی بهبود سئو نوشته در وردپرس چندان سخت نیست و همین امکان یکی از دلایل محبوبیت این پلتفرم است. علاوه براین استفاده از وردپرس بسیار ساده و آسان است. برای راه اندازی سایت در وردپرس نیازی به توسعه دهنده ندارید و فضای آن حتی برای مبتدیان بسیار کاربرپسند است.

وردپرس انعطاف پذیر و سازگار است. با استفاده از هزاران تم می توانید وردپرس را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید و در عین حال عملکردهای اصلی آن را با یکی از 55000 افزونه موجود، گسترش دهید.

البته این بستر برای همه مناسب نیست و مواردی نیز وجود دارد که ممکن است گزینه های CMS دیگری متناسب با نیازهای فردی شما وجود داشته باشد. معایب وردپرس که معمولا بر آنها تاکید می شود، مربوط به نیاز به بروزرسانی مکرر، آسیب پذیری های احتمالی و کمی منحنی یادگیری برای راه اندازی موضوعات سفارشی آن است.

سئو نوشته در وردپرس

سئو نوشته در وردپرس

سئو نوشته در وردپرس چیست؟

وردپرس به خودی خود جایگزینی برای یک استراتژی جامع سئو نیست و گرچه نمی توان انکار کرد که CMS در وقت شما صرفه جویی می کند و به شما کمک می کند تا بدون تجربه به بهترین روش ها پایبند باشید اما باید بدانید که باید برای رتبه بندی سایت خود در گوگل تلاش کنید.

انتخاب CMS به طور قطع به شما نمی گوید که آیا می توانید رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید یا خیر، مگر اینکه سایت شما دچار مشکلات فنی گسترده ای شود که مانع از حضور آن در فهرست بندی گوگل شود. در واقع نباید فکر کنید که وردپرس بدون تلاش یک چوب جادویی جهت بهینه سازی سئو دارد.

فقط به این دلیل که از وردپرس استفاده می کنید به این معنی نیست که تاکتیک های سئو که استفاده می کنید تغییر می کند. شما هنوز هم باید محتوای عالی ایجاد کنید، بک لینک های عالی کسب کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما به خوبی بهینه شده و مشکلات فنی آن رفع شده است.

سئو نوشته در وردپرس

سئو نوشته در وردپرس

اصول سئو نوشته در وردپرس

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را به درستی بهینه سازی کنید تا ترافیک شما افزایش یابد چند اصل وجود دارد که باید اطمینان حاصل کنید که آنها را جهت بهبود سئو نوشته در وردپرس رعایت کرده اید.

  1. از عناوین صفحه بهینه شده استفاده کنید.

برای بهبود سئو نوشته در وردپرس مهم است که از عناوین صفحه بهینه شده استفاده کنید. عنوان صفحه علاوه بر ایجاد URL پیش فرض صفحه، عنوان H1 شما را نیز تعریف می کند. به عنوان مثال اگر H1 شما عنوان کتاب است، H2 ها فصل هستند و برچسب های بعدی به صورت عنوان و زیر عنوان عمل می کنند. عناوین صفحه مکان مناسبی برای درج کلمه کلیدی اصلی صفحه و گزینه های مختلف است اما بهتر است این کار را بیش از حد انجام ندهید.

  1. از برچسب های بهینه سازی شده منحصر بفرد و توضیحات متا استفاده کنید.

یکی از نکاتی که باید در سئو نوشته در وردپرس در نظر داشته باشید استفاده از برچسب های بهینه سازی شده منحصر بفرد و توضیحات متا است. برچسب عنوان صفحه ی شما به کاربران و موتورهای جستجو می گوید صفحه شما درباره چیست و معمولا به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

  1. از لینک های داخلی استفاده کنید.

استفاده از لینک های داخلی در بهینه سازی سئو نوشته در وردپرس بسیار موثر است. برای ایجاد ارتباط موضوعی بین صفحات مختلف در سایت خود باید از لینک های داخلی استفاده کنید. این کار نرخ تبدیل سایت شما را بالا برده و در بهبود سئو سایت موثر است.

  1. از نام پرونده بهینه شده برای تصاویر استفاده کنید.

یکی از موارد مهم در سئو نوشته در وردپرس درج نام و استفاده از عناوین مناسب برای تصاویر است. این کار به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بدانند محتوای تصاویر به کار رفته در سایت شما در چه مورد است.

  1. متن Alt را به تصاویر اضافه کنید.

برای بهینه سازی سئو نوشته در وردپرس مهم است که هنگام استفاده از تصاویر در محتوای خود مطمئن شوید که متن alt را به هر یک از آنها اضافه می کنید. برچسب های alt نه تنها یک اصل دسترسی به وب برای کمک به کاربران دارای مشکل بینایی با کمک صفحه خوان هستند بلکه به ارائه متن و توصیف تصاویر به موتورهای جستجو کمک می کنند.

 

نظرات کاربران