ساخت وبلاگ رایگان

ساخت وبلاگ رایگان

اگر به دنبال یک آموزش ساده برای ساخت وبلاگ رایگان می گردید این راهنمای جامع به شما کمک می کند تا در زمانی کوتاه یک وبلاگ بسازید، حتی با کمترین مهارت کامپیوتری. پس از تکمیل، شما یک وبلاگ آماده برای اشتراک گذاری در سراسر جهان خواهید داشت. راه اندازی یک وبلاگ ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما این راهنمای مبتدی بر اصول اولیه وبلاگ نویسی تمرکز می کند و به شما امکان می دهد با استفاده از مهارت های اساسی کامپیوتر، ساخت وبلاگ رایگان را یاد بگیرید.

وبلاگ چیست؟

ساخت وبلاگ رایگان

وبلاگ وب سایتی است که در درجه اول بر محتوای نوشتاری متمرکز است که به عنوان پست های وبلاگ شناخته می شود. با اینکه وبلاگ های خبری و افراد مشهور محبوب هستند، شما هم می توانید یک وبلاگ موفق درباره هر موضوعی ایجاد کنید.

وبلاگ نویسان اغلب از دیدگاه شخصی برای ارتباط با خوانندگان می نویسند. اکثر وبلاگ ها دارای بخش نظرات برای تعامل با بازدید کنندگان هستند که پیوند بین وبلاگ نویس و خواننده را تقویت می کند. این ارتباط مستقیم یکی از مزایای کلیدی وبلاگ نویسی است که امکان به اشتراک گذاری ایده و ایجاد اعتماد با خوانندگان را فراهم می کند. با رشد سریع اینترنت، خوانندگان بیشتری نسبت به قبل وجود دارد پس الان زمان ایده آلی برای راه اندازی و ساخت وبلاگ است.

چرا باید به ساخت یک وبلاگ پرداخت؟

شروع یک وبلاگ

برای شروع یک وبلاگ نیازی نیست که نویسنده ماهری باشید تا به موفقیت برسید. بسیاری از مخاطبان برای خواندن تجربه های شخصی به وبلاگ ها می روند، بنابراین وبلاگ نویسان اغلب به شیوه معمولی و محاوره ای می نویسند. وبلاگ نویسان موفق اغلب موضوع های زیادی را در وبلاگ خود منتشر می کنند.

علاوه بر این متخصص بودن در موضوعاتی که در مورد آن ها می نویسید شرط لازم برای اجرای یک وبلاگ موفق نیست. به عنوان مثال دنبال کنندگان یک وبلاگ آشپزی بیشتر به شنیدن تجربیات زندگی شخصی که غذا پخته است علاقه مند هستند تا توضیح فنی از یک دانشمند مواد غذایی.

کلید موفقیت یک وبلاگ نویس داشتن اشتیاق واقعی به موضوع انتخابی شماست. وبلاگ نویسی به اشتراک گذاری دانش و بینش خود با دیگران است. نوشتن در مورد موضوعاتی که واقعا به آن ها علاقه دارید، راه اندازی و حفظ یک وبلاگ موفق را بسیار لذت بخش تر می کند. وقتی در مورد موضوعاتی می نویسید که واقعا به آن ها علاقه مند هستید، اشتیاق شما در نوشته های شما ظاهر می شود و مخاطب را جذب خود می کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا می توان به ساخت وبلاگ رایگان فکر کرد:

  1. تجربه شخصی خود را به اشتراک بگذارید. وبلاگ نویسی بستری را برای شما فراهم می کند تا خود را بیان کنید و تجربیات خود را با مخاطبانی از همه جا به اشتراک بگذارید. بسیاری از افراد از وبلاگ ها به عنوان راهی برای ثبت کردن زندگی روزمره خود و به روز نگه داشتن دوستان، خانواده و دیگران استفاده می کنند.
  2. اگر وبلاگ نویسی رویکرد مناسبی داشته باشد می تواند یک سرمایه گذاری سود آور باشد. نکته خوب درباره وبلاگ نویسی، ظرفیت آن برای درآمد غیر فعال نهفته است که به شما امکان می دهد تا مدت ها پس از انتشار مطالب خود همچنان درآمد داشته باشید.

مراحل ساخت وبلاگ رایگان

مراحل ساخت

مرحله 1: نام وبلاگ را انتخاب کنید.

  • برای انتخاب نام وبلاگ باید از فاصله یا علائم نگارشی به جز خط تیره در نام دامنه پرهیز کنید.
  • در صورتی که نام مورد نظر قبلا انتخاب شده باشد، چند گزینه دارید:

دامنه های متفاوت را در نظر بگیرید؛ اگر دامنه .com در دسترس نیست، همچنان می‌توانید نسخه .net یا .org را انتخاب کنید.

  • کلمات کوچکی مانند a، my، best یا the را در آدرس وارد کنید.
  • بین کلمات خط تیره درج کنید.

مرحله 2: وبلاگ خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنید.

پس از نهایی کردن نام، مرحله بعدی این است که وبلاگ خود را آنلاین کنید. در حالی که این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، مراحل زیر شما را از طریق این فرآیند راهنمایی می کند.

برای ایجاد وبلاگ خود به دو مورد ضروری نیاز دارید: میزبانی یا هاست وبلاگ و نرم افزار وبلاگ نویسی.

مرحله 3: وبلاگ خود را شخصی سازی کنید.

می توانید از Bluehost.com بازدید کنید و برای دسترسی به صفحه ورود، «ورود» را در بالا سمت راست انتخاب کنید. نام دامنه خود و رمز عبور تعیین شده را وارد کنید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، می توانید با کلیک روی لینک «رمز عبور را فراموش کرده ام» یک رمز جدید بگیرید.

پس از ورود به سیستم، تم های مختلف وردپرس رایگان را خواهید دید که قبلا در وبلاگ نصب شده اند، مانند Twenty Seventeen، Twenty Sixteen  و موارد دیگر. این تم ها خیلی خوب ساخته شده اند و برای انواع وبلاگ مناسب هستند. در واقع بسیاری از وبلاگ نویسان مشهور در سراسر جهان از یکی از این تم ها استفاده می کنند.

جمع بندی

برای ساخت وبلاگ رایگان مراحل بالا را دنبال کنید. پلت فرم های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای ساختن یک وبلاگ استفاده کنید. در این پلت فرم ها می توانید تم های زیبایی را پیدا کنید و هر کدام که مناسب موضوع وبلاگ شماست انتخاب کنید. اکنون شما یک وبلاگ دارید که توانسته اید آن را کاملا شخصی سازی کنید.

نظرات کاربران