سایت تعاملی

راه های ساختن یک سایت تعاملی

اینترنت یک سیاهچاله با بیش از 1.92 میلیارد وب سایت است که رشد آن نیز همچنان ادامه دارد. بنابراین چگونه می‌ توانید از بین مردم متمایز شوید و یک سایت تعاملی عالی بسازید؟ همه چیز به یک محیط شیک برای بینندگان شما در هنگام ورود به وب‌ سایت بستگی دارد. با یک ‌سایت تعاملی، می ‌توانید تماس‌ گیرندگان را از لحظه ‌ای که به سایت وارد می شوند با تشویق به انجام اقداماتی مانند تماشای یک ویدیوی آموزشی، درگیر و هیجان ‌زده کنید. سرمایه ‌گذاری در یک ‌سایت تعاملی یک راه مطمئن برای افزایش درآمد است. اما طراحی آن می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. باید در نظر بگیرید که تعداد بینندگان شما چقدر است؟ کدام ساختار برای دنبال‌ کنندگان شما بهتر عمل می ‌کند؟ و آیا از انرژی خاصی استفاده می ‌کنید یا خیر؟ بنابراین اگر علاقه مند به طراحی یک سایت تعاملی برای متمایز شدن از رقبا هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، این پست برای شما مناسب است.

آیا تا به حال به وب سایتی رفته اید که احساس کنید اقیانوس بی پایانی از کتاب های درسی است؟ برخی از وب‌ سایت ‌ها آنقدر از اطلاعات، غنی هستند که ردیابی آن چه در حال وقوع است و اینکه از کجا باید اطلاعات را جستجو کنید دشوار است. برای جلوگیری از این موضوع، سعی کنید این اصول اولیه را به کار ببرید تا سایت خود را تعاملی تر کنید.

عناصری که وب سایت را تعاملی تر می کند.

عناصری که وب سایت را تعاملی تر می کند
  • طراحی خوب

طراحی خوب اولین قدم در ایجاد یک تجربه تعاملی برای بینندگان شما است. ضروری است که سایت شما به راحتی قابل پیمایش باشد و برای هر بیننده ای مطلبی برای نمایش وجود داشته باشد. طراحی شما باید تمیز و متمرکز بر نیاز های بینندگان شما باشد. حواس آن ها را با نکات اولیه بیهوده پرت نکنید. یک شرکت سئو با استفاده از یک پس ‌زمینه مشکی و با فونت سفید، سعی کرده است تا طراحی ای تمیز تولید کند که با هویت برند آن مطابقت داشته باشد و از هرگونه سردرگمی در هنگام بازدید از وب ‌سایت جلوگیری کند.

  • رنگ

رنگ، نقش مهمی در جلب توجه دارد و تاثیرات خاصی روی بیننده می گذارد. در واقع هر رنگ یک احساس خاصی را منتقل می کند. یکی دیگر از طراحی های خوب، سایتی با رنگ ها و صفحات چشم نواز است که توجه را به مکان های مناسب جلب می کند. پالت رنگی که آن ها استفاده می کنند نه تنها به وب سایت شخصیتی خاص می بخشد و با جایگاه آن ها مطابقت دارد، بلکه به بینندگان کمک می کند تا وسایل مورد نظر خود را شناسایی کنند.

رنگ، نقش مهمی در جلب توجه دارد
  • تصویر

تصویر یکی از راهکار هایی است که سایت تعاملی تری را ایجاد می ‌کند. طرح ‌بندی سایت شما اهمیت دارد؛ زیرا به ایجاد هویت برند شما کمک می‌ کند و به بینندگان ایده می ‌دهد که چه نوع محتوایی را می‌ توانند در سایت شما مشاهده کنند. همچنین یک الگوی زیبا و مناسب باعث می شود تا سایت شما به راحتی قابل پیمایش باشد و درک آن آسان شود. برخی از سایت ها یک منوی ناوبری ساده در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی خود با تنها سه گزینه اضافه می کنند. آن ها همچنین یک دکمه برجسته تر را به صفحه اصلی خود اضافه کردند تا بینندگان را تشویق به خرید کنند و فروش بیشتر خود را تضمین کنند. تصویر ها و چیدمان درست به شما کمک می کند تا سطح سایت خود را چندین پله بالا تر ببرید؛ همچنین می توانند به سرعت سایت کمک کنند، یا می توانند باعث شوند تا سایت شما بسیار لذت بخش تر به نظر برسد. تصویر نشان می ‌دهد که یکی از اصول اولیه که به شما کمک می کند تا مردم را در مورد کالای جدید هیجان زده کنید.

  • آموزش ها

باور کنید هیچ چیز آن ها را بیشتر از یادگیری نحوه کارکرد آن کالا برانگیخته نمی ‌کند. آموزش ها به بینندگان یاد می دهند که چگونه می توانند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند؛ در واقع توضیح می دهند که چه چیزی شما را بهتر از رقیب می کند. برای استفاده از این راهکار می توانید به سایت های تولید کننده ویدیو با هوش مصنوعی سر بزنید. آن ها یک آموزش را با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید یک کلمه کلیدی پاک نشدنی در چند ثانیه ایجاد می کنند. آن ها نه تنها این ابزار را به صورت رایگان ارائه می کنند، بلکه نحوه عملکرد آن و ارزش افزودن آن به گردش کار یک کپی رایتر را نیز توضیح می دهند. همه این ها استراتژی های موثری برای بهبود سایت تعاملی شما هستند.

بازی ‌های تعاملی، لذت‌ بخش و جذاب هستند، و می ‌توانند جذابیت گسترده‌ ای داشته باشند، نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالانی که می‌ خواهند بعد از کار خود استراحت کنند و آرام باشند. بازی ‌ها تعامل را افزایش می ‌دهند، در حالی که به بینندگان کالایی لذت ‌بخش و سرگرم‌کننده را معرفی می کنند و آن ها را وادارد به خرید از سایت شما می کنند. بازی ‌ها یکی از مقدماتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بیشتر تعاملی به نظر برسید. یکی از روش ‌های عالی برای انجام این کار، اضافه کردن آزمونی به وب‌سایت خود است که به شما این امکان را می‌ دهد تا توصیه ‌های محصولی را به صورت فردی ارائه دهید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

جمع بندی

یک سایت تعاملی خوب بسیار لذت بخش است و می تواند شما را در خود غرق کند؛ اما فراموش نکنید که ساختن آن ها به زمان و دردسر زیادی نیاز دارد. اگرچه ‌سایت ‌های تعاملی می ‌توانند تحسین ‌برانگیز باشند؛ اما استفاده از آن‌ ها نیز می‌ تواند پر چالش باشد، بنابراین مطمئن شوید که هر تجارتی برای دنبال‌ کنندگان شما نیز ارزش دارد. شما نمی توانید فقط یک وب سایت قدیمی را راه اندازی کنید و موفقیت آن را پیش بینی کنید؛ بنابراین مطمئن شوید که با دنبال کردن این راهکار های ساده برای تولید یک وب سایت دقیق وقت بگذارید. آیا آماده هستید تا وب سایت خود را به موقعیت بعدی ببرید؟ برخی از پست ‌های وبلاگ دیگر ما را برای راهنمایی ‌ها و ترفند ها بررسی کنید.

نظرات کاربران