صفر تا صد طراحی سایت

صفر تا صد طراحی سایت

همان گونه که می دانید در زندگی امروز و دنیای تکنولوژی حال حاضر روز به روز اهمیت یادگیری طراحی سایت بیشتر می شود و درواقع به مهارتی لازم و ضروری برای افراد گوناگون تبدیل شده است. این کار ممکن است از دور کاری دشوار و سخت به نظر برسد؛ اما باوجود تکنولوژی های امروزی و استفاده از ابزار های مخصوص طراحی سایت بسیار آسان شده است و دیگر نیازی به نگرانی نیست. امروزه مقالات و منابع زیادی در اینترنت هست که شما را برای طراحی یک وبسایت باکیفیت و پر کاربرد آماده می کند. در ادامه به شما صفر تا صد طراحی سایت را آموزش می دهیم و به شما می گوییم که از چه طریقی می توانید بهترین طراحی را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

طراحی سایت چیست؟

صفر تا صد طراحی سایت

شاید شما هم به درستی مفهوم طراحی سایت را ندانید و یا آن را به اشتباه متوجه شده باشید. طراحی سایت دقیقا به معنای طراحی همان سایت هایی است که شما به طور روزمره از آن ها دیدن می کنید و کار های خود را انجام می دهید. دقیقا مانند همین سایت! امروزه شما می توانید بدون داشتن هیچ گونه تجربه و دانش فنی ای صفر تا صد طراحی سایت را انجام دهید. برای انجام این کار کافی است به پلتفرم های ساخت و طراحی آنلاین سایت ها سر بزنید. البته به این مسئله نیز توجه کنید که نمی توانید به صورت کاملا حرفه ای و دلخواه، به توسعه front-end بپردازید. طراحی سایت به صورت بصری و تعاملی صورت می گیرد و هدف اصلی آن حل مشکلات ارتباطی بین کاربران و صاحبان سایت است.

طراحان سایت باید به چه مهارت هایی مسلط باشند؟

مهارت های طراحان سایت

اگر در این حوزه تازه کار هستید و مدت زیادی نیست که طراحی سایت را آغاز کرده اید، ممکن است درمورد کسب مهارت های لازم برای انجام بهترین کار سردرگم شوید و ندانید که یادگیری خود را از کدام مبحث شروع کنید. در این بخش از مقاله به بررسی مهارت های لازم برای شروع به کار می پردازیم.
در ابتدایی ترین حالت ممکن شما باید بر قوانین اصلی طراحی بصری (visual design) تسلط داشته باشید. اگر بخواهیم به صورت ساده آن را توضیح دهیم باید بگوییم که طراحی بصری فرایندی است در جهت بهبود UI/UX، با استفاده از تصویر ها و جلوه های بصری، تایپو گرافی و چیدمان ها و قالب های رنگی مختلف. برخلاف طراحی انواع رابط کاربری یا UI، طراحی بصری بیشتر بر جلوه های بصری سایت تمرکز دارد و هدف آن این است که سایت شما از لحاظ بصری بهترین ظاهر را به خود بگیرد، توجه کاربر را به سمت خود جلب کند و کاری کند که آن ها در سایت شما برای مدت طولانی باقی بمانند. برای طراحی بصری به بهترین شکل شما باید از مباحثی مانند طراحی چیدمان، اصول رنگ ها و طراحی تعاملی آگاهی کامل داشته باشید.

تسلط بر اصول رنگ ها

می توان گفت ترکیبات رنگی تقریبا مهم ترین عنصر در حین طراحی بصری است. یک ترکیب رنگی خوب می تواند به مخاطب احساسات خاصی ببخشد و تبدیل شود به جزئی حیاتی برای وبسایت شما. بنابراین اگر می خواهید تمام صفر تا صد طراحی وبسایت را خودتان انجام دهید، ترکیب های رنگی ویژه و متفاوت را نادیده نگیرید، زیرا در جذب مخاطب به سمت سایتتان تاثیر بسزایی دارند.

تسلط بر طراحی چیدمان

تسلط بر طراحی چیدمان

اگر بخواهیم خیلی ساده صفر تا صد طراحی سایت را به شما یاد دهیم، قطعا دیزاین سایت و طراحی چیدمان یکی از عناصر مهم خواهد بود. درواقع طراحی چیدمان عناصر بصری شما در سایت است؛ عناصری مانند عکس ها، تصاویر و جلوه های ویژه. طراحی چیدمان عنصری بسیار مهم است، زیرا ظاهر کلی و ارتباط بین جلوه های ویژه و عناصر گرافیکی سایت را تعیین می کند و آن ها را بهبود می بخشد. همچنین برای رسیدن به یک اسکرول روان تلاش می کند و می تواند مخاطب را به سایت شما علاقه مند سازد.

جمع بندی

برای یادگیری بهتر صفر تا صد طراحی سایت در خانه خود شروع به انجام یک سری پروژه ها به صورت دمو کنید و سایت هایی را برای یادگیری و تسلط بیشتر طراحی کنید. اما به یاد داشته باشید که این ها کافی نیستند و هر روز باید به افزایش دانش خود در رابطه با موضوعات مختلف بپردازید. خواه یک طراح تازه کار و خواه بسیار حرفه ای باشید باید بدانید که این تنها راه شما برای تبدیل شدن به یک طراح فوق العاده است. در این مقاله مهارت هایی را که بررسی کردیم که برای این کار ضروری هستند؛ مهارت هایی مانند اصول رنگ در طراحی سایت و طراحی چیدمان. امیدواریم که این مقاله به شما در یادگیری بیشتر کمک کرده باشد و توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید.

نظرات کاربران