الگوریتم موش کور گوگل

الگوریتم موش کور گوگل، فیلتر کننده بسیاری از سایت ها!

اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید و سن و سالی ازتان گذشته باشد حتما متوجه تغییرات عظیم در نتایج جست و جوی محلی شده اید! الگوریتم جدید رتبه بندی جست و جوی محلی گوگل که به آن الگوریتم موش کور یا possum می گویند گاهی اوقات کسب و کار های محلی را در نتایج جست و جو فیلتر می کند؛ بنابراین ممکن است صاحبان کسب و کار های مختلف، تصور کنند که سایتشان از نتایج جست و جوی گوگل و رتبه بندی ها حذف شده است. در حالی که سایت آن ها فقط توسط الگوریتم موش کور فیلتر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این الگوریتم بیشتر آشنا کنیم.

آپدیت الگوریتم موش کور چیست؟

بر اساس گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های گوناگون، الگوریتم موش کور گوگل بزرگ ترین بروزرسانی ای است که گوگل در خصوص نتیجه جست و جو های محلی عرضه کرده است. در ادامه شما را با کاربرد و تاثیر این الگوریتم بر کسب و کار ها آشنا می کنیم. الگوریتم موش کور بر روی رتبه بندی کسب و کار های زیر تاثیر می گذارد:

  • کسب و کار های خارج از محدوده

در گذشته، بر اساس نقشه گوگل، فقط کسب و کار های داخل یک منطقه در نتایج سرچ آن منطقه نمایش داده می شدند. برای مثال در نتیجه جست و جوی عبارت «باشگاه ورزشی منطقه آزادی»، باشگاه های ورزشی سایر مناطق دیده نمی شدند. حال با کمک الگوریتم موش کور کسب و کار های خارج از محدوده هم در رتبه بندی ها دیده می شوند.

الگوریتم موش کور گوگل
  • کسب و کار هایی با آدرس یکسان

بر اساس ویژگی جدید، شاهد اعمال فیلتر محلی بر روی نتایج محلی هستیم؛ به این معنی که شماره تلفن و دامنه های مشترک فیلتر می شوند. این اتفاق امری کاملا طبیعی و مثبت است؛ زیرا گوگل به طور منظم محتوای تکراری را به صورت ارگانیک فیلتر می ‌کند و نشان دادن تعداد زیادی نتیجه نسبتا مشابه را برای کاربران مفید نمی داند. فرض کنید که در یک ساختمان و کلینیک چندین پزشک مشغول به کار هستند. تمامی این پزشکان آدرس و احتمالا شماره تلفن کاری یکسانی دارند. گوگل به صورت طبیعی در نتیجه جست و جو، یکی از پزشکان را نشان می دهد. از زمانی که این ویژگی به وجود آمد، بسیاری از کسب و کار ها به دلیل یکسان بودن آدرس در نتایج جست و جو، فیلتر شدند. البته به یاد داشته باشید که گوگل کسب و کاری را از نتایج جست و جو حذف نمی کند؛ بلکه مرتبط ترین نتایج را فهرست می کند و بقیه را فیلتر می کند.

  • کسب و کار های متعلق به یک شرکت مادر

در خصوص این عملکرد الگوریتم موش کور گوگل فرض کنید که مهندس معماری در دو نقطه مختلف از یک شهر دو دفتر معماری دارد. تجربه جست و جو ها نشان داده است که گوگل در نتایج جست و جو هر بار فقط یکی از دفتر های او را نشان می دهد. البته این موضوع همیشه و درباره همه کسب و کار های متعلق به یک شرکت مادر یا یک فرد صدق نمی کند.

الگوریتم possum
  • نتایج جست و جو بر اساس تغییرات جزئی کلمه کلیدی جست و جو شده متفاوت است.

در گذشته اگر املای صحیح واژه ای را نمی دانستید و یا به صورت اتفاقی هنگام تایپ، کلمه ای را اشتباه می نوشتید، گوگل نتایج مورد نظر را نشان می داد و در حقیقت میان دو عبارت با املای متفاوت، تمایز خاصی قائل نبود. اما در الگوریتم جدید، کلمات کلیدی مشابه، نوساناتی در نتایج دارند.

  • فیلتر محلی مستقل از فیلتر ارگانیک کار می کند.

در گذشته، اگر گوگل وب سایت شما (یا صفحه خاصی که سایت خود را به آن پیوند می دهید) را به صورت ارگانیک فیلتر می کرد، این موضوع بر رتبه بندی تاثیر منفی می گذاشت.

از زمان به ‌روز رسانی و آپدیت جدید گوگل، نمونه‌ های زیادی از کسب‌ و کار ها هستند که از نظر شرایط رقابتی رتبه بسیار بالایی دارند و به صفحاتی که به‌ طور ارگانیک فیلتر شده ‌اند پیوند داده شده اند. برای مثال یکی از مواردی که در این خصوص دیده شده، یک شرکت نظافتی است که چندین سایت دارد. یکی از سایت ها همه جا به صورت ارگانیک فیلتر شده؛ زیرا بسیار شبیه به سایت دیگری است. با این حال، این موضوع بر رتبه بندی تاثیری نگذاشته است.

جمع بندی

الگوریتم موش کور گوگل بزرگ ترین آپدیتی است که گوگل از جست و جوی محلی عرضه کرده است. این الگوریتم مانند موش کوری که خوب نمی بیند، بسیاری از سایت ها و کسب و کار ها را فیلتر می کند. اما هرگز فراموش نکنید که این فیلتر کردن به معنای حذف آن ها نیست. ما در این مقاله از بیزون سعی کردیم تا شما را با عملکرد الگوریتم موش کور گوگل و کسب و کار هایی که بر اساس این الگوریتم فیلتر می شوند بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظرات کاربران