آموزش نصب گوگل سرچ کنسول

آموزش نصب گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول که به اختصار GSC نیز شناخته می شود، یکی از قدرتمند ترین ابزارهای سئو است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها از آن استفاده می کنند. البته خیلی از افراد تنها می دانند که گوگل سرچ کنسول برای سئو یک وب سایت ابزاری الزامی است اما نمی دانند که دلیل این اهمیت چیست. در این مقاله به اهمیت و آموزش نصب گوگل سرچ کنسول می پردازیم.

گوگل سرچ کنسول به شما کمک می کند تا حضور وب سایتتان را در جستجوی ارگانیک نظارت، حفظ و بهینه سازی کنید. شما با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید تعداد دفعاتی که وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP قرار گرفته است و تعداد دفعاتی که کاربران اینترنت بر روی وب سایت شما کلیک کرده اند را متوجه شوید. البته این کارها تمامی امکانات گوگل سرچ کنسول نیست و این ابزار چیز های بیشتری به شما ارائه می دهد. در زیر لیستی از مزیت های گوگل سرچ کنسول را برای شما تهیه کرده ایم:

آموزش نصب گوگل سرچ کنسول
  • عبارت های جستجویی را پیدا کنید که باعث افزایش ترافیک می شوند
  • ببینید که همه صفحات شما چه رتبه ای از نظر گوگل به دست آورده اند
  • بک لینک ها را شناسایی کرده و از آن ها برای تقویت رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل استفاده کنید
  • اضافه کردن نقشه سایت
  • خطاهایی را که نیاز به اصلاح دارند را پیدا کنید
  • از واجد شرایط بودن وب سایتتان برای قرار گرفتن در بخش rich snippets در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل اطمینان حاصل کنید
  • رابط کاربری وب سایت خود را در تلفن های همراه بهبود بخشید
  • Core Web Vitals خود را نظارت کنید
  • گوگل سرچ کنسول نشان می دهد که آیا سایت شما هک شده است یا خیر

موضوع دیگری که محبوبیت گوگل سرچ کنسول را بین افراد فعال در حوزه سئو سایت به حد زیادی افزایش داده است، این است که گوگل سرچ کنسول در کنار این حجم از امکاناتی که فراهم می کند، کاملا رایگان است. نصب گوگل سرچ کنسول هم چندان کار دشواری نیست. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش نصب گوگل سرچ کنسول آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید از این ابزار برای بهبود سئو و رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، استفاده کنید.

آموزش نصب گوگل سرچ کنسول

  • مرحله اول:

مرحله اول

در این مرحله از آموزش نصب گوگل سرچ کنسول باید با حساب کاربری خود در Google، وارد گوگل سرچ کنسول شوید. اگر هنوز حساب کاربری در گوگل ندارید، باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. ساخت حساب کاربری در گوگل کار دشواری نیست و با یک جستجوی ساده می توانید این کار انجام دهید.

  • مرحله دوم:

دامنه وب سایت خود یا همان URL-Prefix را در قسمت “Add a Property” وارد کنید. پس از آن که وارد سیستم شدید، می توانید یک نوع ویژگی را از طریق دامنه خود یا از طریق پیشوند URL اضافه کنید. در آموزش نصب گوگل سرچ کنسول به شما توصیه می کنیم که گوگل سرچ کنسول خود را با استفاده از یک دامنه راه اندازی کنید. برای آن که به شما توضیح دهیم که مزیت راه اندازی گوگل سرچ کنسول با استفاده از دامنه چیست، ابتدا بهتر است شما را با برخی از اصطلاحات که ممکن است در طول آموزش نصب گوگل سرچ کنسول با آن رو به رو شوید، آشنا کنیم.

  • Property: یک اصطلاح جامع برای یک وب سایت که شناسه ردیابی وب سایت است.
  • Domain: نام وب سایت بدون www و http(s) است. به طور مثال com
  • Subdomain: یک پسوند اضافه شده به یک دامنه است. به طور مثال example.com
  • پیشوند URL: پروتکلی که قبل از دامنه شما ظاهر می شود. برای مثال http:// یا https://
مرحله دوم

حال اگر گوگل سرچ کنسول را برای وب سایت خود با استفاده از دامنه راه اندازی کنید، حساب شما به عنوان یک ویژگی در سطح دامنه تنظیم می شود. به این معنی است که شما یک ویژگی واحد ایجاد می کنید که شامل همه زیر دامنه ها و پیشوندهای پروتکل مرتبط با دامنه شما می شود. به عبارت دیگر، این گزینه کنسول جستجوی گوگل را به تمام جنبه های سایت شما متصل می کند.

در نتیجه، در این بخش از آموزش نصب گوگل سرچ کنسول شما را با نحوه راه اندازی گوگل سرچ کنسول با استفاده از دامنه آشنا می کنیم. دامنه اصلی سایت خود را در قسمت ورودی وارد کنید و اما اگر گزینه “URL-prefix” را انتخاب کنید، یک ویژگی URL-prefix تنظیم می شود. این بدان معنی است که شما یک ویژگی واحد برای تنها یک پیشوند URL برای سایت خود ایجاد می کنید. در نتیجه گوگل سرچ کنسول فقط به یک نسخه از وب سایت شما متصل می شود و همین مسئله ممکن است موجب شود که داده های دقیقی از وب سایت شما ارائه نشود. اما گاهی اوقات چاره ای جز استفاده از پیشوند URL ندارید. برای تنظیم یک ویژگی URL-prefix، یک URL با یک پیشوند در فیلد وارد کنید و گزینه “Continue” را انتخاب کنید.

نظرات کاربران