هزینه تبلیغات کلیکی گوگل

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر از ما بپرسید که هزینه تبلیغات کلیکی گوگل به طور کلی چقدر است و آیا می توانید از پس این هزینه ها بربیایید یا خیر باید بگوییم که پاسخ این پرسش به بسیاری از عوامل بستگی دارد که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم. البته اگر بخواهیم شما را از دلهره نجات دهیم و خیالتان را آسوده کنیم باین این نکته را متذکر شویم که بیشتر افراد حتی اگر کار در این حرفه را به تازگی آغاز کرده باشند، می توانند از پس این هزینه برآیند. در این مقاله در ابتدا عوامل موثر در میزان هزینه های تبلیغات گوگل را بررسی می کنیم و سپس این هزینه را بر اساس هر کلیک توضیح می دهیم.

چه عواملی بر قیمت گذاری هزینه تبلیغات گوگل تاثیر می گذارند؟

در ابتدا لازم است این نکته را بیان کنیم که برای این سوال نمی توان هیچ پاسخ مشخصی داد؛ زیرا این قیمت گذاری با توجه به عوامل زیادی صورت می گیرد. عواملی را که در قیمت گذاری گوگل ادز موثراند، در ادامه بررسی می کنیم:

  • صنعت

صنعت مهم ترین عاملی است که بر تبلیغات گوگل تاثیر می گذارد. برای مثال سرویس هایی از کسب و کار هستند که به سرویس های بیزینس عمودی شهرت یافته اند و شامل موارد حقوقی، حسابداری، املاک و … می شوند. در تبلیغات گوگل یکی از این عمودی های رقابتی مشاهده می شود که به طور کلی با (CPC) شناخته شده است؛ بنابراین مشتری جدید که برای کسب و کار شما بین 1000 تا 10000 دلار سود دارد، CPC 50 دلاری هزینه بسیار کمی برای او تلقی می شود.

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل
  • چرخه عمر مشتری

عامل دیگری که باید در نظر بگیرید، چرخه عمر مشتری است. برای این که بتوانید تیکت های بیشتری را ارائه دهید، به زمان بیشتری نیاز دارید؛ زیرا برای این که مشتریان شما تصمیم نهایی خود را بگیرند، زمان زیادی طول می کشد و کسب و کار شما باید در طول این زمان در ذهن آن ها ماندگار شود. این ماندگاری می تواند از راه های گوناگونی مانند بازدید های پشت سر هم از وبسایت شما، یک یا دو بار دانلود محتوا هایتان، شرکت در وبینار ها و … صورت گیرد.

  • حفظ روند های فعلی

نکته بسیار مهم و موثر در هزینه تبلیغات کلیکی گوگل این است که بدانید گرایش های مصرف کنندگان و پلتفرم های تبلیغات آنلاین مدام در حال تغییر اند و هرگز متوقف نمی شوند. شما نیز باید با آنچه که در کسب و کار و حوزه کاریتان می گذرد همراه باشید. این همراهی باید هم از نظر احساسی و هم از نظر تجربی صورت گیرد.

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل بر چه اساسی تعیین می شود؟

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل بر چه اساسی تعیین می شود

گوگل تعیین برندگان گوگل ادز و هزینه تبلیغات کلیکی خود را در مراحل مختلفی انجام می دهد. این مراحل عبارت اند از:

  • امتیاز کیفیت

گوگل بر اساس آنچه که افراد مختلف جستجو می کنند، به دنبال این می گردد که ببیند چه  تبلیغ کننده ای برای کلمات کلیدی مرتبط با آن درخواست پیشنهاد می دهد. سپس گوگل مزایده ای راه اندازی می کند و در آن تمام تبلیغات مرتبط را وارد حراج می کند. در این حراج هر کدام از تبلیغات امتیاز هایی را بین 1 تا 10 دریافت می کنند. این عدد با توجه به ارتباط آگهی با کلمات کلیدی، نرخ کلیک پیش بینی شده و تجربیات صفحه مشخص می شود.

  • رتبه آگهی

گوگل در مرحله بعدی رتبه هر تبلیغ را محاسبه می کند. این رتبه تعیین می کند که اولا تبلیغ شما در بخش نتایج پولی قرار می گیرد یا خیر. اگر قرار گرفت نشان می دهد که بیشترین مبلغی که تمایل دارید به ازای هر کلیک برای تبلیغ یک کسب و کار بپردازید چقدر است. تبلیغاتی که بالاترین امتیاز رتبه آگهی را کسب کرده اند، جزو آن دسته از تبلیغاتی قرار می گیرند که نمایش داده می شوند.

رتبه آگهی
  • هزینه هر کلیک

در مرحله آخر نیز زمانی که تبلیغتان نشان داده می شود، تنها در صورتی که شخصی بر روی تبلیغ کلیک کند، هزینه پرداخت می کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما به میزان حداکثر پیشنهاد خود، هزینه پرداخت نمی کنید. فرمول هزینه تبلیغات کلیکی گوگل به این شرح است: رتبه تبلیغ آگهی زیر شما تقسیم بر امتیاز کیفیتان یه اضافه یک سنت.

جمع بندی

ممکن است شما نیز جزو کسانی باشید که مراحل شروع یک کسب و کار جدید را به تازگی طی می کنید و یا در مراحل ابتدایی آن قرار دارید. ممکن است تصور کنید که هزینه های تبلیغات گوگل برای شما کمرشکن هستند و نمی توانید از پسشان بربیایید. این تصورات چندان هم صحیح به نظر نمی رسند؛ زیرا هزینه تبلیغات کلیکی گوگل بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود و نمی توانیم به طور قطع بگوییم که پرداخت این هزینه ها امکان پذیر نیست. در این مقاله این عوامل را بررسی کردیم و معیار تعیین هزینه های این تبلیغات را نیز بر شمردیم.

نظرات کاربران