هزینه سئو یک سایت

هزینه سئو یک سایت

هزینه سئو یک سایت بستگی به معیارهای بسیاری دارد. در بیشتر کسب و کارها سئو یک فرایند گام به گام استاندارد است که سایت شما را باید از نقطه A به نقطه B برساند. افراد زیادی با سئو به عنوان یک کالا برخورد می کنند و هیچ گونه اطلاعی در مورد این فرآیند و هزینه سئو یک سایت در طولانی مدت ندارند.

شاید شما فکر کنید با استخدام یک متخصص سئو ارزان قیمت سود می کنید اما بد نیست بدانید ممکن است نه تنها از نظر مالی ضرر کنید بلکه با اعمال ترفندهای نامناسب سئو، گوگل سایت شما را جریمه کند. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید به خاطر داشته باشند که در نهایت مسئولیت بهینه سازی سئو در سایت آنها برعهده ی خود آنها است. در نتیجه باید قبل از انعقاد قرار داد درباره تاکتیک های خاصی که باید استفاده شود با متخصص سئو مورد نظر خود توافق کنند.

به طور کلی بهتر است مطمئن شوید متخصص سئو مورد نظر شما از روش هایی که با دستورالعمل های Google Webmaster مطابقت دارد استفاده می کند. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم در مورد نکاتی که در هزینه سئو یک سایت تاثیرگذار هستند بحث کنیم.

 

هزینه سئو یک سایت

هزینه سئو یک سایت

نکاتی برای کاهش هزینه سئو یک سایت

اگر قصد دارید برای کاهش هزینه سئو یک سایت از یک متخصص سئو دعوت به همکاری کنید بهتر است این سه مورد را مبنای فعالیت های خود قرار دهید:

  1. ساختار سایت

بهینه سازی ساختار سایت یک فاکتور مهم در هزینه سئو یک سایت است. سایت شما باید:

برای موتورهای جستجو قابل شناسایی و در دسترس باشد.

برای آشنایی با بهترین روش های بهینه سازی سایت از دستورالعمل های Webmaster Google پیروی کند.

سایت شما باید به سرعت بارگیری شود.

سایت شما باید در مرورگرهای موبایلی نیز قابل استفاده باشد.

  1. محتوا

برای کاهش هزینه سئو وبسایت محتوای شما باید مطابق با بهترین روش ها باشد که در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو با تأکید بر موارد زیر مشخص شده است:

خلاقانه و جدید

مطابق با نیازهای کاربر

مفید و کاربری

باکیفیت و ارزشمند

بهینه سازی شده با کلمات کلیدی

عنوان بندی شده

دارای توضیحات متا و دسته بندی

  1. بک لینک

بک لینک شما باید طبیعی باشد. از استفاده از طرح های معروف مانند PBN و پست های مهمان پولی بپرهیزید. در عوض بر ایجاد پیوندهای واقعی که SERP ها را تقویت می کنند تمرکز کنید. رعایت این نکته می تواند تاثیر چشمگیری بر هزینه سئو یک سایت بگذارد.

کیفیت بک لینک ها را مبنا قرار دهید. تعداد کمی از لینک های معتبر می توانند از تعداد زیادی لینک غیرمعتبر با کیفیت پایین، برای سئو سایت شما مفیدتر باشند.

بک لینک ها را مدیریت کنید.

برچسب های nofollow را در سایت خود بررسی کنید.

معیارهای موفقیت سئو چیست؟

برای کاهش هزینه سئو یک سایت بد نیست تعریف مشخصی از معیارهای موفقیت و نتیجه مطلوب مورد نظر خود داشته باشید. زمانی موفقیت فقط با رتبه بندی کلمات کلیدی سنجیده می شد. در حالی که موقعیت رتبه بندی به عنوان یک معیار مهم باقی مانده است اما آن مهم  ترین معیار نیست.

به نظر افزایش ترافیک به صورت ارگانیک، بالا بردن نرخ تبدیل سایت، جذب مخاطب هدف و درآمد مهمترین معیارهایی هستند که می توانید برای موفقیت سئو سایت خود در نظر بگیرید.

هزینه سئو یک سایت

هدف گذاری بهینه سازی سئو

یکی از راهکارهای کاهش هزینه سئو یک سایت، هدف گذاری بهینه سازی سئو است. تنظیم هدف می تواند شامل موارد زیر باشد:

بهبود ترافیک ارگانیک x درصد در ماه یا سال

افزایش نرخ تبدیل x درصد در ماه یا سال

افزایش درآمد خالص x درصد در ماه یا سال

هنگام تعیین اهداف مهم است که چند نکته را در ذهن داشته باشید:

اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشند.

آنها باید قابل دستیابی باشند.

شما باید برای رسیدن به اهداف به خود زمان دهید، به طور متوسط مشاهده نتایج بهینه سازی سئو 4 ماه طول خواهد کشید.

باید پیشرفت ها و منافع بالقوه را مشاهده کنید.

بودجه مناسب را برای برنامه ریزی خود مشخص کنید.

در واقع اهداف شما مشخص می کند که چه تاکتیک هایی برای موفقیت لازم است. این فرآیند به نوبه خود چارچوبی را برای تدوین برنامه عملیاتی و بودجه لازم برای حمایت از آن برنامه تعیین می کند که در نهایت می تواند در مدیریت هزینه سئو یک سایت به شما کمک کند.

مدیریت هزینه سئو یک سایت

بد نیست بدانید بودجه مناسب برای هزینه سئو یک سایت بودجه ای است که شما می توانید بدون از دست دادن سرمایه اولیه، حداقل چهار ماه بعد آن را جبران کنید. برنامه ریزی صحیح، پیاده سازی و تغییر کاربری یک کمپین به منظور ارزیابی موفقیت آن زمان بر است. علاوه بر این کاملا طبیعی است که هرچه بودجه کمتری داشته باشید ,مسیر رسیدن به اهداف طولانی تر است.

اگر توانایی استخدام یک متخصص سطح بالا را ندارید گزینه های دیگری برای کاهش هزینه سئو یک سایت وجود دارد. متداول ترین آن حسابرسی یکباره سئو سایت با توصیه های عملی است. فقط اصلاح سایت شما اغلب منجر به افزایش معنادار ترافیک ارگانیک می شود.

 

شناسایی مشکلات سایت

توسعه محتوا و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی از دیگر مواردی است که می توانید برای بهبود و بهینه سازی آن یک بار از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید. گزینه دیگر این است که متخصص شوید و خودتان این کار را انجام دهید.

مقالات مرتبط:

راه هایی برای کسب موفقیت در زندگی

10 روش ساده برای کاهش هزینه کسب و کار

نظرات کاربران