هوش مصنوعی در بازاریابی

مهم ترین کاربرد های هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی یکی از مهم ترین اختراعات بشر است که در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی کرده است. پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی باعث شده است تا تقریبا تمامی مشاغل از کوچک ترین آن ها گرفته تا بزرگ ترین آن ها، تحت تاثیر قرار بگیرند. یکی از حوزه هایی که هوش مصنوعی باعث ایجاد شیوه های بسیار جدیدی در آن شده است، حوزه بازاریابی است. هوش مصنوعی تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی گذاشته و بسیاری از شیوه ها را در بازاریابی تغییر داده است. در این مقاله قصد داریم درمورد هوش مصنوعی در بازاریابی بیشتر صحبت کنیم.

هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی در بازاریابی

طبق برآورد ها، هوش مصنوعی تا سال 2030، بیش از 45 درصد از کل اقتصاد جهانی را در دست خواهد گرفت. این بدین معنی است که بسیاری از شیوه هایی که در حوزه بهبود خدمات مبتنی بر داده، خدمات شخصی سازی و تاثیرگذاری بر تقاضای مصرف کننده و… در بازاریابی وجود داشتند، دستخوش تغییر خواهند شد.

  • حوزه رسانه های اجتماعی

یکی از حوزه هایی که در بازاریابی تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت، بازاریابی در رسانه های اجتماعی است. در حال حاضر ویژگی های مختلفی برای کمک به تبلیغ در رسانه های اجتماعی توسط هوش مصنوعی وجود دارد که به بازاریاب ها کمک می کند تا بینش های لازم درمورد مخاطبان خود را سریع  تر و راحت تر به دست آورند.

درمورد هوش مصنوعی در بازاریابی باید گفت که الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند با خوشه بندی جنبه ها برای شناسایی و استخراج جزئیات مرتبط از داده های شنیداری اجتماعی استفاده کنند. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند میلیون ها نقطه داده را در زمان کوتاهی در بر بگیرند. هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا درک عمیق تری از مخاطبان خود داشته باشید و بتوانید حرکات بعدی آن ها را پیش بینی و اقدامات استراتژیک را برای دستیابی به نتیجه دلخواه انجام دهید.

رسانه های اجتماعی
  • حوزه تولید محتوا

یکی از حوزه های هوش مصنوعی در بازاریابی که آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد، حوزه تولید محتوا است. امروزه ابزار های هوشمند مدیریت رسانه های اجتماعی می توانند داده های صدای مشتری (VoC) را در پست ها و بررسی های اجتماعی تجزیه و تحلیل کنند تا شما را از محتوایی که مخاطبان شما به آن ها بیشتر علاقه دارند، مطلع سازند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی در بازاریابی و تولید محتوا می تواند برای پیدا کردن کلمات کلیدی و محرک ها به کار برده شود تا شما بتوانید محتوا های بهتری تولید کنید. محتوا هایی که می توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند. تمامی این ها می توانند در بهبود تعامل مشتریان با برند و افزایش سهم از بازار مفید باشند.

علاوه بر مواردی که نام برده شد، ایده های تولید شده توسط هوش مصنوعی می توانند در کمپین های تبلیغاتی شما به کار برده شوند. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا ارتباطات بهتری برای تقویت روابط با مشتریان بالقوه خود در هر سطح از قیف فروش داشته باشید.

هوش مصنوعی در بازاریابی می تواند در حوزه بازاریابی ایمیلی نیز به شما کمک کند تا نرخ بازده بهتری داشته باشید. با هوش مصنوعی می توانید محتوا های شخصی سازی شده ای را با توجه به شخصیت خریدار ایجاد کنید، مکالمات را هدایت کنید و با هر مشتری احتمالی ای به طور جداگانه ارتباط داشته باشید. چنین مواردی می توانند منجر به ارتباطات قوی تر با مشتری شوند و وفاداری او را افزایش دهند.

  • حوزه اتوماسیون

هوش مصنوعی در بازاریابی می تواند برای اتوماسیون بسیاری از فرآیند ها به کار برده شود. اتوماسیون به وسیله هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی به مدیران کمک می کند تا زمان بندی پست ها در زمان های بهینه را برای دریافت بیشترین بازخورد انجام دهند تا به اهداف تجاری خود دست یابند.

تقسیم بندی و شخصی سازی مخاطب

شخصی سازی مخاطب

یکی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی این است که هوش مصنوعی می تواند مشتریان شما را تقسیم بندی کند و برای هر دسته از مخاطبان، کمپین هایی را پیشنهاد دهد.

علاوه بر این، شما می توانید از تبلیغات برنامه ای برای ساده سازی فرآیند انتخاب تنظیم تبلیغات دیجیتال برای بازگشت بیشتر سرمایه (ROI) استفاده کنید. شخصی سازی هر چه بیشتر تبلیغات و خدمات به کمک قابلیت تقسیم بندی و شخصی سازی مخاطب ها به کمک هوش مصنوعی کمک می کند تا کمپین های موثر تری داشته باشید.

جمع بندی

هوش مصنوعی یکی از مهم ترین فناوری های چند دهه اخیر است. پیشرفت های چشم گیر هوش مصنوعی باعث شده است تا بسیاری از مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند. یکی از مشاغلی که به شدت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است، بازاریابی است. به همین دلیل در این مقاله درمورد تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی و کاربرد های مختلف آن توضیح دادیم.

نظرات کاربران